your hands are only heaven
where I love to hold in
Sejak turun dari kereta, tangan aku masih kemas dalam genggaman Adam. Erat, macam tak nak lepas je. HAHAHA.Kami berjalan beriringan menikmati angin petang. Orang lain datang beriadah, aku dan Adam sekadar nak dating saja.
"You ingat tak dulu masa kita couple kita selalu datang sini." Aku membuka mulut. Adegan lebih kurang tujuh tahun lepas masih tak luput dari kotak memori aku.
Mana taknya, Adam seorang saja satu - satunya kekasih yang selalu ajak aku ke taman rekreasi semata - mata nak melukis.
Nasib baik dia lukis cantik. Kalau tak memang tidaklah aku buang masa tengok dia melukis.
"Jom duduk situ! I nak mengimbau kenangan lama." Tangan Adam terus aku tarik untuk ke satu tempat.
Bibir aku mengukir senyuman apabila melihat pondok yang dulunya menjadi tempat lepak aku dan Adam masih ada. Punggung dilabuhkan di situ.
"Dulu you selalu melukis dekat sini kan? I ingat lagi." Sekali lagi memori dulu bermain dalam minda aku.
Adam mengukir segaris senyuman. Entah kenapa dia nampak kekok apabila aku sebut pasal memori dulu. Hujung seliparnya menguis pasir.
Aku membuang pandang pada tasik di hadapan. "You benci nak ingat memori kita dekat sini ke?" Soal aku. Bukan aku tak perasan muka Adam macam tak rela saja ke sini.
"Aku tak ada cakap macam tu pun kan?" Dia mengangkat keningnya. Adam berpeluk tubuh. Tenang— tapi dia tetap tak dapat sorokkan kegelisahan dia.
Bibir diketap. "Manalah tahu memori kita dulu pun you benci." Itulah hakikatnya. Adam mungkin benci.
Melihat wajah aku yang dah berubah mendung, Adam menggenggam kemas tangan aku. "Bukan macam tu. Aku cuma lebih suka kita fokus pada masa depan dari mengenang masa lalu."
Dahi aku berkerut. Kata - kata Adam aku bangkang. "Tapi kalau tak ada masa lalu mana mungkin ada I dan you sekarang ni?"
"Penting ke masa dulu? Kau bukan sayang Adam tu pun. Kau yang bunuh dia," suara Adam keras. Setelah sekian lama, dia bangkitkan lagi isu itu.
Aku menjuihkan bibir. "Kalau Adam yang lembik tu tak mati dari diri you, mana mungkin I fall in love dengan you. You know... I suka lelaki extreme!" Balas aku dengan gurauan.
Kali itu Adam diam. Dia hanya tersenyum segaris. Walaupun hambar, okaylah tu.
"You ingat tak you selalu melukis dekat sini?" Sekali lagi aku soal. Entah kenapa, aku teringin nak tengok Adam melukis macam dulu.
YOU ARE READING
My Heartbreaker✔️
Romancemempersembahkan- wanita yang sulit untuk jatuh cinta, sekali jatuh paling setia. ~~~~~ bunuhlah aku, jika itu dapat melegakan segenap hatimu. hukumlah aku, jika itu bisa menghapus dendammu, bencilah aku, jika itu permulaan cintamu. meski aku hanya...