one person could change
your whole life.
"Aisyah."Aku berhenti main phone. Tumpuan aku terarah pada Adam yang memandang aku. "Kenapa?"
Adam menghela nafasnya berat. "Pasal... Adrian."
Dahi aku berkerut. Jarang Adam nak cerita pasal kawan dia yang satu tu. Kalau aku yang tanya, barulah dia buka mulut.
"Kenapa dengan Adrian?"
Adam baring mengiring menghadap aku. Tangannya memeul pinggang aku. "Dia nak kahwin,"
"Huh? Serius lah?" kening aku bertaut. Kata - kata Adam tadi memang sukar nak dipercayai. Manalah tahu mamat ni nak menipu aku lagi kan?
Dia mengangguk laju. Anehnya, Adam tak nampak gembira pun. "Aku kesian dengan perempuan tu."
Okay. Sejak bila suami aku ada rasa simpati dan empati dalam diri ni?
Aku tergelak kecil. Ibu jari aku mengelus lembut kening Adam. "sejak bila you busy body ni eh? Selama ni tak kisah pun." ujar aku perlahan.
Adam menjeling aku tajam. "Dia kan kawan aku."
"Majlis diorang dekat mana?" soal aku. Hal berkaitan Adrian masih lagi menarik minat aku. Adam yang kata Adrian tu sayang bini dia macam nak mati-- kenapa dia boleh cari pengganti?
Bukan ke kalau kita sayangkan seseorang, orang itu tak akan terganti? Okay, tu pendapat aku je.
"Dekat Malaysia. Dah berapa bulan dah Adrian pindah sini balik,"
Bibir aku memuncung. "Sampai hati you tak bagitahu Adrian dah pindah Malaysia balik!" tangan aku memukul bahunya. Geram!
Adam tersenyum sinis. Pucuk hidungnya dilagakan pada hidung aku. "Alah kau tak tanya pun,"
Mata aku membulat. "Habistu kalau I tak tanya you nak kahwin lain ke tak you tak bagitahu lah?"
Dahi Adam berkerut. "Kau ni memang suka tiber kan? Aku sepak jugak nanti." Adam pusingkan tubuhnya supaya baring menelentang.
Aku mencebik. "I nak tanya boleh?"
"Kau memang tengah tanya pun ni." balasnya malas. Rasanya dah penat nak layan aku tengah - tengah malam ni hehehe.
Tangan aku naik menyentuh wajah Adam. Rahangnya dielus lembut. "Kalau I mati you cari penganti tak?" soal aku.
Adam tak menjawab. Matanya hanya merenung siling bilik.
"Adam, I tanya ni..." desak aku. Aku perlukan jawapannya. Manalah tahu aku juga akan tinggalkan Adam suatu hari nanti.
Dia melepaskan keluhan berat. Tangan aku dibawa ke bibirnya. "Kenapa tanya soalan macam tu?" soalnya dingin. Nampaknya soalan macam tu buat Adam tak suka.
YOU ARE READING
My Heartbreaker✔️
Romancemempersembahkan- wanita yang sulit untuk jatuh cinta, sekali jatuh paling setia. ~~~~~ bunuhlah aku, jika itu dapat melegakan segenap hatimu. hukumlah aku, jika itu bisa menghapus dendammu, bencilah aku, jika itu permulaan cintamu. meski aku hanya...