we are like fire and rain,
you ignite me and I cool you down.
Lena aku terganggu apabila aku rasa kepala aku disentuh oleh seseorang. Mata aku buka perlahan - lahan."Hey, bangun pun bini aku." Adam tersenyum segaris. Tangannya naik mengusap kepala aku.
Tindakan refleks— aku tertepis tangan Adam. Bibir sendiri diketap. "Kenapa you sentuh I?!"
Dahi Adam berkerut. Dia memandanh aku hairan. "Okay, kau mamai lah ni. Pergi basuh muka. Aku dah beli makanan tengah hari," dia hanya buat tak endah dengan sikap aku tadi.
Aku tak membalas. Kaki terus melangkah ke tandas. Masuk saja tandas, aku hanya merenung wajah aku pada pantulan cermin.
"Penting ke masa dulu? Kau bukan sayang Adam tu pun. Kau yang bunuh dia,"
Penting.
Sebab selama ini aku ingat Adam ialah mangsa aku, aku redha diseksa oleh dia. Aku rela dipukul, diherdik macam binatang.
Tapi hakikatnya dia bukan Adam yang sama! Hati aku sakit. Aku rasa hidup aku disia - siakan bersama Adam Jaden, lelaki entah dari mana.
"Aisyah, kau basuh muka ke buat apa? Cepatlah keluar," suara Adam kedengaran dari luar. Pintu diketuknya.
Aku mengeluh berat. Selesai membasuh muka, aku terus keluar dari tandas. Ternyata Adam masih tunggu aku di depan pintu tandas. "Sorry, I pening kepala."
Adam memegang bahu aku. "Nak pergi klinik ke?" Soalnya risau.
Kalau kebenaran tak terungkap, aku mungkin akan rasa terharu. Tapi realitinya hati aku pedih. Aku benci penipuan.
Tangan Adam aku tepis sekali lagi. "Jangan sentuh I sesuka hati boleh?"
"Apahal aku tak boleh sentuh isteri aku sesuka hati aku?!" Jerkah Adam kuat, melawan aku. Dia memandang aku tajam.
Aku tersenyum sinis. Pandangan tajam Adam aku balas. "I dah tahu semuanya. You tak payah nak berlakon macam mangsa lagi!" Jerit aku.
Peduli apa kalau staff dia dengar pun. Semua itu dah tak penting. Yang penting— aku mahukan penjelasan!
"What do you mean, Aisyah?" Adam soal aku balik. Wajahnya nampak buntu. Huh, nak jadi pelakon pula ke.
Pantas langkah aku menuju ke arah bingkai gambar di atas meja kerjanya. Dengan selamba, gambar itu aku baling ke bawah.
"Aisyah! Kau gila ke sial?"
YOU ARE READING
My Heartbreaker✔️
Romancemempersembahkan- wanita yang sulit untuk jatuh cinta, sekali jatuh paling setia. ~~~~~ bunuhlah aku, jika itu dapat melegakan segenap hatimu. hukumlah aku, jika itu bisa menghapus dendammu, bencilah aku, jika itu permulaan cintamu. meski aku hanya...