29

803 35 5
                                    

love for me was senseless
until i met you.



Bibir Adam melafazkan ayat - ayat suci itu pada telinga anaknya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.






Bibir Adam melafazkan ayat - ayat suci itu pada telinga anaknya. Bayi itu tetap memejamkan mata meski ayahnya mengganggu tidur.

Sebak.

Air mata aku jatuh juga melihat situasi itu. Situasi di mana Adam sedang memegang anak kami berdua sambil mengalunkan ayat kebesaran Allah.

Adam yang menghadap tingkap berpaling. Dia tersenyum pada aku. "Comel lah budak ni. Aku rasa nak gigit je."

Ya Allah, hilang mood sendu aku tadi.

Aku pandang Adam dengan pandangan tak percaya. "Dah jadi bapak orang pun you still perangai macam haram ke huh?" Perli aku, geram!

Dia tersengih mendengar kutukan aku. Bayi di dalam dukungannya diberi pada aku. "Kenapalah anak perempuan eh? Aku baru nak anak lelaki. Baru boleh ajak gaduh!"

"Perempuan ke lelaki boleh je nak gaduh dengan you!"

Adam mencebik. Dengan selamba tahap gaban dia duduk di birai katil. "Eh kalau perempuan nanti dia lembab macam kau!" Hidung aku ditarik.

Dahi aku berkerut. Tangannya aku tepis kuat. "Sakitlah syaiton!"

Mata Adam membulat. Pipi aku dicubitnya melepaskan geram. "Kau panggil ayah kepada anak kau syaiton eh?"

Tergelak aku jadinya. Alahai comelnya Adam Jaden ni. Tak sangka lelaki di sebelah aku ini adalah lelaki yang pernah melibas aku dahulu.

"Eh Aisyah. Kita tak bagi nama dia lagi!" Adam kalut.

Aku menjuih bibir. Itulah mamat ni. Dari aku mengandung sebulan lagi aku dah ajak bincang nama anak. Tapi sombong! Nanti lah nanti lah!

"Sebabkan kau yang mengandung dan beranak, kau lah pilih sendiri. Anggap itu hadiah dari aku," dia tersengih memberi cadangan.

Laju aku menggeleng. "Tak ada tak ada! Tu tak dikira hadiah! I nak hadiah mahal - mahal!" Bantah aku.

Adam merengus kasar. "Kau ni mata duitan betullah."

"Yang mata duitan ni lah you sayang, kan?" Aku angkat kening.

"Okay nak bagi nama apa ni?" Macam biasa, Adam selalu mengelak bila aku cakap soal sayang- cinta bagai.

Tapi jauh dalam sudut hati Adam, aku tahu aku ada takhta yang tinggi di dalamnya.

"Nama dia... Rose?"

Adam tak mengangguk ataupun menggeleng. Dia leka memerhati bayi di dalam dukungan aku.

Bahu Adam aku tepuk. "Adam, I nak bagi nama Rose? Sedap tak?" Soal aku sekali lagi.

Kali ini Adam mengangguk. Jarinya mengelus lembut pipi bayi ini. "Rose Nusaibah Binti Adam Jaden." Putusnya.

Aku terdiam dengar nama yang disebut oleh Adam. Sedap. Ada campuran moden dan klasik sikit.

My Heartbreaker✔️Where stories live. Discover now