a girl who stayed even knowing
your bad sides,
is a wife material.
"Kau keluar sekarang. Tak payah jaga dia,""Dia isteri aku. Aku ada hak untuk duduk sini."
"Pft. Berambus je la. Dia pun tak nak tengok muka kau."
Mata aku masih terpejam, namun aku dapat dengar suara - suara itu dengan jelas. Suara Adam dan Arsyad.
Perlahan - lahan aku cuba membuka mata. Kepala aku rasa berat apabila cahaya masuk ke dalam mata aku.
"A...dam..."
"Aisyah!"
Adam terus berlari mendapatkan aku. Tangan aku digenggam kemas. "Kau dah sedar? Aku minta maaf." Ucapnya serba salah.
Aku tak berdaya untuk menjawab. Kepala aku rasa pusing akibat tidur yang begitu lama. Hanya mata yang memandang lelaki yang bergelar suami itu.
"Tengok. Dia tak nak kau ada dekat sini." masih lagi tak nak kalah. Arsyad tarik lengan Adam menjauh dari aku.
Terhenti.
Jemari aku memaut erat jemari Adam. Aku menggeleng lemah. "J-jangan... Adik nak... Ad- am...." halang aku dengan tubir mata yang berair.
Kelakuan Arsyad terhenti. Dia pandang aku lama. Bagaikan tak sangka yang aku inginkan Adam lagi.
"Aku tak akan tinggalkan kau okay?" Adam senyum. Hujung jarinya menyeka air mata yang mengalir di pipi aku.
"Lepas apa dia buat kau nak dia lagi? Bodoh." Arsyad mengetap rahang. Entah kenapa dia macam benci sangat dengan suami aku.
Aku tersenyum pahit. "Adam suami adik. Adik kena ada di sisi dia."
Dahi Arsyad berkerut. "Hoi kau lupa ingatan ke?! Dia hampir buat kau keguguran-"
"Semua tu tak disengajakan." Potong aku tegas. Aku memaksa tubuh untuk duduk. Tak suka Arsyad memburukkan suami aku.
Adam diam membatu. Dah malas nak melawan agaknya.
Keluhan berat dilepaskan oleh Arsyad. "Kenapa lah kau suka sangat lelaki dayus ni. Cinta tu memang buta eh." Ujarnya keras sebelum terus keluar.
Aku mengeluh. Bukan niat aku nak kecewakan Arsyad. Tapi ini keputusan aku. Aku nak Adam tetap bersama dengan aku.
"Tak apa, aku ada dengan kau." Adam tersenyum manis. Kononnya nak pujuk isteri dia. HAHAHA.
Serta merta aku tersenyum. "I tak cakap I nak maafkan you lagi kan?" Sarkastik.
Mulut Adam ternganga. Dahinya berkerut, cuba mencerna kata - kata aku. "Tapi kau nak aku kan?" Soalnya inginkan kepastian.
Aku mengangguk. "Tapi ada syarat kalau you nak I maafkan you." Bibir tersenyum penuh makna tersirat.
"Banyak songehlah kau ni. Hah apa dia?" Dia sudah bersandar dengan tenang. Sempat lagi tu nak kutuk aku. Hampeh betul.
YOU ARE READING
My Heartbreaker✔️
Romancemempersembahkan- wanita yang sulit untuk jatuh cinta, sekali jatuh paling setia. ~~~~~ bunuhlah aku, jika itu dapat melegakan segenap hatimu. hukumlah aku, jika itu bisa menghapus dendammu, bencilah aku, jika itu permulaan cintamu. meski aku hanya...