Kantinen

75 4 0
                                    

Y/N P.O.V

~En uge senere~

Det hele var begyndt at blive nemmere. Jeg var begyndt at være mere afslappet sammen med BTS. Mig og Jungkook havde snakket lidt mere sammen, og han havde sagt at BTS gerne ville have det til at fungere, siden at vi alligevel skulle tilbringe meget tid sammen.

Jeg havde ikke været på arbejde siden skyggerne viste sig ved restauranten. Vi var blevet enige om at jeg skulle sige op, hvilket jeg havde det lidt dårligt med. Jeg ville ikke have at de skulle betale for alt, det fik bare til at føle mig... værdiløs. Til gengæld havde skyggerne ikke vist sig lige siden episoden ved restauranten, og det kunne både være et godt og et dårligt tegn.

Pigerne der truede mig var ikke kommet i nærheden af mig igen, hvilket jeg var taknemmelig for. Jeg havde hørt nogle rygter om at folk troede at jeg var et familiemedlem der var startet på skolen, som også passede fint nok, så folk ikke tænkte at en fremmed pige bare havde flyttet ind hos BTS. Der var ikke nogen der havde lagt mærke til at jeg var blevet fragtet fra en normal klasse til elementklassen.
Jeg hadede stadig den opmærksomhed jeg fik, men heldigvis rystede jeg overhovedet ikke mere.
Der var stadig ikke nogen der vidste noget om at jeg havde alle elementerne.

Jeg havde fået hovedpinen nogle par gange, og vi havde stadig ikke fundet noget der kunne forklare det. Jeg prøvede bare at acceptere at det godt kunne være en sygdom, eller noget lignende. Drengene blev dog alligevel ved med at lede efter noget på biblioteket.

Lige nu havde jeg bare nogle bekymringer tilbage, nogle var større end andre.
Jeg tænkte blandt andet meget over om jeg taklede alt det her rigtigt?
Jeg havde aldrig rigtig prøvet at have venner før. Hvordan skulle man opføre sig? Skulle man bare give dem ret i alt, eller bare give dem hvad de ville have?
For at være ærlig, havde jeg ingen idé.
Jeg tænkte selfølgelig også meget over skyggerne. Hvad ville de med mig?
Det var en mærkelig følelse at frygte det ukendte, det eneste jeg vidste var at jeg skulle undgå det.

-

Det var midt på dagen, og vi havde time.
Vi skulle skrive en rapport om et forsøg vi lavede i går. De her timer var langt sjovere end de normale, til gengæld syntes jeg også at de var ret grænseoverskridende. Jeg var overhovedet ikke blevet vant til at bruge elementerne i offentligheden.
I skoletimerne brugte jeg det meste af tiden sammen med Yoongi, da vi skulle forstille at have det samme element. Nogle gange skulle vi også lave forsøg på tværs af elementerne, men der var jeg bare sammen med et andet medlem af BTS.

"Y/N, dit forsøg gik virkelig godt, er det noget du har prøvet før på din gamle skole?" Spurgte læreren.

"Altså, ikke rigtigt" Svarede jeg.

"Imponerende, bare fortsæt" Sagde han og gik videre til de næste i klassen. Jeg så Seokjin give mig et svagt smil og en thumbs up, som jeg sendte tilbage.
Som sagt var vi blevet tættere, jeg følte mig bare ikke tæt nok ind til dem, til at kunne fortælle dem om min fortid eller andre for personlige ting.

Klokken ringede, og vi begyndte at pakke sammen.

"Y/N, har du mod på at spise i kantinen i dag?" Spurgte Jimin.
En kold kuldegysning løb ned ad min ryg ved tanken, men forsvandt hurtigt igen.
Jeg nikkede.
På et eller andet tidspunkt måtte jeg jo prøve det. Den sidste uge havde de skiftet til at være på skolebiblioteket sammen med mig. Jeg havde fundet nogle nye bøger, som jeg havde tænkt mig at læse i min fritid, nu hvor jo ikke havde et job længere.

De fik jo egentlig bare penge af den organisation de arbejde på, bare ved at beskytte mig. De havde fortalt organisationen at de havde fundet mig, men at de skulle undgå at gøre nyheden offentligt, da det måske kunne hjælpe skyggerne med at finde mig, eller få oplysninger.

Vi gik mod kantinen. Folk stirrede stadig som om at vi var en eller anden gående ting der var udstillet på er museum. Pigerne hvinede også stadig begejstret hver gang de trådte ind i et nyt lokale, hvilket jeg fandt ret irriterende, men det så ikke ud til at det plagede BTS.

"Vi skal nok betale for maden" Sagde Namjoon.
"Men-" Begyndte jeg men blev afbrudt.
"Ingen diskussion, du spiser alligevel ikke end gang et måltid om dagen" Sagde Jungkook.
Jeg tav. Han havde egentlig ret, jeg havde bare ikke rigtigt haft nogen appetit.

Kantinen var stor og fyldt med snakkende elever. Der var kun et bord ledig, hvilket var det der var placeret lige i midten af rummet.

Burde det ikke havde været optaget?

Jeg havde på fornemmelsen at det var her BTS plejede at spise hver gang, og dermed var der ikke nogen der turde at tage pladsen fra dem.
Som forudset gik de direkte hen til bordet, og jeg fuldte bare med.

"Er det ikke Jungkook og Jimin's tur til at hente mad?" Spurgte Seokjin.
"Jo" Svarede de andre. Jungkook og Jimin udstødte et suk før de rejste sig. Jeg tror at de på skift hentede mad til hinanden, så de slap for alle at gå op på en gang.

Før vi overhovedet kunne nå at starte en samtale, kom to piger hen til bordet.

"Hej, j-jeg fylder atten i weekenden, v-vil i ikke godt komme til festen" Sagde den ene nervøst og rakte hvad der lignede en invitation frem med to hænder.

"Nej" Sagde Yoongi koldt og kiggede væk for at se om Jimin og Jungkook ikke snart ville være tilbage.

"Vær sød at komme, m-mine forældre er ikke hjemme og-" Hun blev afbrudt.

"Svaret er nej!" Sagde Hoseok.

Jeg kunne se at hun havde tårer i øjnene, da hun skyndte sig væk sammen med hendes veninde.
Var det ikke lidt en overdrivelse at græde, eller var det bare mig? På den anden side var det også lidt en hård afvisning.
"Hvad gik det ud på?" Spurgte jeg.

"Ikke så meget. Der kommer nogen ret tit og spørger om et eller andet" Sagde Namjoon.
"Hvorfor er svaret så nej?" Spurgte jeg.
"For at være helt ærlig interesser det os bare ikke. Desuden plejer de for det meste at ville have noget tilbage" Sagde Taehyung.

Jimin og Jungkook kom kort tid efter med maden. Der var bare otte bakker med forskelligt mad på.
"Endelig" Sagde Yoongi.

Vi begyndte at spise, og det var egentlig ikke så slemt, som jeg havde forstillet mig.

Glædelig jul og godt nytår🥳💜

Elementernes sande mester (BTS ff) Del 1Where stories live. Discover now