Kaptan hızlıca hazırlıklarını tamamlayıp tekneyi derin denize doğru yola çıkardı. Sevin heyecanla bir öne bir arkaya koşturuyor, içeri girip kamaraların içinde geziniyordu. İlk defa tekneye bindiği için hem meraklıydı hem de şaşkın. Sezin ve Rico güvertede oturmuş kızın koşturmasını tebessümle seyrediyordu. Bir ara Sezin eline alnına koyup "Ah başım döndü" dedi.
"Bırak merakını gidersin hayatım"
"Beşinci turunu atıyor"
"Çok meraklı demek ki?"
Rico'nun tespitine gülüştüler. Sevin koşarak annesinin yanına geldi.
"Anne bu Marek dedenin teknesi mi?"
"Evet bir tanem. Rico burada olduğu sürece teknede kalmak istediği için şimdilik o kalıyor"
"Salıncak gibi, çok güzel"
"Daha fazla koşturmasan iyi olacak. Alışkın değilsin, deniz tutabilir"
"Deniz tutunca ne oluyor? Bir daha tekneden inemiyor muyuz?"
Sezin dayanamayarak kocaman kahkaha attı ve kızına deniz tutmasının ne olduğunu anlattı. Rico huşu içinde ikisini izledi. Annesi mayosunu giymesi için kamaraya gönderdikten sonra Rico'ya döndü.
"Yine hayallere mi daldın?"
"Hayır... Hayallerimi yaşamaya başladım"
Masanın üzerinden uzanıp Sezin'in elini tuttu.
"Sezin... Ailem ile tanışmaya gelmeni istiyorum. Yaşadığım yeri görmeni, beni ben yapan insanların içine girmeni, köklerimi tanımanı istiyorum"
Sezin derin nefes alarak durgun bakışlarını çalkalanan denize çevirdi. Kendisi sakin duruyordu fakat içi köpükler saçan deniz ile aynıydı. Sonra tekrar başını yavaşça adama çevirdi. Rico sabırla bekliyordu.
"Nasıl olacak bilemiyorum. Ben burada doğdum, büyüdüm. Alıştığım çevre, insanlar, yakınlarım ne varsa hepsi burada. Sana burada kal diyemem ama ben de sana gelebilir miyim emin değilim"
"Korkuyorsun, biliyorum ama inan hislerinin gereğinden fazla detaylı olduğunu anlayacaksın. Ben oraları seveceğine eminim. Seni tanıdım Sezin, bana kendini anlatırken arada verdiğin minik ipuçlarını kaçırmadım. Kolay olacağını söylemiyorum ama imkansız değil. Ülkesini bırakıp başka yerlerde yaşayan milyonlarca insan var. Hem benim niyetim seni buradan koparmak değil ki"
Sezin bu aralar bolca nefes almaya ihtiyaç duyduğu için tekrar deniz havasını içine çekti. Karar veremiyordu, sürekli bir engel çıkıyordu karşısına ve bu engelleri hep vicdanı çıkarıyordu.
"Bunu annem ve kızımla ciddi olarak konuşmam gerekiyor. Tabii bir de kızımın babası var. Her ne kadar benim hayatıma karışma hakkına sahip değilse de kızının gitmesini istemeyecektir. Eminim ki zorluk çıkaracak"
"Yasal işlemleri yerine getirdiğimiz sürece engel olamaz. Hem Sevin'i babasından ayırmak gibi bir düşüncem yok. Bende ona baba olabilirim"
Sezin uzanıp ellerini adamın yanaklarına yasladı. Gözlerinin içine baktı.
"Bazen beni çok korkutuyorsun"
Rico'nun gözleri kocaman açıldı.
"Ah Tanrım... Ne yapmış da seni korkutmuş olabilirim?"
"Bu halinin kaybolup başka bir adama dönüşmenden korkuyorum"
"Sevgilim... Kırk yaşıma kadar aynı adam olarak kalabildiysem emin ol değişmem. Biraz daha aşık olabilirim sadece"
ŞİMDİ OKUDUĞUN
BONİTA (Tamamlandı)
RomantikBir insan kaç defa düşer ve kaç defa kalkar? Her düştüğünde parçalanan dizlerine inat tekrar ayağa kalkmak için savaş verdi. Her kalkış onu başka bir kadın yaptı. Bir kadının yaşadıklarının içinde yaşattığı vurgunları, sorgulamaları, saf duygularını...