. . . . . . . . . . . . . . .
Jaemin POV
. . . . . . . . . . . . . . .Aku rasa ada sesuatu yang tak kena . Console ps5 diletakkan di atas meja dan cuba memikirkan perkara yang tidak kena tu hm .
"Lohhh baru kalah sekali , terus give up ke ?"
Kata Renjun yang memandang Jaemin dengan sinis . Jaemin tidak mendengar lalu memandang kembali Renjun .
"Aku rasa ada sesuatu tak kena"
"Kau berak tak cebuk lerni kan ?"
Selamba saja Renjun berkata fakta yang tidak benar . Aku lagi tengah serius ni , lagi ajak bergurau pula dia .
"Kau pergi tengok Hyojin"
Arah aku kepada Renjun . Tanpa banyak mulut , dia terus ke bilik Hyojin . Tetiber Renjun memasuki bilik dengan tercungap cungap .
"Hyojin takde tho !"
Da ke mana pula dia pergi ? Da pandai eh keluar rumah tak minta kebenaran atau memberi tahu nak keluar .
Telefon yang sedang dicas , aku cabut dan membuka ruangan chat Hyojin .
Hyojin sayang
Last seen at 1.33 p.mJaemin
Hyojin , kau pergi mana ?Jaemin
Kenapa keluar tak bagitahu ?Dia tak baca lak tu . Jangan buat aku risau boleh tak ? Segera aku menyuruh Renjun call Hyojin .
Tapi malangnya , dia tak angkat panggilan . Aplikasi yang boleh jejak orang dibuka , ternyata Hyojin tidak jauh dari rumah .
"Renjun bersiap . Kita keluar"
"Ok"
Selepas 20 minit , kami berdua mula bergerak meninggalkan perkarangan rumah .
Aku melihat balik skrin telefon , Hyojin bergerak laju atas jalan raya so dia naik bas ke pusat bandar .
"Kau agak asal dia tak keluar tak bagitahu ?"
Soal aku kepada Renjun . Sambil tu kaki ni cepat je berjalan supaya tak jauh dari Hyojin .
"Beli makanan agaknya"
Balas Renjun . Biar betik respon dia ? Beli makanan bendanya ?
"Takkanlah nak beli makanan sampai kat pusat bandar ? Kalau ye nak beli , delivery kan ada"
Kata aku . Renjun memandang aku dengan muka menyampah . Kenapa ni pandang aku macam tu ?
"Kau lupa ? Kan pernah sekali , kau order spicy pork belly tapi yang sampainya bebetul babi . Rupanya kau order babi dari penternak babi . Kecewa habis Hyojin tau"
Aah lah aku lupa pasal . Masalahnya bukan salah aku sebab Jaehyun yang letak nama Pork Belly kat senarai nombor telefon . Tu yang aku call je .
"Ni Hyojin da kat mana sekarang ?"
Soal Renjun ingin tahu . Aku melihat kembali skrin , terlihat Hyojin berada di shopping mall .
"Kat Czen Shopping Mall"
Halamak aii cepat pula Hyojin sampai . Jadinya , kami mula berlari ke tepi jalan besar untuk memberhentikan teksi .
RINGG !!
Incoming call from Jaehyun.
Alahai time genting ginilah dia call , nasib baik gaklah dia call time aku dan Renjun dalam teksi .
"Hello , Jaemin"
Sapa Jaehyun dulu . Slang korea Jaehyun pun da jadi rojak sebab ada sikit slang english .
"Ye , Jaehyun HYUNG"
Sapa aku kembali dengan menekan perkataan hyung . Dia call tak kena situasi bhaii , ni kalau dia tahu Hyojin keluar tak bagi tahu . Mahu dia risau dan tak henti call aku atau Renjun .
"Aku call ni saja nak tanya khabar . Korang semua sihat ke ?"
Soal Jaehyun prihatin terhadap kami bertiga . Aku nak jejak Hyojin pun tak dapat sebab Jaehyun call .
"Sihat je . Ni aku end dulu japgi aku call balik"
TUTT TUTT TUTT
Bukan niat nak kurang ajar tapi untuk keselamatan Hyojin dan kebaikan semua orang .
"Kita sudah sampai ye"
Kata pemandu teksi tersebut . Maka kitorang keluar dari teksi selepas membayar tambang . Asal lah ramai nau orang ni ? Susahlah nanti nak cam Hyojin isy .
Jadinya , kami berlari memasuki shopping mall tersebut . Sekarang ni taktahu Hyojin kat tingkat berapa .
"Weh , tu Hyojin kan ?"
Tanya Renjun sambil menunjukkan sosok tubuh seorang wanita tak jauh dari kami . Apabila wanita itu pusing , ternyata itu Hyojin...
Tapi
Dia...
DENGAN SEORANG LELAKI !
Tak nampak pula muka lelaki tu . Suka hati kau je eh ajak adik aku keluar . Lagi teruk lagi , Hyojin tak bagitahu aku dan Renjun nak keluar .
"So macam mana sekarang ?"
Soal aku kepada Renjun pula . Actually aku rasa sel sel otak aku tak berfungsi dengan baik .
"Kita follow dorang"
Cadang Renjun . Mereka terus bergerak ke panggung wayang . Amboi seronoknya dorang berchit chat .
Setelah tiba di hadapan panggung wayang , kami hanya menantikan lelaki tu pusing dan nampak jelas muka dia .
Sekali betul dia pusing bhai dan tak sangka lelaki tu adalah...
CHENLE !!
CLASSMATE HYOJIN AXNDJSNYQ KALAU AKU TAHU , AKU PATUT BAWA KAYU BESBOL DARI RUMAH SUPAYA AKU DAPAT HENTAK KEPALA DIA SAMPAI LOST MEMORY .
So harini aku buat double update sebab da lama sangat tak up chap baru .
So tiada lagi misteri lagi siapa si someone yang chat dengan Hyojin HAHAHAHA
+vote+comment+
YOU ARE READING
[C] My Twins Brother : njm & hrj ft. jjh
Teen FictionKembar tak seiras + adik perempuan tiada rupa abang abangnya = timbul syak wasangka oleh rakan sekolah mereka . myraasmadi_© Beautiful cover from @jumin_art start : January 19,2019 end : April 21,2021