020 + hadiah°

419 69 6
                                    

. . . . . . . . . . . . . .
   Hyojin POV
. . . . . . . . . . . . . .

Tanpa melengahkan masa , aku mendekati mereka bertiga . Ni apa yang membuatkan 'dia' boleh ada kat sini ni ?

"Oppa"

Panggil aku dengan tenangnya . Renjun dan Jaemin da terkejut beruk bila aku panggil begitu . Yela sebab aku mana pernah panggil dorang oppa .

"Eo ? Hi , Hyojin ! Sampai pun awak"

'Dia' tersenyum manis kepada aku . Jap , akhir akhir ni kan kenapa ramai sangat lelaki yang senyum kat aku ?

"Tak , hyung buat apa kat sini sebenarnya ?"

Renjun macam nak cari gaduh dengan Doyoung oppa . Yup , Doyoung adalah laki yang tetibe datang tu .

"Actually hyung datang sini nak sampaikan hadiah"

Kami bertiga pelik . Hadiah ? Hadiah dari siapa pula ? Pelik sungguh harini hm .

"Dari oppa koranglah , Jaehyun"

Tersenyum lebar aku dibuatnya . Da lama tak dengar khabar dia ! Tapi en bila dia nak cuti ? Haihh rindu ni .

"Jomlah , hyung bawa korang balik . Kat rumah , baru boleh buka hadiah"

Dengan terujanya , kami bertiga memasuki kereta yang dipandu oleh Doyoung . Tak terkata weh excited aku ni !

Setelah sampai di rumah , kami berebut masuk dalam rumah sebab da tak sabar nak unboxing hadiah dari Jaehyun .

"Nah , ini hadiahnya"

Besar giler kotak dia ! Mesti banyak benda dalam kotak ni hueeee . Jaemin yang tak reti nak sabar , dia pergi buka hadiah tu dulu .

Dalam kotak tu pula , ada tiga lagi kotak serdang . Siap ada tertera nama kami bertiga . So thats mean sorang satu dapat satu kotak dalam kotak besar tu .

Sweetnya abang aku alahai kalau dia bukan abang aku , da lama aku date dia

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Sweetnya abang aku alahai kalau dia bukan abang aku , da lama aku date dia . Da lah handsome , pandai , berdikari , caring , sporting , humble eiii full package lah .

Tapi perempuan mana yang nak jadi isteri dia , kena hadap aku dulu HAHAHAH . Dengan gembira , aku meneliti segala benda dalam kotak tu .

Macam macam ada hampir je nak mengalir air mata ni . Terubat juga rindu ni kat Jaehyun . Pasal hadiah dorang tu lantak sama dialah HAHAHAHA

"WEH BENDA SIA AKU DAPAT SPENDER BARBIE ?! DAN KENAPA KAU DAPAT SPENDER SPIDERMAN ?!"

Teriak Renjun tak puas hati dengan spender yang dia dapat . Dia ni en nak kena hempuk dengan aku tau , bersyukurlah kau dapat hadiah dari takde eii .

"Jaehyun tahu kau ni kasar , tu yang dia bagi barbie supaya hati tu lembut sikit"

Wtf siaaa aku da dekah gelak tengok reaksi Renjun . Jaemin senyum je walaupun tahu Renjun nak tumbuk muka dia pfft .

"Doyoung oppa , makanlah biskut ni satu sebagai tanda terima kasih sebab sampaikan hadiah kepada kami"

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Doyoung oppa , makanlah biskut ni satu sebagai tanda terima kasih sebab sampaikan hadiah kepada kami"

Aku menghulurkan macaron kepada Doyoung dengan senyuman . Dia pun mengambil lalu mengggigit .

"Sedapnya ! Awak patut cubanya Hyojin"

Dia memberi aku satu gigitan daripada macaron nya . Wahh serious sedap ! Pfft apa lagi , Renjun dan Jaemin da bengang habis .

"Wah ! Hyojin sekarang da banyak gak cakap berbanding dulu"

Doyoung mengusap lembut rambut aku . Start lah aku punya malu malu tahi kucheng .

"Hyung pleaselah jangan buat kami marah . Tak memasal kami termasak hyung untuk lauk malam ni pula"

Kata Jaemin sambil menggenggam geram spender spiderman nya dengan senyuman mautnya . Alahai dorang ni .

"Korang ni over protective lah . Patutlah hyung tengok Hyojin nampak lemas dengan korang"

Aku angguk laju . Setuju giler dengan pernyataan Doyoung . Lagi bertambah bengang mereka berdua HAHAHAH

"Lagipun hyung diberikan amanat untuk jaga korang"

"Apa hanat ? Tak dengarlah"

Renjun da start loyar buruk dengan Doyoung . Awatlah perangai dia ni betul buat aku rasa macam nak libas dengan album Neo Zone ?

"Silap hari bulan , kau pula yang dimasak dengan hyung pula Renjun eii . Amanat ni bukan hyung sorang je tapi kawan kawan Jaehyun semua di amanatkan untuk jaga korang bertiga"

Kata Doyoung bercampur geram . Loyar buruk Renjun sumpah takleh bawa bincang ahh sekali kena balik , monyok habis eii .

"Da lah , hyung balik dulu . Kalau ada apa apa , call hyung boleh . Call Mark , Jungwoo , Lucas dan lain pun boleh . Ok , annyeong"

•••

Keesokan harinya , aku berehat di kelas disebabkan kat kantin tah macam mana boleh ramai orang . Tu yang end up rehat kat kelas je .

"Sorang je ke ? Mana kawan kau ?"

Soal Haechan prihatin lalu duduk di kerusi hadapan meja aku dan menghadap aku sambil mengunyah roti coklatnya .

"Sorang je harini . Kau bukan rehat dengan Jeno , Chenle dan Jisung ? Dorang mana ?"

"Heol !? Sejak bila kau pandai cakap straight ni ? Terkejut aku tho"

Aku menjelingnya lalu mengunyah keropok ikan dengan kasar . Tu nasib baik aku yang bercakap , kalau lutut aku mana taknya kau terkejut ? Eii

"Wahhh , dating ke korang berdua ? Sweet giler"

Kata seorang pelajar perempuan dengan suara gediknya . Memang minta kena baling dengan kasut sch aku ni tau .

Lupa nak bagitahu yang story description da tukar . Bolehlah jenguk jenguk ;)

[C] My Twins Brother : njm & hrj ft. jjhWhere stories live. Discover now