. . . . . . . . . . . . . .
Hyojin POV
. . . . . . . . . . . . . .Geram betullah dengan dorang . Tadi nak pergi jumpa Kyungsoo saem tapi dia asyik elak aku je .
Aku tengok Kyungsoo saem macam ada benda nak cakap kat aku tapi masalahnya , dia lari . Fvck
"Baiklah sebelum habis waktu saya , latihan buku teks muka surat 28 buat . Tu hw untuk harini"
KRINGG !
Loceng waktu rehat telah berbunyi , pelajar kelas aku berpusu pusu berlari ke kantin . Lapar gamaknya .
Tapi aku takde appetite nak makanlah . Aku curious pasal Kyungsoo saem , eii aku nak tahu sangat apa yang dia nak sampaikan kat aku .
Earphone aku pakai dan mainkan lagu Four Seasons by Taeyeon . Sambil sambil tu pandang luar tingkap kelas .
"Eo ?"
Bangunan aku ni tak jauh sangat dari padang , so aku boleh nampak Jeno dan member rumah hijau yang masuk larian tengah berlatih .
Kenapa aku tak dipanggil untuk latihan ?
"Hyojin ? Kau pandang apa tu ?"
Aku memandang empunya badan , Chenle dan kembali fokus kepada mereka di padang .
"Ohh mesti kau pelik en sebab tak dipanggil untuk latihan . Dorang buat latihan sendiri dan Jisung kata dorang memang nak panggil kau tapi takut kau tak sihat lagi"
Jisung kata cett ! Panggil je lah aku , pasal semalam tu memang aku takleh tahan sebab aku tak pernah berlari 10 round and aku da lama gaklah tak lari sebegitu .
Kini , lagu Without You by NCT U dimainkan . Kenapa aku sendu tho ? Haihh nak datang period ke apa ?
•••
PRITTEEE !
Sekarang tengah berlangsungnya acara larian 100 meter . Dalam beberapa acara lagi , acara aku akan bermula .
Da 3 botol aku teguk dan 2 kali aku ulang alik dari tandas , nervous punya pasal . Botol mineral yang baru aku minum sikit tadi aku ambik , kenapalah aku jadi haus sangat ? Hm
Sekali botol air aku dirampas oleh Jeno , terkejut member dibuatnya tetibe dirampas begitu saja .
"Kenapa ?"
"Jangan minum"
"Aku.da.haus"
Aku tetap berkeras nak air tapi Jeno menjauhkan botol mineral tersebut . Shit ! Aku tahulah kau tinggi grr
And then Jeno campak dalam plastik sampah hitam dengan muka tak bersalah . Air mineral dalam kotak , dia ambik dan bagi kepada aku .
"Minum yang ni . Air tadi tu da tak elok"
"Apa.maksud.kau.tak.elok ?"
"Lepas acara kita nanti aku jelaskan"
Jeno terus berlalu pergi ke belakang . Apa masalah budak nojam tu ? Tak lawak tau main buang air mineral aku grr
"Para peserta bagi acara larian 4×100 sila bersedia"
Jantung aku berdegup kencang bila pengacara memanggil peserta 4×100 ke kawasan bersedia .
"Good luck guys !"
Jerit Jaemin dari rumah sukan kuning di ikuti Renjun dengan banner muka aku . WOII AGAK AGAKLAH BANNER TU ?! BUAT MALU AKU JE THO !
Sambil berjalan ke kawasan bersedia , aku menutup muka . Malu bhai da lah dorang tampal muka aku time baby adudududu
"Baiklah , kamu semua susun aturan pelari . Jap lagi saya panggil awak semua"
Maka , kami mula menyusun giliran dan aku ditempat pelari last . Shit ! Whatta hek ? Aku takut pancit je alahai .
Beberapa minit berlalu , cikgu yang jaga acara kami mula menyuruh kami semua ke tempat masing masing .
"KINI , ACARA 4×100 AKAN BERLANGSUNG SETELAH TUAN PENGETUA MELEPASKAN TEMBAKAN"
Jantung aku bagai nak jatuh sekarang ni . Sabar wahai jantung , jangan nervous JANGAN NERVOUS !
BANGG !!
Hendery mula memecut laju ke depan , bagus tho bagus ! Kini , baton telah diserahkan kepada Jisung !
Nasib baik rumah kami masih mendahului , janganlah apa apa disaster berlaku aduhh risau member dibuatnya .
"HYOJIN !!"
Terkejut aku dibuatnya apabila Jeno menjerit kat aku . Eo ?! Sejak bils Jisung pas baton kat Jeno ?!
Setelah itu , baton telah berada ditangan aku . Keputusan kini , aku tengah bersaing dengan NAYEON !
Siap sengih kat aku lagi ! Eh kau pehal sengih ?! Aku tak lesbian tau euwww . Da nak sampai garisan penamat , tah apa tah yang buat aku sandung sampai tergolek jatuh .
Tu nasib aku da lepas garisan tapi tak tahu nombor 1 ke 2 . Fikiran aku melayang tho , rasa sakit jatuh tergolek hanya Tuhan saja yang tahu .
Jeno , Jisung dan Hendery mengelilingi aku dengan muka risau mereka . Panik betul dorang tengok aku tergolek .
"WEHHH ANJIRR KAU SANDUNG KAKI DIA ?!!"
Pasti tu suara Renjun tapi tak tahu dia marah siapa ? Malas nak fikir pasal manusia yang sandung aku sebab aku takleh brain da sekarang ni .
"Hyojin ?!"
Hendery menggoncang sikit badan aku , well mata aku tetibe jadi berat seakan nak tidur , bukan nak pengsan eh 🌚
•••
Aku tersedar dari tidur ? Maybe tidur dan aku kini ada kat rumah . Takkan aku tidur sampai balik dari sukan tahunan ? Aku pengsan ke ?
Kaki kiri aku rasa macam terseliuh , sakit woo . Pintu bilik aku dikuak dari luar , terpampang muka Jaehyun .
Terkejut dia tengok aku da sedar , berlari dia memeluk aku . WEHH SETAN , AKU BUKAN BANGUN DARI KOMA LAH !
"Aduhh nasib baik Hyojin da bangun . Asal lah minsh tu kejam nau buat adik abang sampai pengsan ?"
Minah ?
"Siapa.minah.tu ?"
"Nama dia Nayeon tak silap , risau aku tahu tak hurmmmm"
Segera aku meleraikan pelukan Jaehyun . Aku malas nak fikir pasal dia , kalau fikirkan nanti buat sakit hati je grr .
"So macam mana exam tadi ?"
"Ok je"
Jaehyun senyum lalu mengusap lembut kepala aku . Kalau dia kata ok , maksudnya dia akan berjaya dan lulus hm .
Eyyo ! Whatcha doin' ?
Hm sendu giler wehh time NCT DREAM datang malaysia hm+vote+comment+
YOU ARE READING
[C] My Twins Brother : njm & hrj ft. jjh
Teen FictionKembar tak seiras + adik perempuan tiada rupa abang abangnya = timbul syak wasangka oleh rakan sekolah mereka . myraasmadi_© Beautiful cover from @jumin_art start : January 19,2019 end : April 21,2021