. . . . . . . . . . . . . .
Hyojin POV
. . . . . . . . . . . . . .Tadi tu siapa ? Cikgu baru ke ? Tapi nampak muda je . Tukang kebun ? Hm takkan muka handsome jadi tukang kebun hm
Eh yang aku sibuk nak tahu siapa dia buat apa ? Baik aku balik kelas cepat sebelum terserempak dengan Jeno grr .
"HYOJIN UFUFUFUUF !"
Shit ! Baru mention nama dia , da terpekik melolong aduhhh dia ni . Kaki aku semakin bergerak pantas bila dengar tapak kasut dia bertambah kuat !
"Kya ! Asal kau lari ? Aku just nak berbual dengan kau je alang alang nak balik kelas en ?"
Aku memberinya jelingan tajam bak duri durian tapi tak tahu kenapa aku terkaku kejap . Betul ke dia ni Jeno ?
Kenapa dia pakai cermin mata ? Handsome hm cair mata aku dibuatnya . Eii mamat ni da lah pakai cermin mata pastu senyum pulanya .
KAN AKU DA TERCAIR !
Aku dehem perlahan dan pandangnya semula dengan pandangan biasa . Mohon Jeno jelaskan kenapa dia pakai cermin mata .
"Yeahh love , i know that face . Aku pakai cermin mata ni sebab aku baru lepas baca buku . Well , aku ni kan rabun dekat"
Sejak bila dia rabun ? Aku tak pernah tahu pun . Time dia study dengan Jaemin dan Renjun kat rumah pun dia mana pakai cermin mata .
"Ok ok aku terangkan semuanya ok ? Begini , aku memang rabun dekat sejak dulu lagi tapi disebabkan omma kata aku lebih handsome tak pakai cermin mata oleh itu aku tak pakai "
Dia merangkul bahu aku dan jalan seiring sambil mengeluh perlahan . Kalaulah aku macam dulu , semestinya aku akan cakap kau handsome :)
Tetibe manusia bernama Renjun menyelit diantara kami berdua dan itu buat jantung aku bertambah laju . Setan bahenol betul .
"Buat apa ye kau dengan adik aku ? Siap rangkul bahu dia lagi"
"Aku as your friend , kenalah protect adik kau juga en ?"
"Aku abang dia so aku boleh buat"
Renjun menepis lengan Jeno dengan gediknya lalu merangkul bahu aku 😑 Jeno ditolaknya jauh .
"Kya !"
Jeritan Jeno dihiraukan oleh kami berdua . Oklah tu dari mata aku cair tengok dia , baik aku blah dengan Renjun .
•••
Waktu sekolah sudah tamat 10 minit tadi tapi batang hidung Jaemin dan Renjun langsung tak nampak apatah lagi lubang hidung Jaehyun hm .
Tetibe kereta cikgu berhenti ditepi aku ,kereta cikgu apa eh ? Tak familiar ahh hm .
"Eo ? Kenapa tak balik lagi ?"
"Ss..saya..tunggu.abang.saya"
"Oh ohh meh lah saya tumpangkan"
Aku geleng dengan muka cold tapi bila difikirkan balik kalau aku tak tumpang , sampai bila aku nak jejak kaki kat rumah ?
"Abang awak mesti senior kan ? Dorang ada extra class"
"Biasanya.dia.inform.saya"
"Ni extra class dibuat mengejut . Kalau awak tunggu juga , takpe saya boleh temankan awak"
Eh cikgu baru ni , nak balik tu balik je lah . Buat aku tak selesa je isy ! Jaehyun ni pun mana pula dia melencong ni ?!
"Hyojin !"
Panjang umur aduhh mamat sekor ni . Jaehyun keluar dari perut kereta lalu berlari anak ke arah kami berdua .
"Ahh encik ni siapa ye ?"
"Saya boyf dia . Kenapa ?"
"Ohh saya tak benarkan awak tumpangkan dia . Takut melencong pula"
Eii walaupun hari hari hadap benda sama walaupun berbeza orang , aku tetap pening dan tak tahan .
Takde benda lain ke yang boleh dibawa bincang ? Kepala digaru walaupun tak gatal eii
"Staph . Cikgu memperkenalkan abang sulung saya , Jung Jaehyun"
Kan aku da tercakap macam biasa , Jaehyun da terbeliak biji mata . Cikgu baru ni buat muka blur .
"Ohh"
Jawap cikgu . Lantas , tangan aku menarik narik hujung baju Jaehyun dengan muka sick with all of this !
"Bila kita nak balik ? Penatlah"
"Ahh ahh nak baliklah ni . Jom"
Mereka berdua bow . Yang pasti Jaehyun dalam keadaan terkejut sebab dengar aku bercakap macam dulu .
"Ahh hm Jaemin dan Renjun mana ?"
"Dorang ada extra class"
Aku memicit micit kepala yang berdenyut . Ni lah jadinya bila duk pasang telinga bawah cahaya matahari yang terik .
"Ahh kalau macam tu , kita pergi universiti aku dululah sementara tunggu dorang"
Malas nak tanya lelebih nanti dia pula tanya aku melebih lebih sampai terlebih asam hm
•••
Sampai di universiti National Seoul , kereta diparking sebelah bangunan fakulti apa tah . Aku pun da lupa hm
"Nak ikut atau duduk dalam kereta ? Sebab aku nak pergi pinjam buku kat library"
Ikut jelah kot , bolehlah aku explore satu library universiti ni huhu . Jadi , aku terus keluar dari kereta .
Selepas 5 minit , kami tiba di library . Boleh tahan besar juga ye ? Ada juga beberapa orang pelajar buat study group .
"Hyojin duk sini jap . Aku nak pergi ambik buku kat rak sana"
Aku angguk dan memerhati dia pergi ke rak buku yang dikatakan tu . Nampak pula kawan dia menyapa dia dan aku rasa tak berminat nak pandang .
Sebab dulu aku label Jaehyun ni gay pfft aku pun da lupa kenapa aku label dia gay . Hm adik kembar dia pun aku labelkan gay HAHAHAHA
Siapa da tengok mv Dalla Dalla 🌚 kumpulan apa eh ? Maafle da lupa namanya ufufuf mv tu bolehlah tahan hurhur
+vote+comment+
YOU ARE READING
[C] My Twins Brother : njm & hrj ft. jjh
Teen FictionKembar tak seiras + adik perempuan tiada rupa abang abangnya = timbul syak wasangka oleh rakan sekolah mereka . myraasmadi_© Beautiful cover from @jumin_art start : January 19,2019 end : April 21,2021