036 + kuiz°

328 53 9
                                    

Di pagi hari yang cukup indah , Renjun dan Jaemin tergesa gesa menyiapkan diri dengan buku tidak lepas dari tangan . Itulah , orang sudah suruh study tapi tetap memilih untuk terus berfoya dengan games . Kan da tergopoh baca buku .

Hyojin sudah terlebih dahulu siap , dia sempat menyiapkan sarapan untuk abang kembarnya , roti bakar pun sudah memadai berserta teh panas .

PINN ! PINN !

Terdengar kereta hon di depan rumah , Hyojin membuka langkah ke pintu rumah untuk melihat siapa . Kemungkinan Doyoung oppa ?

Chenle ?!

Kereta berjenama Tesla yang dipandu oleh pemandu keluarganya dan Chenle berada di tempat penumpang hadapan dipandang dengan penuh hairan . Teman lelakinya mula keluar dari kereta lalu berjalan ke arah Hyojin di pintu rumah dengan senyuman manis .

"Selamat pagi , Hyojin"

Semakin rancaklah jantung Hyojin berdegup melihat aura Chenle harini . Orang dalam hubungan ni , partner in crime dia akan nampak lain eh ? (In good way) . Tu yang makin sayang setiap hari ni .

"Oh ya ! Selamat pagi ahhh kau da breakfast ?"

Soal Hyojin prihatin . Membahang pipi dia melihat Chenle tersenyum kepadanya . Buat bersabar jelah jantung ye ?

"Da hm jomlah ke sekolah nanti lambat"

Takde angin takde ribut , Chenle tak bagi tahu pun nak jemput pagi ni semalam . Terbeliak mata Hyojin , malulah nak pergi sekolah bersama . Da lah masih baru lagi dalam hubungan , tak bersedia lagi untuk tunjuk kat budak sekolah .

"Hm jap eh ? Nak panggil dorang"

Hampir tersasul Hyojin berkata , maka dia berlari memasuki ke dalam rumah semula dan panggil abang kembarnya yang sedang menikmati sarapan . Eh awal turun .

"Jaemin Renjun , Chenle datang...dia ajak...sekali pergi sekolah"

Gagap Hyojin ingin meluahkan ayatnya . Renjun dan Jaemin memandang satu sama lain . Dalam keadaan terdesak pun , dorang masih nak jadi over protective aigoo .

"Ya Tuhan , lorat betul ye boyf kau ? Kita bukan takde kaki nak jalan ke sekolah"

Kelihatan Renjun tiada mood pagi ni , dia kata sambil membaca buku rujukan sejarah . Kalau boleh , Hyojin pun tak nak tumpang disebabkan malu tapi dia sudah datang , terpaksa jugalah . Takkan nak halau pula kan ?

"Senyaplah Renjun , at least kita datang sch awal sikit dan ada juga masa nak study"

Kata Jaemin memarahi Renjun . Selepas itu , mereka terus memasuki perut kereta berjenama Tesla setelah mengunci pintu rumah .

30 minit kemudian , mereka turun dari kereta . Mereka berempat jalan bersama ke kelas . Jaemin dan Renjun berada di sisi kiri kanan Hyojin sebab taknak dia jalan dengan Chenle .

Sedang mereka khusyuk membaca buku , Chenle menarik beg sandang Hyojin membuatkan gadis tu memasuki ke dalam rangkulan Chenle . Start da adegan sweet nya hm .

Renjun dan Jaemin pun tak perasan perkara tu , jadinya pasangan tu terus memasuki kelas tanpa menghiraukan kembar tersebut .

. . . . . . . . . . . . . . .
    Hyojin POV
. . . . . . . . . . . . . . .

Apabila kaki kami menjejaki lantai kelas , kebanyakan classmate mengauk bila melihat aku dalam rangkulan Chenle . Makin membahanglah pipi aku , jangan Chenle perasan sudah .

"Amboii korang kemain sweet lagi"

Tegur Nayeon sambil menyilangkan tangan di dada . Aku tak faham apa masalah dia sekarang ni ?

[C] My Twins Brother : njm & hrj ft. jjhWhere stories live. Discover now