037 + buku°

303 49 9
                                    

Chenle cuba menjengah kertas yang Hyojin pegang sehingga tak henti membaca walhal tulisnya pendek saja . Curiga Chenle memandangnya .

"ˢᵃʸᵃⁿᵍ , ˡᵃᵐᵃⁿʸᵃ ᵇᵃᶜᵃ . ᵃᵖᵃ ᵗᵘ ?"

Hyojin tersentak lalu memandang wajah Chenle dengan blur . Hampir saja dia memberitahu ayat tersebut kepada teman lelakinya , ni kalau tersebut mahu bergusti dalam kelas .

"ˢⁱʳ ᵘᶜᵃᵖ ᵗᵃʰⁿⁱᵃʰ"

Chenle mengangguk tapi hati dia masih rasa curiga . Kemudian , dia mula merenung tajam wajah Sir Kyungsoo . Hati tetiber membara .

Selepas 2 jam , sudah tiba masanya murid murid mengisi perut . Hyojin jalan seiring dengan Chenle ke dewan sekolah untuk melihat abang kembar Hyojin .

"Kenapa kau tak pergi beli makanan dulu ? Nanti habis makanan kang"

Kata Hyojin . Yela , mereka berdua bukan membawa bekal dari rumah pun . Kang tak makan takut takde tenaga pula .

"Hm aku ada order....dari luar"

Terbeliak mata Hyojin . Setahu dia memesan makanan dari luar sekolah tidak dibenarkan tetapi selamba saja Chenle pesan .

"Chenle....mana boleh order dari luar . Kalau cikgu tahu macam mana ?"

Hyojin menyuarakan kerisauannya . Tak memasal kena demerit lagi dengan cikgu . Chenle ada satu demerit sebab tidur dalam kelas subjek math tapi tulah subjek tu jugalah dia bijak hm .

"Jangan risau..."

"Jangan kata kau rasuah pak guard dengan makanan ?"

Naik darah Hyojin dibuatnya dengan perangai Chenle yang tak habis nak flex kekayaannya tapi ikut masa lah .

"Hm nak buat macam mana ? Aku just nak makan dengan kau je but nak makanan yang special dari orang lain makan"

Chenle membuat sign pistol kedua dua tangannya lalu dilagakan untuk membuat aegyo . Saja nak cairkan hati Hyojin .

"Eh ni asal tak makan lagi ?"

Jaemin datang mendekati mereka berdua bersama Renjun , Haechan dan Jeno . Tiada angin tiada ribut tetiber Jaemin menghulurkan duit sekolahnya kepada Hyojin .

"Erk...untuk apa...ni ?"

"Baby Hyojin tak makan lagi kan ? Pergilah beli roti ke apa ? Nanti perut baby Hyojin sakit"

Mulalah mengeliat mereka berempat tidak termasuk Hyojin mendengar ayat aegyo Jaemin . Sesungguhnya ayat tersebut terdengar lebih ngeri .

"Haishhh kau ni kalau sehari tak jadi normal memang takleh eh ?"

Pedas Haechan menegur Jaemin . Ahh sudah gaduh juga ni kang , Renjun pula cuba menenangkan Haechan .

Jeno pula sudah memandang Hyojin dan Chenle penuh curiga . Tipulah kalau tak cemburu kalau crush dekat dengan orang lain berbanding dia en ?

"Ni korang buat apa kat sini ?"

Soal Jeno sambil menyilangkan tangan di dada dengan senyuman tak lekang dari bibirnya walhal dalam hati membara je .

"Nak tengok Jaemin dan Renjun"

"Ok....so asal dorang jalan berkepit je ni ?"

Well Chenle asyik asyik usik si Hyojin . Manalah Jeno tak syak something , dia hanya berharap Hyojin dan Chenle takde apa apa hubungan . Sedih pula melihat Jeno hm .

"Well....kitorang...."

Cepat cepat Hyojin menyengol lengan Chenle dari mengeluarkan ayat yang tidak sepatutnya . Taknak lah hubungan dia di exposed begitu je , segan tau .

"Kitorang kan bff . Apa salahnya asyik nak berkepit pfft"

Chenle berkata dengan ayat yang sudah di tapis . Lega sikit hati Hyojin mendengarkannya .

"Bff takpe , jangan nak melebih sebab aku suka dia"

Jeno akhirnya meluahkan perasaannya di hadapan mereka berlima . Jaemin dan Renjun da terkejut habis , tak sangka Jeno ada keberanian nak confessed .

Chenle tenang saja bersama muka kereknya . Takat amaran begitu , dia tak takut sebab Hyojin da official girlf dia .

•••

Ketika Hyojin berjalan menuju ke pagar sekolah , Nayeon dan Jihyo menahan dia secara mengejut .

"Kya mana boyf kau ?"

Nayeon berkata dalam nada sinis dengan tangannya bersilang di dada . Hyojin sebenarnya sudah malas nak melayan gadis ni yang acah kuat .

"Asal kau cari dia ? Bukan kau tak ambik kesah pasal dia ke ?"

"So asal kau tanya ? Kau jealous eh ?"

"Ofc lah aku jealous sebab aku girlf dia . Soalan pun bengap"

Hyojin semakin berani membuka mulut atau berdebat dengan Nayeon . Ni semua ajaran daripada Chenle lah ni pfft .

"Cari gaduh betullah cakap dengan kau ni"

Nayeon merengus geram sambil menolak pipi menggunakan lidahnya . Jelek saja Hyojin memandang gadis brengsek itu .

"Hyojin !"

Terdengar suara Sir Kyungsoo memanggil membuatkan kepala Hyojin berpaling dengan automatiknya .

"Ohh sir , ada apa sir panggil saya ?

Hyojin menyoal seraya menunduk tanda hormat kepada Sir Kyungsoo . Tetiber je panggil , time balik pula tu .

"Tolong bagikan Jaemin dan Renjun buku latihan ni untuk buat revision . Sepatutnya mereka ambik sebelum pulang tadi , mungkin mereka terlupa"

Sir Kyungsoo menghulurkan dua buah buku latihan tersebut kepada Hyojin . Gadis itu mengambil buku tersebut lalu memasukkan ke dalam beg sandangnya .

"Terima kasih ye sir"

"Eh patutnya saya yang ucapkan terima kasih kepada awak sebab tolong saya sampaikan buku latihan kepada abang abang awak"

Manis saja senyuman sir Kyungsoo sambil menatap wajah polos Hyojin . Nayeon dan Jihyo yang berada di tepi terasa dipinggirkan malahan rasa seperti third wheel pula .

Bukan itu saja , rasa menyampah pun muncul melihat scene yang berlaku di hadapan mereka berdua . Memang semua orang baik dengan Hyojin eh ?

Auwww neomu romantekk 🌚

+vote+comment+

[C] My Twins Brother : njm & hrj ft. jjhWhere stories live. Discover now