Selepas membeli barang dapur , Doyoung menghantar mereka bertiga pulang ke rumah . Dia hantar je , tak turun sebab ada hal lain katanya .
"Kya , cuti sch da start . Apa kata kita main game dengan member lain ?"
Kata Renjun kepada Jaemin yang sedang menyusun barang di pantri dapur . Hyojin yang sudah landing di atas sofa mendengarkan saja perbualan abang kembarnya .
Setelah 2 minit , baru dia sedar yang dia dapat mesej dari someone . Telefon yang berada di poket segera di tarik keluar dan unlock skrin telefon .
"Kau tengah buat apa ?"
Soal someone . Ayat begitu je tapi boleh buat Hyojin menyeringai . Laju saja ibu jari Hyojin menaip ayat .
"Sorry baru dapat balas btw sekarang tengah baring je"
Tak lama kemudian , mesejnya di balas oleh someone . Lagi bertambah menyeringai Hyojin dibuatnya .
Dari tadi Jaemin dan Renjun berdiri di samping Hyojin yang sedang baring . Mereka memandang Hyojin dengan muka pelik .
"Kenapa dia sengih ?"
Kata Renjun yang sudah menyilangkan tangan di dada . Jaemin pula mengecilkan mata dan memandang tepat wajah adik bongsunya itu .
"Dia chat siapa sampai sengih gini ?"
Soal Jaemin pula kepada Renjun . Rancak semacam saja di bandingkan sebelum ni . Rasa suspicious mula muncul dalam diri kembar tersebut .
"Jung Hyojin , chat dengan siapa tu ?"
Renjun bertanya dengan muka toye .Tersentak Hyojin apabila baru sedar abang abangnya berada di tepinya . Air liur makin banyak ditelan , ni kalau kantoi memang habis lelaki tu .
"Kawan"
Ditanya berpatah patah tapi dibalas sepatah saja . Muka maintain takde perasaan sebab taknak abangnya syak sesuatu .
"Lelaki ke perempuan ?"
Jaemin bertanya kembali . Makin liat jari Hyojin menekan button home supaya Jaemin dan Renjun tak check phone nya .
"Perempuan"
"Cer terang dengan lebih lanjut . Nama apa ? Tinggal mana ? Satu sekolah ke ? Satu kelas ?"
Bertubi tubi soalan Renjun tujukan kepada Hyojin . Gadis itu terkedip kedip mata mendengar soalan abangnya itu .
"Kalau cakap pun....korang tak kenal"
Jawapan Hyojin kedengaran sinis nau . Ni pula abang kembarnya memang banyak akal fikiran .
"Kitorang boleh cari"
Mendatar saja suara Jaemin berkata . Hyojin sudah berpeluh bila dengar Jaemin kata begitu .
TOKK ! TOKK !
Jeno yang berada di depan pintu keluarga Jung berdiri sambil membawa sedikit cucur udang adabi 🌚 untuk diberikan kepada kawannya atau jiran .
Renjun membuka pintu dengan kasar sekali , hampir saja bekas berisi cucur udang tercampak ke belakang .
"Kya , kau ni buka pintu macam ribut . Peranjat aku , nasib baik kaki aku tak naik kat muka kau"
Kata Jeno sedikit marah . Walaupun bukan pintu rumah dia tapi kalau rosak , tak ke nanti membazir duit .
"Kau nak apa datang rumah ?"
Serius je suara Renjun sambil menatap wajah rakannya tajam . Setakat tatapan tajam , tak buat seorang manusia bernama Jeno gentar .
"Ni , aku bawa cucur udang jenama adabi auu . Susah nak dapat kat Korea ni , makanlah"
Jeno menghulurkan bekas tersebut kepada Renjun . Teragak Renjun nak ambik sebab dia dalam mod berjaga jaga .
"Tah tah kau bomohkan cucur udang ni"
Mengecil mata Renjun menatap wajah Jeno yang tidak tahu apa apa . Terkejut lelaki itu mendengar bomoh .
"Eh apa ni ?! Aku tak amalkan amalan pikachu tau . Cukup baik aku bawakan makanan . Da bawakan tup tup kena fitnah"
Kedengaran sedih tapi takpe , demi Hyojin akan Jeno ukirkan senyuman juga berhadapan dengan kawan baiknya a.k.a abang Hyojin , Renjun .
Hyojin yang masih di ruang tamu berasa bersyukur sangat sebab Jeno telah menyelamatkannya dari terus ditanya oleh Jaemin dan Renjun .
So Hyojin berlari ke pintu rumah lalu merampas bekas berisi cucur udang dengan pantas sekali dan berlari memasuki bilik .
Renjun dan Jaemin yang menyaksikan aksi pantas Hyojin terus memandang Jeno dengan pandangan seram .
"Aku da kata da , kau mesti kangkangkan makanan yang kau bawa sebelum ni !"
Renjum berkata lalu mengejar Jeno sampai di rumah keluarga Lee . Jaemin hanya memerhati mereka berdua dari pintu rumah .
"AKU DA KATA AKU TAK BUAT ! MAKKK !"
Jerit Jeno agar maknya keluarga dan menyelamatkannya dari terus di kejar oleh manusia buas bernama Jung Renjun .
Keesokan harinya , Hyojin berniat nak belajar sejarah melalui youtube . Jadinya , dia terus membuka Scarlet Heart dan menontonnya dengan penuh tekun .
TINGG !!
Hilang fokus dibuatnya bila notifikasi masuk . Dia pun mencapai telefon dan terlihat mesej dari someone masuk .
"Kau free tak harini ?"
Hyojin da tersenyum membaca mesej tersebut . Memang baguslah tu , memang dia berasa bosan sebenarnya nak belajar sejarah alahai .
"Tak pun . Kenapa ?"
Tak lama daripada itu , mesej dari someone masuk . Laju saja Hyojin membaca mesej dari pengirim .
"Hm nak tengok wayang ?"
"Boleh je"
Tersipu malu Hyojin . Bukankah kalau someone ajak tengok wayang , bermakna someone itu akan ajak couple ??
Tanpa membuang masa , Hyojin pergi bersiap . Knitwear berwarna cream dan seluar jeans biru air laut di pasangkan .
Rambut di rapikan dan tidak lupa memakai sedikit make up untuk nampak natural . Kemudian , Hyojin segera meninggalkan perkarangan rumah sebelum Jaemin dan Renjun sedar .
Nampak sangat aku takleh move on dengan drama scarlet heart pfft
Dan obviously aku ni bawa pengaruh dari drama True Beauty sikit dalam chap ni pfft
+vote+comment+
YOU ARE READING
[C] My Twins Brother : njm & hrj ft. jjh
Novela JuvenilKembar tak seiras + adik perempuan tiada rupa abang abangnya = timbul syak wasangka oleh rakan sekolah mereka . myraasmadi_© Beautiful cover from @jumin_art start : January 19,2019 end : April 21,2021