001 + prologue°

1.3K 121 39
                                    

Yolo ! Ini adalah fanfic ke-10 yang dicipta dengan penuh keikhlasan untuk semua NCTzen diluar sana 🌚

Myraasmadi mempersembahkan kepada anda 'My Twins Brother' !🎉

———————————————————————

Pagi yang cukup aneh bagi Hyojin , bagi dia setiap hari pelik sebab jumpa manusia yang tak reti nak duk diam . Menyemak je .

Dengan langkah yang cukup malas , dia bersiap untuk ke sekolah . Setiap hari style yang biasa , pakai seluar tight walaupun pakai skirt .

TOKK TOKK !!

Renjun menerjah masuk bilik Hyojin dengan senyuman manis . Hadooo mamat ni nasib dia masuk time Hyojin da siap .

Kalau separuh siap , memang melayang beg berat milik Hyojin kat muka kacak abang kembarnya .

"Hyojin sayangku~ mari makan ! Harini Jaehyun masak pancake untuk kita ufufufuf"

Well , memang jadi rutin si Jaehyun setiap hari masak sarapan untuk adik adiknya . Sejak mak ayah dorang meninggalkan mereka dua tahun lepas , Hyojin jadi dingin , sangat misteri plus pendiam dan cakap bila perlu .

Yela , anak bongsu memang rapat dengan mak ayah . Tak boleh nak renggang nanti ada je yang melalak hm bagi Hyojin lah .

"Hyojin~ cakaplah sesuatu ! Aku setiap hari menanti mulut kau bercakap macam dulu tau . Kalau kau cakap sepatah pun da buat aku bersyukur tahu tak ?"

Renjun dengan manjanya menarik tangan gebu milik Hyojin . Naik rimas jadinya dia dibuatnya dengan perangai gedik abangnya .

Sampai di dapur , Jaemin dan Jaehyun sedang tunggu mereka berdua di meja makan .

"Uri princess duduklah di sini"

Kata Jaemin sambil menunjukkan kerusi kosong di sebelahnya . Bila tengok gelagat Jaemin , rasa tercabar pula si Jaehyun .

"Aniya aniya . Hyojin duduk sini"

Jaehyun menepuk kerusi kosong di sebelahnya . Yela , adik kesayangan abang abang .

"Korang ni ada je lah grr . Da , Hyojin duduk sini"

Renjun mendudukkan Hyojin di kerusi sebelahnya . Amboii sedap je kan Renjun ufufuf Jaehyun dan Jaemin menjeling Renjun tajam sekali .

"Apa pandang pandang ? Tak nak makan ke ?"

Renjun berkata sambil tangannya ligat mengambil beberapa keping pancake untuk dirinya serta Hyojin .

Seketul Hyojin da biasa dengan situasi pagi ni sebab tu dia hanya bercadang nak berdiam diri .

Kemudian , mereka memasuki perut kereta tapi nak pilih tempat duduk untuk Hyojin pun jadi masalah alahai dorang ni .

Kesian Hyojin , ingat dia patung ke apa ? Aduhh lantas kereta bergerak menuju Dwight Highschool iaitu sekolah Jaemin , Renjun dan Hyojin .

Setelah sampai sekolah , mulalah mata mata memandang mereka sebab bergaduh punya pasal .

Renjun dan Jaemin tak habis habis nak serabutkan kepala Hyojin pepagi ni . Nasib bangunan mereka tak sama kalau tak , lagi tak tenteramlah Hyojin nak belajar .

. . . . . . . . . . . . . . .
   Hyojin POV
. . . . . . . . . . . . . . .

Sampai depan kelas , dorang pimpin tangan aku sampai kat meja aku . Aduhh dorang ni selalu buat kerja gila .

Dorang mana percaya aku adik kembar ni. Disebabkan muka tak sama , dorang tak percaya . Otak bengap .

"Belajar leklok tau , jangan nakal nakal"

Apa lagi , aku balas dengan mimik muka annoying . Harap abang tapi macam kenal aku harini je .

Terus saja mereka keluar dari kelas aku dan tahu sangat lepastu siapa yang datang , Nayeon grr .

"Haihh setiap pagi mesti nampak kau duk pegang tangan dorang . Kau takde kerja lain ke selain pegang tangan precious dorang ?"

Malas nak layan , apa lagi earphone dipasang lalu memainkan lagu We Go Up dari NCT Dream .

Sekurang kurangnya , lagu ni buat aku happy sikit setiap hari dari terus melayan minah yang sibuk potpet sebelah ni .

"WOII ! AKU CAKAP DENGAN KAU NI !"

Nayeon menghentak kuat meja aku , terserlah muka dia yang merah . Betul marah ek ? Kesah pula aku .

"Weh weh kau pepagi buat kecoh , bingitlah telinga dia apatah lagi telinga aku"

Kata Jeno yang datang tah dari mana . Actually taklah bingit mana , dengar lagu selalu melegakan .

"Kau ni kan Jeno , setiap hari sibuk je nak back up si dingin ni"

Nayeon tunjuk kepala aku , da lah jari jijik kau tu sentuh kepala golden aku . Eii ni yang rasa nak mengamuk ni .

Lalu tangannya aku pegang dan pusing sampai mengerang dia dibuatnya . Alahai suara kau gediknya , aku pusing perlahan je grr .

"Tolong.Jangan.Sentuh.Aku.Dengan.Jari.Kotor.Kau.Tu"

Jeno tersenyum tah pape je tetibe senyum . Dia sebaya Jaemin dan Renjun tapi menyemak kat sini .

Nayeon menarik tangannya dari tangan aku . Eh mamat ni tak nak balik kelas dia ke ? Semak je duk sini pastu sengih , aku baling kerusi ni baru nak berambus ke acaner ?

Aku mengalihkan pandangan ke arah Jeno , terkejut dia dibuatnya tetibe lutut jadi longgar lalu jatuh dan lantas dia berdiri semula .

"Kk aku balik kelas"

Jeno lari dengan muka cuaknya . Kini , mata aku bertemu mata Nayeon kembali. Da lah bajet , buang masa aku je layan minah ni .

Aku duduk semula dan melayan perasaan sambil lagu Lovekiller nyanyian Niel Teen Top dimainkan .

"Kau ni kan...!"

"EII SUDAHLAH TU NAYEON DARI TERUS GANGGU LIFE ADIK AKU ! KAU TAKDE LIFE KE ?!"

Suara Jaemin dan ya , itu memang dia . Apa lagi , terkejut Nayeon dibuatnya . Bukan aku tak tahu yang kau minat abang aku euw

Hambar giler chap prolog adudududu

biasa ahh tu chap awal awal memang hambar sikit nanti da pertengahan takde lah hambarnya .

Ayat 👆😹 untuk menenangkan otak yang memproses idea hambar lols

+vote+comment+

[C] My Twins Brother : njm & hrj ft. jjhWhere stories live. Discover now