006 + bad news°

609 78 23
                                    

. . . . . . . . . . . . . . . .
  Kyungsoo POV
. . . . . . . . . . . . . . . .

Actually sebenarnya dia tu boyf ke abang ? Orang zaman sekarang kalau nak sorokkan relationship mesti cakap dia tu abang or abang angkat .

Eh jap takkan aku da sangkut dengan budak tu ? Sejak bila aku ada perasaan dengan pelajar sendiri ni ?

TINGG !

Message from Lee Nana.

Pfft minah ni tetibe je mesej aku , tak puas ke mesej lagi ke ? HAHAHAHA pantas jari aku menekan mesejnya .

From : Lee Nana
Text : Weh , aku ada kat Seoul ! SUPRISED HAHAHAHA

Wait ! Dia buat apa kat Seoul ? Dia ni tak ajar bebudak ke apa ? Ke dia minta cuti ?

To : Lee Nana
Text : Eh kau buat apa kat Seoul ? Kau ponteng kerja eh ?

Tahu tahu je ada kat Seoul , terperanjat member . Setahu aku , Nana kalau bab kerja dia takkan ponteng hm

TINGG !

From : Lee Nana
Text : Jangan buat spekulasi sendiri eh ? Aku ada meeting kat sini grr

Meeting apa pula ? Erghh lantaklah , yang penting aku tak terlibat meeting tah pape tu huehue

TINGG !

From : Lee Nana
Text : Jom lepak jap , aku ada kat Restoran XXXXX

To : Lee Nana
Text : ohh ok tapi aku takleh lelama ;)

Jadi tanpa berlengah lagi , kereta aku naik dan pandu penuh berhemah ke restoran yang dinyatakan oleh Nana .

Setelah sampai , kereta di parkir dengan teliti agar tak masuk parkir jiran sebelah . Restoan tu ada kat depan tu je , nasib tak jauh .

Tetapi langkah aku terhenti disebabkan ternampak Hyojin dengan lelaki yang ngaku boyf Hyojin serta Jaemin dan Renjun ?

Apa pula dua ekor budak tu buat kat situ ? Nak kata siblings tapi tengok muka takde rupa .

Happy semacam dorang tapi Hyojin langsung tak menunjukkan sebarang reaksi dorang .

PAKK !

"Huh ! Tenung apa tu ?"

Berdegup jantung aku dibuatnya , eh dia ni janganlah buat aku macam ni . Kalau setiap hari kena , tak ke mampus aku aduhh . Nasib kau duk jauh purrr .

"Kya , nak kena taekwando dengan aku ke ?"

"Rilek ahh pfft da lah , jom ! Aku da lapar ni"

Nana menarik lengan aku menuju ke restoran dimana mereka berada . Aduhh aku tak nak jumpa dengan dorang !

"Ahh Nana , apa kata kita makan kat restoran Manhattan Fish sana ?"

Nana pun berhenti menarik aku dan memandang restoran yang aku maksudkan . Hampir je jejak kaki dalam restoran tu fuh

"Aku on je asalkan kau belanja HAHAHA"

"Eh kau ni tak habis habis suruh aku belanja . Kopaklah duit aku"

Nana ketawa terbahak bahak , apa yang lawak aku pun tak tahu . Eii sejak aku pindah Seoul , tah pape je perangai minah ni .

"Yang kau ni duk diri macam tiang tu kenapa ? Pfft yela , kalini aku belanja"

"Ayee ayee ! Great yeahh~"

Nana gelengkan kepala lalu jalan meninggalkan aku di belakang . Kuang ajo betul .

. . . . . . . . . . . . . .
  Renjun POV
. . . . . . . . . . . . . .

Tengah bergelut pasal mi dengan Jaemin , sekali mata aku tertumpu pada seorang lelaki . Familiar betul manusia tu .

"Weh weh , Jaemin ! Tu bukan cikgu baru tu ke ?"

"Mana mana ?"

Eh dia ni aku tunjuk arah lain , dia pergi tengok muka Hyojin . Ada masalah mata ke acaner ?

Dengan menyampahnya , aku memegang kepalanya untuk membetulkan arah pandangan yang sepatutnya .

Tak sangka abang aku ni otak mereng juga aduh aduh . Hyojin dan Jaehyun turut memandang ke arah yang sama .

"Betul ahh . Kyungsoo saem buat apa kat sini ?"

"Manalah aku tahu . Pergilah tanya dia"

Jawap aku dengan malas . Jaemin buat muka annoying nya yang sememangnya lagi buruk dari aku 🌚

"Eh korang takyah kesah pasal dia ? Da lah dia try ngorat awek aku cett !"

Jawapan Jaehyun buat aku rasa nak hempuk kepala dia dengan susu kocak lahai jawapannya grr

"Sorry sikit eh , kita bertiga kongsi awek yang sama"

Kata Jaemin sambil menghalakan sudu ke arah Jaehyun . Sekali tangan Hyojin menurunkan sudu tersebut dan bercakap tanpa mengeluarkan suara .

"M.A.K.A.N"

Nasib aku faham gerak mulut dia . Jadinya , Jaemin sambung makan dan Jaehyun da tahan gelak .

"Jangan nak gelak gelak eh ? Makan jelah grr"

Dengan gedik yang tidak dinafikan , tangannya flip rambut ke belakang . Aku nak makan tapi takleh sebab dorang tak habis habis...haihh

"Korang actually aku ada benda nak bagitahu ni"

Jaehyun berkata selepas 3 minit tiada sesiapa yang bersuara tapi muka dia nampak serious . Ada apa ni ?

"Aku akan ada ujian khamis ni . Sekiranya aku lulus ujian tersebut , aku akan habiskan last sem aku kat Connecticut"

Terbeliak biji mata aku , Jaemin dan Hyojin hm jadinya kami akan duk sini tanpa Jaehyun disisi ?

"Kau serious ahh ? Takkan nak tinggalkan kami ?"

Aku berkata dalam nada sedih . No way ! Habis siapa nak cuci seluar dalam aku ? Huaaa andwae !

Seriously aku berharap ff ni tak berakhir dengan unpub :')

+vote+comment+

[C] My Twins Brother : njm & hrj ft. jjhWhere stories live. Discover now