Semakin hari semakin hampir tamatnya peperiksaan tahunan Renjun dan Jaemin . Disebabkan tu lah , mereka semakin rancak bermain nintendo di ruang tamu bersama Haechan dan Jeno .
"Kya...adik kau mana ?"
Soal Haechan yang sambil makan keropok berperisa BBS my diamonds, I don't need no light to shine . Ok , sudah .
"Erkkk so mana adik kembar kau ?"
Renjun counter attack Haechan . Tetiber je ambik tahu pasal Hyojin , selama ni tak kesah pula .
Haechan menolak lidahnya ke tepi apabila Renjun berkata begitu . Panas je hati , dia saja je tanya . Soalan tu tetiber saja lalu dalam fikiran dia .
"Sekarang ni korang tak rasa bersalah ke sebab tak study ? Aku tahulah esok last exam tapi esok subjek killer woo"
Kata Haechan lagi yang sedang kunyah keropok tak habis habis . Renjun dan Jaemin serta Jeno memandang Haechan sebelah mata .
"Ehem Encik Lee Haechan , anda tak rasa bersalah ke makan keropok yang mengandungi bahan bahan pengawet dan bahan tidak sihat ? Yeahh aku tahu kau tak makan selalu tapi kita takleh jangka tetiber kau sakit perut ke esok en ?"
Renjun counter attack Haechan lagi . Ni lagi buat psikologi Haechan terganggu dengan savage Renjun . Orang cakap demi kebaikan tapi dia perli balik alahai .
Jeno yang berada di sebelah Haechan hanya ketawa senyap melihat muka cemberut Haechan . Jaemin pula tersenyum sahaja apabila mendengar perli Renjun . Ada ada saja dorang ni .
Hyojin yang duduk di lima anak tangga dari atas hanya memerhati mereka berempat , mahu saja dia baling selipar rumah ke muka kedua dua abangnya tu .
Ni yang rasa nak ngadu kat Jaehyun . Telefon yang berada dalam poket seluar belah kanan di tarik keluar lalu membuka ruangan chat Jaehyun .
Jaehyun
Last seen at 15.23 p.mYou
Jaehyun cer tegur Renjun dan Jaemin , esok dorang last examJaehyun
Dorang main game ?You
Aah 😠Jaehyun tidak baca chat Hyojin membuatkan dia pelik . Mana sajalah abang sulung dia pergi ni ?
Sedang Hyojin menunggu balasan chat daripada Jaehyun , telefon Jaemin berdering menandakan ada orang yang menelefonnya .
Button pause ditekan dan melihat nama yang tertera di skrin telefon berjenama iphone miliknya .
Incoming call from Jaehyun.
Tersedak air liur dibuatnya , sudah lah call pada waktu yang cukup tidak kena . Jaemin menyuruh mereka bertiga senyap agar Jaehyun tak dengar suara suara setan .
"Hello..hyung"
"Sekarang tengah buat apa ?"
Nada suara Jaehyun kedengaran dalam , jadinya dia dapat agak yang Jaehyun sekarang ni dalam mood tegas .
"Ahhh study group"
"Ohh study group...aku tahu apa kau dan Renjun buat . Jangan sampai aku hantar santau jenis America kat kau baru tahu"
Jantung Jaemin berdetak kencang mendengar ugutan tak masuk akal Jaehyun . Walaupun benda mengarut tapi dia tetap berasa takut dengan abang sulungnya .
Nampak je cool dan chill tapi kalau da marah , seram habis . Gugup juga Jaemin nak jawap , nampak sangatlah dia kelentong Jaehyun .
"Ahhh macam mana hyung tahu ?"
"Jangan tanya . Aku nak kau letak game tu tepi dan buka buku sekarang"
"O—oh ok"
Maka panggilan di tutup oleh Jaehyun sendiri . Sudah berkali Jaemin menelan air liur kesat sambil memandang Renjun , Jeno dan Haechan .
Kini , telefon milik Hyojin pula berdering . Nama Chenle tertera di skrin telefon membuatkan dia tersenyum .
Disebabkan bunyi deringan tersebut membuatkan kepala Renjun dan Jaemin berpusing ke arah tangga dengan pantas .
Segera mereka berdua berlari ke atas untuk mendapatkan telefon adik bongsunya . Hyojin yang perasan segera dia memecut laju ke biliknya sebab taknak Jaemin dan Renjun merampas panggilan tersebut .
"Jangan dekat !"
Mulalah adegan di mana Hyojin merupakan seorang pembunuh yang mengugut anggota polis iaitu Renjun dan Jaemin dengan tebusan iaitu telefon .
"Hyojin , siapa call ?"
Soal Renjun yang sudah bercekak pinggang . Ingat comellah tu bercekak pinggang dengan badan ke depan gitu ?
"Asal nak tahu"
"Aku nak tahu kalau kau bagitahu Jaehyun"
Hyojin menunjukkan skrin telefonnya kepada abang kembarnya . Ingatkan Jaehyun call , rupanya Chenle . Hm lagilah naik setan Jaemin dan Renjun .
Pantas tangan Jaemin merampas telefon adik bongsunya itu lalu menjawap panggilan dari Chenle .
"Hello sayang !"
Jawap Jaemin penuh kegedikan . Chenle yang mendengar sudah memasang wajah geli dan nak muntah .
"Mana Hyojin ?"
"Asal nak tahu ?"
Hyojin sudah naik berang melihat abang abangnya itu . Dia cuba merampas kembali telefonnya namun gagal disebabkan Renjun menghalang dengan memeluk erat badan kecilnya .
Haechan dan Jeno yang melihat adegan tersebut mampu mengelengkan kepala . Ada ada saja adik beradik ni , tak pernah tak bergaduh sehari .
Hi geng !
Sepatutnya chap ni update time birthday Jungwoo but aku tertidur time tengah taip alahai btw
HAPPY BIRTHDAY JUNGWOO !
+vote+comment+
YOU ARE READING
[C] My Twins Brother : njm & hrj ft. jjh
Novela JuvenilKembar tak seiras + adik perempuan tiada rupa abang abangnya = timbul syak wasangka oleh rakan sekolah mereka . myraasmadi_© Beautiful cover from @jumin_art start : January 19,2019 end : April 21,2021