KRINGG !!
Sepasang mata milik Renjun dan Jaemin terbuka luas apabila jam loceng berbunyi , jantung mereka mula berdegup kencang kerana harini adalah hari keputusan keluar .
Memandangkan harini juga Hyojin perlu ke sch untuk membeli barangan sch di koperasi , dia pun segera menyiapkan diri .
Baju hoodie berwarna beige dan seluar slack putih dikenakan pada harini memandangkan keadaan agak sejuk bila pagi gini .
Beberapa belas minit kemudian , Jaemin memanggil Hyojin supaya pantas bersiap , hati da berdebar tu nak dapat result .
Time Jaemin panggil tu , Hyojin sudah bersiap cuma perlu mengambil sliding bag nya saja . Kemudian , pantas dia menuruni tangga .
•••
Di sekolah , semua pelajar batch Renjun dan Jaemin berada di dewan sekolah . Hyojin hanya berdiri di belakang dewan , nampaklah juga kelibat abang abang kembarnya .
Tetiber seseorang menyengol bahunya dari kanan , tersentak Hyojin dibuatnya . Iya , Chenle lah pelakunya .
"Huh ? Chenle ? Kau buat apa kat sini ?"
"Pfft gf aku ada abang kot , takkanlah taknak datang lagipun nak beli barang sch sekali en"
Chenle mencalit hidung Hyojin sambil tersenyum manis . Jangan nak sweet kat sini boleh tak ? Cikgu cikgu ada kot kat sini .
Selepas itu , majlis tersebut bermula dengan ucapan pengetua sekolah , Tuan Sooman .
"Selamat pagi kepada para pelajar , ibu bapa yang hadir dan guru guru sekalian , hari ini cuaca sangat baik seperti mood saya kerana saya telah melihat result pelajar senior tahun ini , sangat membanggakan saya...."
Chenle da menguap mendengar pembukaan ucapan pengetua , pepagi da dengar ucapan gini semestinya ngantuk .
"Saya taknak membuang masa ye sebab saya nampak ada pelajar yang sudah menguap . Jadi , saya mempersilakan cikgu Kim..."
Terkejut Chenle bila pengetua berkata begitu . Hampir terhambur tawaan Hyojin melihat reaksi Chenle pfft .
"Eh Hyojin , awak pun ada sekali ?"
Ramah Sir Kyungsoo menyapa Hyojin , Chenle kat sebelah taknak lak sapa . Tu yang dia pandang Sir Kyungsoo atas bawah .
"Hehe ye"
"Hyojin , jom tengok koperasi . Nak tahu da buka ke belum"
Chenle memberi alasan supaya Hyojin berada jauh dengan Sir Kyungsoo . Naluri seorang teman lelaki , memang gini . Over nau , takut gf dia kena rampas walhal cikgunya biasa biasa je .
•••
1 jam kemudian , Jaemin dan Jeno sedang duduk di bangku di bawah pokok tepi bangunan sekolah .
Saja duk situ berborak pasal masa depan dek mendapat keputusan sedikit berbeza dengan Renjun . Mereka berdua dapat 7A dan Renjun 8A , tu yang duk situ mengenang nasib alahai .
Tetiber Hyojin dan Chenle muncul di depan mata mereka sambil berjalan seiringan . Jaemin da pasrah sangat dengan keadaan sekarang .
"Dorang ni betul bff here after"
Kata Jeno kepada Chenle dan Hyojin . Kini , Jaemin pasrah dengan kenaifan Jeno . Sudah terang lagi bersuluh kot dorang couple aduhhh .
"Wahai Jeno , dorang bukan takat bff tapi couple da pun . Takkan kau still tak dapat tangkap time kau dengan Haechan datang rumah kitorang ??"
Ucap Jaemin yang sudah menjeling Jeno disebelahnya . Terpegun terus badan lelaki itu mendengar kebenaran dari mulut kawan baiknya itu .
"Jinj..jja ?"
Gagap Jeno sambil memandang Jaemin yang sudah menganggukkan kepalanya . Tetiber Jeno bangun dan lari mengejar Chenle ya Tuhan .
"Kyaaa ZHONG CHENLE !"
Jerit Jeno membuatkan Chenle pusing ke belakang dan kakinya mula berlari apabila terlihat mata Jeno membara .
"Bwoya ?! Wae hyung ?!"
Terpinga pinga juga Hyojin melihat aksi kejar mengejar tersebut . Gadis itu nampak abangnya , Jaemin sudah mengelengkan kepala melihat kegeraman Jeno terhadap Chenle .
30 minit kemudian , mereka bertiga pulang bersama Jeno yang sudah lemah seperti tiada semangat .
"Dude , lek ahh dalam dunia kemain ramai perempuan . Ada yang lebih lawa dari dia ni ahh"
Renjun cakap memang lepas je , Hyojin da menjeling abangnya itu . Ni betul nak kata Hyojin tak lawa , siut betul .
"Kau tak faham tho..."
"Kyaa cuba bangun dalam dunia realiti ni dan tengok sekeliling . Tu lah duk terperuk je , tu yang orang lain tak nampak"
Kata Jaemin dengan memukul gedik lengan Jeno . Geram tahu tak geram ? Ton suara Jeno cakap macam taknak hidup lagi dalam dunia ni .
Hyojin hanya mengendahkan mereka bertiga , rasa malas pula nak ambik tahu walaupun dorang bercerita pasal dia .
"Nasib baik kau bff aku , Jeno . Kalau tak , da kena jelingan maut aku macam Sir Kyungsoo"
Kata kata Renjun membuatkan Hyojin terbeliak biji mata . Srs ahh Renjun pernah menjeling Sir Kyungsoo ? Ya Tuhan berani sungguh mamat ni .
Tiba di rumah , Renjun dan Jaemin segera membuat panggilan video bersama Jaehyun menggunakan whatsapp .
"Annyeong guys . So macam mana result ? Yay or nahh ?"
Soal Jaehyun sambil tersenyum sehingga muncul lesung pipitnya . Renjun mula menceritakan keadaan di sekolah dari A to Z , tak lupa juga pasal Hyojin .
"Waitt kau tahu Hyojin ada boyf ?!"
Renjun dan Jaemin berkata serentak . Mulalah dorang membayangkan Chenle kena kejar lagi tetapi dengan Jaehyun .
"Ye , Doyoung bagitahu"
Terkejut juga dorang dengar bahawa Doyoung bagitahu . Cepat betul laki tu tangkap beza dengan Jeno , naif sungguh .
Double updates ❤️
Next week aku exam bebetul guys , seram betullah 🥲+vote+comment+
YOU ARE READING
[C] My Twins Brother : njm & hrj ft. jjh
Teen FictionKembar tak seiras + adik perempuan tiada rupa abang abangnya = timbul syak wasangka oleh rakan sekolah mereka . myraasmadi_© Beautiful cover from @jumin_art start : January 19,2019 end : April 21,2021