041 + kejutan°

284 48 17
                                    

Jaehyun yang masih berada dipanggilan memandang skrin telefonnya . Asal dorang senyap je ? Tadi dengar macam terkejut pastu diam membisu .

"Hm hello ?"

Jaehyun menegur sebaik saja suasana menjadi semakin sunyi . Mulut Renjun dan Jaemin da melopong luas tadi , selepas Jaehyun tegur segera mereka menutup mulut yang hampir dimasuki lalat .

Hyojin yang berada di bilik sudah terlentang atas katil dek serangan sakit di kepala yang tidak terhingga .

"Maybe da nak datang bulan kot"

Getus hati Hyojin . Selimut di tarik untuk mengulungkan diri didalamnya . Air cond buka , suhu taklah sejuk mana 25°c . Akhirnya , Hyojin terlelap sebab selesa pula baring begitu .

Keesokan paginya , Hyojin terbangun awal disebabkan rasa tidak selesa . Sebaik saja matanya terbuka luas , kelihatan katilnya mempunyai tompok bulatan berwarna merah . Manalah dia tak terkejut , tadi sudahlah dia bermimpi kena tembak .

"ARGHHHH !"

Abang abang kembarnya yang masih lena dibuai mimpi terkejut akibat jeritan kuat Hyojin . Lalu mereka berlari pantas keluar untuk ke bilik perempuannya itu .

Setelah menerjah masuk , Hyojin berada di dalam bilik air . Renjun pun menghampiri bilik air dan mengetuk perlahan .

"Hyojin , ok ke ?"

Tiada respon daripada adiknya itu . Semakin risau Renjun dibuatnya , maka dia mula mengetuk sedikit kuat .

"Kya , Renjun . Tu tengok tu"

Kata Jaemin sambil menunjukkan katil Hyojin yang mempunyai tompokan darah . Renjun hanya mengohkan saja .

Tanpa banyak cakap , Jaemin segera menanggalkan cadar dan membawanya sekali dengan selimut turun ke bawah untuk dibasuh .

Renjun pula mengelap tompokan darah yang terkena pada tilam dengan kain basah dan febreeze .

Selepas selesai memasang cadar baru , Hyojin pun keluar dari tandas . Tetiber rasa malu bila abang abangnya tahu dia datang bulan .

"Hyojin , rehatlah . Hari first kan ? Mesti ada period pain , so duk sini . Nak apa apa panggil tau"

Kata Jaemin dengan lembut . Segera mereka berdua keluar dari bilik Hyojin untuk memberikan adik mereka berehat .

Tidak lama kemudian , loceng rumah berbunyi menandakan ada orang datang . Renjun segera membuka pintu dan orang disebalik pintu adalah Chenle .

"What....."

"Selamat pagi hyung"

Chenle menyapa Renjun yang sudah tercengang dengan kehadiran boyf Hyojin di pagi hari .

"Hyojin , da bangun ke ?"

Mesra saja Chenle menanyakan soalan kepada Renjun tetapi lelaki itu pula memandang Chenle dengan menyampah .

"Kau ingat adik aku malas nau ke sampai nak bangun pagi pun susah ?"

Sinis saja jawap Renjun tetapi Chenle tetap tersenyum manis . Kalau bukan Renjun ni abang Hyojin , da lama dia memberikan jelingan maut dolphin .

"Hm nak jumpa Hyojin boleh ?"

"Haihh sekejap je jumpa . Dia ada kat bilik"

Kata Renjun dengan pasrah bila dikenangkan keadaan Hyojin begitu . Taknaklah memarah sangat harini kang tak memasal lagi swing mood Hyojin nanti .

Tiba saja Chenle di bilik Hyojin , alangkah terkejutnya gadis itu yang sedang duduk bermain dengan telefonnya .

"Macam mana keadaan kau ?"

Soal Chenle kerisauan . Persoalan Chenle membuatkan Hyojin bingung sekejap . Lama juga Hyojin memikirkannya .

"Hm apa maksud kau ? Aku ok je...?"

"Bukan ke harini kau datang bulan ?"

Sekali lagi Hyojin terkejut , macam mana dia boleh tahu harini Hyojin datang bulan ? Lain macam....

"Pfft aku ada buat kira kira period kau . Aku tahu pun sebab bulan lepas kau bocor kat sch . Dari situ aku record hari period kau"

Chenle berkata sambil melabuhkan punggungnya di hadapan Hyojin lalu mencubit pipi kekasihnya itu dengan senyuman manis .

"Jangan terkejut sangatlah . Ni aku ada bawakan kau coklat , roti , kek dan air . Aku taktahu kau nak apa , tu yang aku...TERbeli banyak"

Renjun dan Jaemin yang berada di pintu bilik Hyojin membuat muka jijik dengan sikap 'romantic' dan 'sweet' Chenle .

Renjun dan Jaemin yang berada di pintu bilik Hyojin membuat muka jijik dengan sikap 'romantic' dan 'sweet' Chenle

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Ok , 'softboy' masa da tamat

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Ok , 'softboy' masa da tamat . Sekarang , get out"

Kata Renjun yang sudah menyilangkan tangan di dada . Sebelum Chenle keluar , sempat dia mengusap lembut kepala Hyojin sehingga berdegup kencang jantung gadis itu .

Selepas Chenle pulang , loceng rumah berbunyi lagi . Takkanlah budak tu tak balik lagi ?

Pintu dikuak ke dalam dan wajah Jaehyun menghiasi disebalik pintu . Terkejut Renjun melihat wajah abang sulungnya yang tersenyum melihat adiknya itu .

"Eh terkejut macam nampak hantu ye kau ?"

Perli Jaehyun sambil memberikan reaksi menyampah . Da lah buka pintu lambat cewahh lambat seminit je pun .

"Asal tak bagitahu nak balik ?! Semalam vc nampak macam kat sana lagi . Tahu tahu da balik !??"

Jaehyun baru je sampai rumah da kena marah pula dengan Renjun . Jaemin dan Hyojin yang terdengar pekikan Renjun , segera mereka turun ke bawah untuk melihat apa yang berlaku .

"OPPA !"

Sebaik saja mata Hyojin dan Jaehyun bertembung , gadis itu berlari laju untuk memeluk abang sulungnya .

Selamat menjalani ibadah puasa kepada readers muslim saya 🥰

dan Hi readers2 sekalian ❤️

+vote+comment+

[C] My Twins Brother : njm & hrj ft. jjhWhere stories live. Discover now