007 + bir°

552 75 12
                                    

. . . . . . . . . . . . . . .
    Hyojin POV
. . . . . . . . . . . . . . .

Apa boleh buat kan ? Kita tak boleh nak halang dia sebab ini semua demi pelajaran dia tapi tu lah berat hati aku dibuatnya .

"Kau asal tak bincang pasal ni dengan kitorang ?"

Soal Jaemin kepada Jaehyun . Dia mampu mengeluh panjang , Jaehyun tahu yang kami takkan setuju sebab tu dia tak nak bincang lelagi dengan Jaemin .

"Sebab aku tahu korang takkan setuju"

As i said haihh tapi tak kesian ke kami kat sini ? Dia abang sulung , abang yang tanggungjawab ke atas kami bertiga .

Nak buat apa lagi en ? Nasi da jadi bubur katakan , Jaehyun da buat keputusan dan tiada istilah bantahan selepas tu .

"Eii kau ni , habis nanti siapa nak jaga kami kat sini ?"

Renjun betul geram sampai ketap gigi tapi masalahnya tak nampak marah , nampak lebih comel adalah .

"Haihh korang ni kan aku cakap kalau aku lulus , dapatlah pergi sana . Ni exam pun belum ambik lagi , korang da banyak tanya"

Jaehyun da start pening dengan dua ekor kembar tak serupa ni . Betul gak en ? Dia tak ambik lagi exam tu huehue .

"Yela sebab kami pasti yang kau akan lepas exam tu"

Setelah Renjun habis berkata , mereka berdua menyilangkan tangan di dada tanda protes .

"Sangat confident heol..da makan cepat"

Aku da lama habis makan sebab tu saksikan drama free depan mata ni . Selepas semua selesai , kami mula bergerak pulang ke rumah .

•••

Sekarang pukul 2.00 pagi dan aku masih tak tidur lagi . Tak boleh tidur katakan , so aku menuju ke dapur nak minum air .

Langkah aku terhenti sebab nampak Jaehyun sedang minum bir di pantri . Ni mesti ada sesuatu kalau tak , takde makna nak minum bir tu .

"Haihhh"

Dia mengeluh dan minum pastu repeat . Aku tengok da banyak tin bir atas meja pantri .

Ini tak boleh jadi nanti dia jatuh sakit nanti , kami pula yang susah nanti . Kena hentikan dia sekarang !

Tin bir yang hampir menyentuh bibirnya , aku rampas dengan sedikit kasar . Dia tenung muka aku dengan muka kesedihan , wuishh teruk betul .

"Janganlah kacau aku yang tengah layan perasaan"

Jaehyun menunduk dan menutup mukanya . Ya , jelas sekali dia malu bila orang nampak dia tengah minum semua benda ni .

"Hajima"

Tin bir ditangan aku dicampak masuk dalam tong sampah . Segera aku buat air teh ginseng merah untuknya bagi rasa sihat sikit badan tu dari asyik teguk bir tanpa henti .

Selepas siap , aku hulurkan kepadanya . Mula mula tenung pastu dia ambik dan menyisip perlahan .

Tin tin bir yang berterabur atas meja dan lantai , aku kutip lalu dibuang dalam tong sampah .

Lantas aku menaiki tangga semula , niat nak minum pun tak jadi disebabkan Jaehyun .

Aku rasa en dia stress fikirkan ayat yang dilontarkan oleh Renjun dan Jaemin petang semalam . Jadi , ruangan chat Jaehyun aku buka .

Jaehyun
Last seen at 1.58 a.m

You
Janganlah minum bir , macam mana otak tak jadi lembab kalau minum tak henti ?

You
Kata nak sambung belajar kat luar negara tapi bazirkan masa dengan benda remeh

Selepas itu , aku mula baring mengiring dan ada lembaga mana tah baring sebelah aku ni . Cepat aku tendang dia jatuh dari katil eiii

"Aduhhh sakitlah pinggang aku , kau tendang aduhhh"

Rengek si Jaemin , hawau kau ceroboh masuk bilik aku . Tu nasib aku tak hempuk kau pakai pasu bunga .

"Kau.buat.apa.kat.sini ?"

"Kau rasa aku buat apa ? Tidurlah apa lagi"

Jaemin terus mengurut pinggangnya akibat tendangan aku dan juga jatuh dari katil . Kau ada bilik sendiri tapi tidur bilik aku , da buang tebiat ke apa ?

"Yelah , sorry ganggu kau . Renjun tu jadi giler kat bilik , dia makan banyak gula gamaknya aduhh"

So kau nak tidur sini huh ? K fine , aku tidur kat katil kau . Pasal Renjun , aku tak kesah . Aku da ngantuk ni .

•••

Di sekolah ,  aku sedang mendengar lagu sementara cikgu tak masuk lagi . Sekali...

PAPP !

Terkejut aku bila Nayeon menghempas bukunya atas meja aku dengan gembiranya . Buruk perangai perempuan ni lahai .

"Weh Hyojin , boleh tolong aku siapkan hw ni tak ? Aku nak pergi tandas jap . Boleh eh ?"

"Kau.buat.sendiri"

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHA

Ketawa Chenle lagi buat aku peranjat alahai dia ni tak sah nak ketawa sehari lah . Nayeon pun turut peranjat alahai .

"Woii Chenle ! Takleh nak senyap eh ?"

"Kau tu patut senyap plus duk dendiam , ni tak habis habis nak kacau adik orang"

DAENGGG~

Sejak bila Chenle savage ni ? Takkan dia belajar dari junior sendiri , Jisung ? Aku curi pandang dia kat belakang , dia tengah tunding jari kat Nayeon .

"Kya turunkan jari tu sebelum aku patahkan"

"Kau ingat aku takut ke ?"

Sekali Nayeon jalan ke arahnya dengan geram dan Chenle menjerit macam dolphin aduhhh

"APA BERLAKU ? APA BERLAKU ?!"

Jisung datang dengan berpeluh didahi . Baiklah , apa yang aku nak cakap sekarang ni adalah dorang...

Gay :)

Bagi aku ff ni semakin menarik HAHAHHH tapi tak tahu bagi korang . Ff ni buat aku jadi fangirl teruk weh 😂

+vote+comment+

[C] My Twins Brother : njm & hrj ft. jjhWhere stories live. Discover now