Nayeon memandang sepi cawan berisi air mocha yang dipegangnya itu . Masih memikirkan scene dimana Chenle bersama Hyojin di mall tadi . Jadinya , memang betullah mereka couple ?
Kalau Chenle boleh dapat Hyojin yang ada abang protective giler , tak mustahil juga kalau dia boleh dapat Jaemin ataupun Renjun bukan ?
"Oii , Nayeon . Sampai bila kau nak tenung air tu ? Sampai da jadi ais baru nak minum ka ?"
Tah dari mana Jihyo datang , dia berkata dengan lenggang lenggoknya datang menghampiri Nayeon yang sedang duduk di atas sofa ruang tamu rumahnya .
Jihyo saja datang tapi suka buat rumah keluarga Nayeon macam rumah sendiri . Yela , mak ayah Nayeon kenal Jihyo sebab tu mereka tidak kesah .
"Tekaan aku betul"
"Tekaan apanya ? Kau main nombor ekor ke apa ?"
Pelik juga Jihyo mendengar kata kata Nayeon . Nak kata tengok drama tekaan dia betul pun tidak sebab televisyen tak dibuka . Susah juga nak faham kawannya itu .
"Hyojin....kau tahu tak ? Dia couple dengan Chenle"
Nayeon berkata sambil menoleh ke arah Jihyo . Kelihatan kawannya tu terkejut mendengarkan berita yang tidak terjangka ni .
Orang cuti sekolah pergi bercuti or buat something else tapi ni lain , dorang sibuk bercinta . Hebat betul budak ni .
"Hah apa lagi , tak nak rembat kembar tu ke ?"
Bersahaja je Jihyo berkata , tak bertapis langsung . Mak ayah Nayeon bukan tiada di rumah , ada je tapi dalam bilik .
"Shhh ! Jangan cakap kuat kuat boleh tak ? Kalaulah mak ayah aku dengar , tak memasal kena bebel"
Marah Nayeon terhadap kawan baiknya tu . Kemudian , dia menyisip mocha nya itu dengan fikirannya menerawang jauh .
"Tapikan aku suspicious dengan Sir Kyungsoo . Haritu aku nampak dia lain macam je dia pandang Hyojin"
Celah Jihyo yang telah mematikan lamunan Nayeon . Cerita ni lagi menarik . Jangan kata Sir Kyungsoo ada hati kat Hyojin .
Tak memasal masuk dalam akhbar sekolah pasal guru bergaduh dengan anak murid disebabkan perempuan . Buat malu saja .
"I know right . Haritu pun Sir Kyungsoo bagi bekal dia kat Hyojin sebab minah tu tak makan . Hm sayang betul ye dengan Hyojin"
Nayeon menjengilkan matanya apabila teringat kisah dimana Sir Kyungsoo menghulurkan bekas makanan kepada Hyojin dengan senyuman manis dia tu .
"Ni apa gosip gosip ?"
Tegur Puan Im yang sudah 5 minit keluar dari biliknya . Dia terdengar perbualan anaknya bersama kawan baik anaknya , tu yang dia terus berdiri tegak dan dengar sampai habis .
"Eh apa omma ni ? Ma—mana ada gosip"
Gadis itu hanya tersengih melihat ibunya yang sudah menyilangkan tangan di dada . Jihyo pula sudah menggigit bibir bawahnya dek melihat wajah gerun Puan Im .
•••
Esok da nak start sekolah balik dan esok juga Renjun serta Jaemin akan menduduki peperiksaan akhir mereka sebelum meninggalkan sekolah .
Tapi yang hairannya , mereka ni tahu nak exam tapi masih duduk depan televisyen main nintendo yang dibelikan oleh Chenle .
Tidak lupa , Jeno ada sekali bermain dengan mereka . Hm sama saja dua kali lima , tahulah pandai tapi jangan nak berlagak sangat macam da dapat pangkat profesor .
"Bila nak study ?"
Mendatar saja Hyojin bertanya dari tangga rumah . Abang abangnya tidak risau tapi gadis tu yang risau melihat parti bersuka ria abang kembarnya .
"Malam japgilah"
Renjun berkata tapi mata fokus dengan permainannya . Tangan mereka ligat menekan konsol berjenama nintendo itu , bagai nak patah dua bahagian da Hyojin melihat .
Lalu Hyojin terus masuk ke bilik dan mencapai telefonnya . Mesej dari teman lelakinya di tekan sebaik saja dia baring atas katil .
Dumpling Daddy💫
OnlineDumpling Daddy 💫
HyojinnnnnieDumpling Daddy 💫
On lahhhh bosan niiiiiDumpling Daddy 💫
SayangggggggggYou
Ye buah hati . Ada hal tadiYou
Apa yang bosan sangat tu ? Daegal kan ada ? 🌚Dumpling Daddy 💫
Daegal da tidur . Da sedap makan pastu tidur hm bukan nak ajak hmTersenyum Hyojin membaca rungutan teman lelakinya . Alololo comel je ucuk ucuk masam Hyojin ni .
Dumpling Daddy 💫
OnlineYou
Pergilah tidur dengan Daegal pfftDumpling Daddy 💫
Bagus juga tu tapi taknaklah...rinduu hyojinnnnieeee😩Ni kenapa pula manja benar si Chenle ni ? Geli hati Hyojin membacanya . Rindu ? Walhal esok boleh je jumpa , nak pula mereka satu kelas .
Memang bersemutlah kelas dorang nanti . Penuh dengan adegan Pop rocks, strawberry, bubble gum Jumeoni sok hyanggi neomchimyeon All I want is you my love .
Chat terbaru dari Chenle , Hyojin meninggalkan bluetick saja sebab dia jadi terlalu manja . Naik geli pula Hyojin dibuatnya tapi tulah dia suka juga kat mamat tu .
"Hyojin kusss , buat apa ? Merajuk ke sehari tak dilayan dengan aku ?"
Jaemin memasuki bilik Hyojin dengan pout . Terkejut juga gadis itu yang sedap tersengih membaca chat akhir Chenle .
"Tak merajuk sebab Chenle ada"
Raup wajah Jaemin kelihatan sedih ahh tahu emoji muka sedih mata bersinar ? Tu lah ekspresi muka Jaemin sekarang ni .
"NoOooO my little Hyojin da taknak kawan dengan Nana"
Hyojin memandang jelek abangnya , ni kenapa semua orang jadi manja ni ? Meluat juga melihatnya satu hari , apa kata simpan manja tu untuk hari lain ? Takdelah meluat orang tengok .
Keyboard aku punya pleading emoji taknak keluar . Dia keluar bentuk petak , murung aku hm
+vote+comment+
YOU ARE READING
[C] My Twins Brother : njm & hrj ft. jjh
Teen FictionKembar tak seiras + adik perempuan tiada rupa abang abangnya = timbul syak wasangka oleh rakan sekolah mereka . myraasmadi_© Beautiful cover from @jumin_art start : January 19,2019 end : April 21,2021