. . . . . . . . . . . . . . .
Jaemin POV
. . . . . . . . . . . . . . .Jari aku ligat menulis soalan yang ditulis di papan putih sampai tak kisah pasal Renjun yang dari tadi main rambut aku .
Da pehal lah sekor ni aku pun tak tahu haihh tahulah da siap salin soalan tapi takyah lah kacau aku tengah salin eii .
PAPP PAPP !
Ketukan kecil oleh Haechan membuat aku terganggu sikit . Halah halah mamat kecoh ni nak apa ?
"Apa kau nak ?"
"Tadi aku nampak abang kau dengan cikgu baru bertentangan mata depan adik cantik kau"
Aktiviti menulis aku terhenti turut juga si Renjun yang main dengan rambut aku . Dorang gaduh ke ?
"Macam mana kau nampak ?"
"Aku kan pergi tandas tadi . Aku ambik jalan jauh sebab tu aku nampak purrr"
Agak agaknya dorang ada lagi tak ? Sebab aku tak inform Hyojin mahupun Jaehyun yang kami ada extra class .
"Miss Jean , may i go to the washroom ?"
"Me too , Miss Jean !"
Renjun mengangkat tangan eh eh sibuk je kau ni . Duk je lah sini dediam grr
"No need cuz our class has ended just right now"
Jadinya , tangan aku pantas masukkan barang ke dalam beg dan berlari keluar dari kelas meninggalkan Renjun .
"KYAA !"
"WOII TUNGGULAH AKU SEKALI !"
Kuat juga Jeno jeritnya sampai kat luar kelas boleh dengar . Jap tapi kenapa Jeno nak ikut aku lak ? Eii gedik je eh .
"WOII JENO , KAU JALAN DENGAN AKU !"
Kini , suara Heachan pula aku dengar . Mereka mereka yini sememangnya ada masalah negara hm .
Sampai di pagar sekolah , mereka da takde tapi nasib baik juga Jaehyun ada time tu . Aku tak suka bila Hyojin dengan orang baru atau 'stranger' 🌚
"Jaemin , kau call Jaehyun suh ambik kita . Kredit aku da habis ahh"
"Tu ahh asyik call kawan kunyit kau tu"
"Tak tak sekarang ni kau yang guna kredit aku untuk call Jeno"
"Oh"
Aku meletakkan jari telunjuk di bibir acah acah buat aegyo 🌚 dan Renjun da buat muka jijik .
So , nombor Jaehyun di dail dan dilekapkan telefon di telinga . Cepatlah angkat hm erkk asal ramai nau pelajar duk kat sini dan tak balik lagi ?
"Eo Jaemin , da habis kelas ke ?"
"Da , ambiklah sekarang"
"Japgi , aku sampai . Aku kat library universiti dengan Hyojin"
"K"
Button end ditekan dan telefon dimasukkan ke dalam poket seluar . Renjun lagilah meluat bila tengok selonggok pelajar perempuan tengah merepek apa tah .
Mak ayah korang da sampai , kenapa tak balik lagi bebal ? Kami ni lagi tak nak tunggu lelama kat sekolah .
. . . . . . . . . . . . . .
Hyojin POV
. . . . . . . . . . . . . .Apalah manusia sebelah aku ni membebel dari tadi ? Aku da lemas nak dengar lagi semua dusta ini .
"Mark , kau jaga adik aku jap . Aku nak pergi toilet"
Jaehyun kenapalah kau tinggalkan aku dengan dia ni ? Aku takleh tahan lagi . Lantas , jari telunjuk aku mendarat di bibirnya supaya senyap .
"Sen.Yap"
Mark agak terkejut pastu barulah terangguk angguk . Mulut tu potpet je , takleh nak senyap halah halah .
"Bwoya ? Bwoya ? Apa yang berlaku ni ?"
Segera aku berdiri dan jalan meninggalkan mereka . Parking lot aku tuju sebab tak tahan nak balik .
Jaehyun berlari ke arah aku dengan beberapa buah buku tebal ditangan . Apa jenis adik aku ni tak tolong abang ? Hm
Kemudian , kami bergerak ke sekolah semula . Aku da lapar ni , nasib baik juga Mark bagi aku gula gula .
Finally , sampai juga kami dan aku tak menjangkakan sekumpulan senior perempuan duk bersorak bila tibanya kami -_-
"Aduhh masalah besar betullah"
Rungut Jaehyun . Jarang juga Jaehyun merungut tapi kalau dia merungut tu maknanya dia memang tak suka .
Bergegas Jaemin dan Renjun memasuki perut kereta . Bila Jaemin buka pintu , perghh pekak telinga aku bila dengar dorang menjerit .
Stereng dipusing ke kanan , gear ketiga masuk dan kereta bertambah laju . Nampak sangat Jaehyun nak beredar cepat hurrr .
"Hyung apa kata kita pergi makan ? Lapar ahh"
Tetibe Renjun bersuara dalam nada teruja . Aku setuju , sekarang ni betul tengah lapar ni .
"Malaslah , makan je lah kat rumah"
"Alaaa bolehlah hyung , Hyojin pun mesti lapar sekarang ni"
Situasi cengkerik telah bermula buat seketika . Jaehyun cakap boleh je lah , kau da penat balik pastu kat rumah nak kena masak untuk kitorang pula . Kesian kau hm
"Haihh yela yela . Setahun jangan keluar makan kat luar !"
krik krik krik
"Halah halah hyung memain je kan ? HAHAHAHAHA kami kenallah hyung macam mana"
Kata Jaemin sambil gelak termasuk juga Renjun gelak bagi menambah perisa kat gelakan Jaemin untuk nampak betul lawaknya hm
20 minit kemudian , kami sampai di sebuah restoran . Bau aroma makanan korea memasuki rongga hidung membuatkan perut aku semakin berkeroncong .
"Ya ? Nak order apa ?"
Kata waiter lelaki restoran tersebut . Buku menu diperiksa , rasa macam nak makan kutlet ayam lah yum~
"Jjajang 2 bersama air tembikai"
Kata Renjun . Tak tahu kenapa Renjun nampak comel bila buat peace tadi . Jarang sungguh nak puji abang ni hm .
Happy birthday Jaehyun boyfie ! 💖
+vote+comment+
YOU ARE READING
[C] My Twins Brother : njm & hrj ft. jjh
Teen FictionKembar tak seiras + adik perempuan tiada rupa abang abangnya = timbul syak wasangka oleh rakan sekolah mereka . myraasmadi_© Beautiful cover from @jumin_art start : January 19,2019 end : April 21,2021