009 + latihan°

507 73 24
                                    

. . . . . . . . . . . . .
  Renjun POV
. . . . . . . . . . . . .

Lepas ni , kitorang ada kelas PE . Memang Jaemin pakai baju Hyojin ahh , aduhh da lah badan adik kami kecik .

"Kau sure nak pakai ?"

"Yela bruhh . Kelas PE Hyojin tak habis lagi kot"

Jaemin berkata lalu menyarung baju sukan Hyojin . Perghh da lah akhir akhir ni Jaemin rajin nak bersenam alahai .

"Woi Tejun ! Apa kau fikir lagi tu ? Cepat ahh"

Marah Jaemin . Jadi , aku mengikutinya ke padang dan pelajar perempuan kelas memandang kami .

"Aku tak sangka badan Jaemin fit siak ! Auch !"

Kata salah seorang pelajar perempuan kelas kitorang . Da takde kerja lain ke nak usya badan abang aku ?

"Wah Jaemin ! Nice body man HAHAHAHA"

Kata Jeno berbaur perli . Apa lagi , Jaemin liku kepala Jeno . Aku rasa Jeno yang gay dengan Jaemin -_-

"Kau jangan nak usya badan aku eh ?"

Jaemin menutup badannya setelah beberapa minit Jeno memerhati dengan sengihan yang tak mampu aku desc .

"Biar ahh . Aku kagum , so bolehlah aku bersenam dapatkan badan macam kau . Nanti Hyojin suka"

Jauh sungguh kau fikir Jeno . Silalah langkah mayat kami dulu kalau nak ngorat Hyojin .

"PERHATIAN KEPADA SEMUA PELAJAR !"

Da pula tetibe annoucement time macam ni . Pabila kaki radio sekolah , Yangyang bersuara alahai da macam takde orang lain yang nak jadi tukang annoucement pula .

"SILA HANTAR KETUA KELAS KE BILIK RADIO SEKARANG . INI ARAHAN ATAS TUAN PENGETUA . ᵀᴱᴿᴵᴹᴬ ᴷᴬˢᴵᴴ"

Ayat terakhir langsung aku tak faham , dia punya lembut lain macam sampai aku rasa nak tumbuk muka dia -_-

Jadi Haechan menuju ke bilik radio 'sebagai' wakil ketua kelas . Almaklumlah ketua kelas kami tak hadir harini , anjing peliharaan dia mati kabaunya .

"Sementara Haechan ke bilik radio , kamu semua lari satu padang 2 round . Pergi sekarang"

Lemah lembut je Cikgu Junghwa memberi arahan , dengan pantas kami berlari anak mengelilingi padang .

•••

Aku membaca surat pemberitahuan mengenai sukan tahunan yang Haechan ambik untuk kami tadi sambil jalan menuju ke pintu pagar sekolah .

"Rasa malas pula nak datang latihan rumah sukan esok alahai"

Rungut Jaemin . Tu ahh aku pun sama , takut nanti cikgu suh yang lain lari dan aku kena jadi ketua pasukan sorak -_-

Cikgu agak agak ahh nak suh laki jadi . Katanya muka aku terlalu comel sebab tu dia pilih aku haihh masalahnya da 3 tahun berturut turut jadi ni eii .

"Aku dapat rasa yang Hyojin akan masuk lumba lari ahh"

Kata Jaemin sambil menggaru punggung lawanya euw hm . Kan , aku dapat instinct yang Hyojin masuk macam tahun lepas dan tahun lepas .

Da 2 tahun dia masuk lari dan syukur , dia menang 🌚 dengan bantuan kami . Setelah itu , kami balik ke rumah dengan aman tanpa gangguan fangirls Jaehyun fuhh .

Tiba di rumah , aku melemparkan badan atas sofa disertai Jaemin . Jaehyun da pandang kami dengan pandangan cukup bengis tapi kami tak kesah huhu .

"Jaehyun , Jason , Jeffrey , Jaejae esok kami ada latihan rumah sukan , balik awal . Nah , bacalah sendiri"

Aku menyerahkan kertas pemberitahuan tu kepada Jaehyun . Penuh tekun dia baca haihh inilah orang bijak , sampai surat yang membosankan pun dia baca sebutir sebutir sampai tandatangan dan nama pengetua dia pergi baca .

Kalau dia baca dalam hati oklah tapi ni baca kuat kuat alahai KU TAK SEMANGAT NAK DENGAR ALAHAI 😩

"Ok nanti pape call je lah aku"

Lalu Jaehyun melemparkan kertas tadi ke muka aku dan menaiki tangga untuk ke bilik . Terlebih ajar sungguh perangai .

Hyojin jalan dengan perlahannya lalu mendekati Jaemin yang da hampir tidur atas sofa .

Terkejut beruk mamat tu sampai jerit keluar suara perempuan alahai . Hyojin menghulurkan baju sukan Jaemin dan ia bertukar tangan .

Dengan slow , Hyojin nyah dari situ . Eii da macam orang tersampuk setan da aku tengok .

•••

PRITTEEE !

Bunyi wisel sana sini sampai naik bingit telinga aku dibuatnya . Actually aku , Jaemin dan Hyojin satu rumah sukan .

Tak sangka tau time dapat tahu dia satu rumah sukan dengan kami hukhuk .

"Jung Hyojin , kami guru guru rumah Kuning bersetuju untuk tukarkan awak ke rumah sukan Hijau"

Ternganga mulut kami berdua bila dengar berita tu , apa ni cikgu ?! Ni rasa nak mengamuk ni eiii

"Kenapa cikgu ?"

Soal Jaemin tak puas hati dengan keputusan sebegitu . Hyojin mula cover muka hm

"Sebab kalau ada awak berdua nanti semua kerja tak jalan . Hyojin sila ke rumah hijau ye ? Dan sekarang , kamu Renjun"

"Ya , saya cikgu ?"

Cikgu Lily menunding jari ke arah aku dengan kening terjungkit sikit . Dengan muka macam tu aku dapat agak yang aku..

"Saya nak awak jadi ketua pasukan sorak"

"Apa ni , cikgu ? Asyik saya je ? Da lah cikgu pindahkan adik saya ke rumah sukan sana haihh"

"Saya pilih awak sebab saya yakin awak akan laksanakan tugas dengan sempurna tahun ni"

Ok , aku faham maksud cikgu . Tahun tahun yang aku jadi ketua pasukan sorak , time sukan tahunan aku langsung tak buat kerja .

Sebab aku sibuk sokong dan lari bersama Hyojin bila dia tengah lumba lari 🌚 bukankah aku melaksanakan kerja sebagai abang ? Huhu

My baby don't like it when you come around~ 💞

Actually aku masih dalam dilemma dengan synopsis ff ni huehue

+vote+comment+

[C] My Twins Brother : njm & hrj ft. jjhWhere stories live. Discover now