"Zoe, Zoe" høre jeg en kjent stemme si. Isac.
"Mhm" sier jeg trøtt.
"Vi må på skolen" sier Isac. De odene gjorde vondt. Jeg vil bare ligger her for alltid.
"Ikke nå"mumler jeg.
"Skal jeg kaste vann over hodet ditt for at du skal våkne?" Spør Isac og rører litt på seg.
"Nei!" Sier jeg og åpner øynene, da jeg legger merke til at jeg enda ligger på brystkassa til Isac.
"Vi må virkelig stå opp nå, klokken er 08.15" sier han og reiser seg opp fra sengen.
"Fuck" sier jeg lavt og reiser meg også opp.
"Jeg lager mat mens du ordner deg" sier Isac og går ut døren og ned trappen.
Jeg løper til badet og tar en kjap dusj. Så krøller jeg det lange blonde håret mitt, og sminker meg lett.
"Maten er ferdig" roper Isac nedenfra. Akkurat i det tidspunktet jeg ble ferdig.
Jeg løper fort ned trappen og til kjøkkenet der Isac sitter ved bordet og spiser.
"Kunne ikke du ha ventet på meg?" Spør jeg og setter meg ned.
"Nei det nok så lang tid, og uansett er ikke du ferdig" sier Isac med fult av mat i munnen.
"Hva har jeg glemt?" Spør jeg.
"Klær" svarer han enkelt.
Faen, det har han rett i. Kanskje jeg ikke skal gå med Isac sin t-sjorte på skolen.
Jeg sukker tungt og løper opp trappen igjen. Jeg tar fort på meg en grå hettegenser og en svart dongeribukse, så løper jeg ned igjen og setter meg ned ved bordet.
"Nå må vi dra" sier Isac og dekker av bordet.
"Kødder du meg?!" Sier jeg anpusten og reiser meg opp igjen.
Jeg går til gangen og Isac føler etter. Tar på meg vinterjakken og skoene.
"Vi er alerede forseine" mumler Isac og går ut døren. Jeg følger etter og lukker den igjen, og låser.Endelig var vi på skolen. Ikke noe nytt enklig siden jeg var her. Samme folka, samme skola, samme klassen.
Jeg åpner døren til klasserommet og går inn.
"Der er dere" sier læren når vi kommer.
"Her er vi" sier jeg ironisk og setter meg ned på plassen. Jeg og Isac sitter sammen, som er veldig irriterende enklig.
"Zoe, kan du komme til rektorskontor nå!" Sier det over høytaleren som vi har på skolen.
"Faen" sier jeg høyt og slår i pulten. Det verste jeg vet er å være til rektor.
Jeg sukker og reiser meg opp fra stolen og går til rektorskontor. Jeg banker forsiktig på døren og går inn.
"Der er du, bare sett deg ned" sier rektor. Jeg setter meg ned på stolen.
"Hvorfor har du vert borte i over to ukene?" Spør rektor og ser alvorlig på meg.
"Det har du faen meg ikke noe med" sier jeg og lener meg godt på bak stolen.
"Jo det har jeg faktisk" sier rektor.
"Skal dere liksom vite hele livshistorien min eller?" Spør jeg og setter armene i kryss.
"Zoe.. Vi vet at moren og forstermoren din er dø.."
"Du glemte faren min og" avbryter jeg henne.
"Ja.. Kanskje det kan være litt tøfft for deg.. Så vi har bestemt at du skal få flytte til en annen by og få en ny forstermor" Sier rektor.
"Jeg har venner her!! Jeg flytter ikke noen steder" sier jeg og reiser meg opp. Jeg går ut av rektorskontor og passer på at jeg slenger døren så hardt jeg kan igjen."Hva var det rektor ville spørre om?" Spør Alex.
"At jeg skulle flytte" svarer jeg enkelt.
"Du skal da vell faen ikke flytte" roper nesten Lasse slik at alle i kantinen kan høre det.
"Jeg skal ikke flytte, dere er jo kompisene mine" sier jeg og smiler stort.
Blandt folk andre folk sier jeg at de er vennene mine, men Blandt dem kaller jeg di kompis.
"Møtes til meg idag eller?" Spør jeg.
"Ja kanskje, hvis mamma lar meg få lov. Jeg var og festet for en stund siden, og hun hadde funnet ut at jeg hadde ligget med en eller annen hore" sier Danu.
"Flott, Danu og horene igjen" ler Alex. Alle begyner å le unttatt Danu så klart.
"Jaja! Vi møtes til deg da" avbryter Danu oss.
"Flott" sier jeg og prøver å ikke le.