"Zoe, du må våkne" hvisker noen i øret mitt. Isac.
Jeg har vært våken lenge, men å si det til Isac gidder jeg ikke.
"Zoe!!!!" Roper Isac i øret mitt. Jeg skvetter og hopper opp fra sengen.
"Der er du våken" sier han fornøyd og legger ned på rygg i sengen.
"Skal ikke du stå opp?" Spør jeg.
"Neh? Det gidder jeg faen ikke" svarer han og lukker igjen øynene.
Jeg himmler med øyene og går ut døren. Hvis Isac skal rope meg i øret så skal jeg faen meg ta hevn. Jeg går til badet og finner fram en bøtte, og fyller den opp med iskaldt vann.
Jeg går stille tilbake til rommet med bøtten i handen min. Isac ligger enda der med øynene igjen.
Jeg sniker meg bort til sengen og kaster vannet over han.
Et stort jente hyl fyller hele rommet.
"Hevn" ler jeg og faller ned på gulvet av latter.
"Der er ikke artig" Sier Isac med en sint stemme. Jeg forsetter bare å le helt til jeg kjenner noen vanndråper dryppe ned på meg.
Jeg åpner øynene og ser opp. Der står det en bløt og sint Isac. Det brunblonde håret hans henger ned og øynene er helt svarte.
"Sur eller?" Spør jeg og smiler.
"Du skal få bank" sier Isac og setter seg ned på magen min. Han tar tak i hendene mine og presser di ned i gulvet.
Jeg blir ikke akuratt redd for han! Liten svak guttunge som ikke tåler så mye. Jeg smiler litt for meg selv av tanken.
"Hva smiler du av?" Spør Isac spydig.
"Deg" svarer jeg enkelt.
"Hva er det med meg da? Smiler du av tanken på hvor kjekk jeg er?" Spør han og smiler stort.
"Nopp! Jeg smiler av tanken på hvor svak du er" sier jeg.
"Jeg er kjekk" sier han og slipper hendene mine.
"Svak"
"Kjekk"
"Svak"
"Kjekk"
Jeg himmler med øynene og dytter han av meg.
"Du vet at det er skole i dag?" Spør Isac og reiser seg opp fra gulvet.
"Faen!! Kødder du med meg?!" Sier jeg oppgitt og slår hodet ned i gulvet.
Skolen betyr at jeg må møte Lasse og gjengen...
"Kom igjen da! Du har meg" sier Isac og strekker fram handen slik at jeg skal ta den.
Jeg tar tak i den og han drar meg opp fra gulvet.
"Lover du meg at du ikke svikter meg?" Spør jeg og slipper handen hans.
"Jeg lover! Kors på halsen, mor å far i døden, jeg lover!" Sier han og ser meg dypt inn i øynene mine.
"Bra! Da har jeg deg alltid ved min side" sier jeg og går til badet med en full fart.Jeg tar på meg noen klær og sminket meg fort. Jeg løper ut av badet og ned trappen og ut til gangen. Mat gidder jeg ikke å spise nå.
"Isac!! Kommer du!?" Roper jeg og tar på meg jakken og skoene.
"Bare gå! Kommer om litt" roper han tilbake.
Jaja, han får komme når han kommer.
Jeg tar ned håndtaket og går ut døren.Jeg var kommet til skolen. Alene. Isac hadde enda ikke kommet, og det ringer inn snart. Jeg har heller ikke sett Lasse og di andre.
Klokken ringer inn og alle går til klasserommene.
Jeg setter meg ned på plassen min ved vinduet.
"Nå har vi naturfag, så alle kan ta fram bøkene" sier læren.
Jeg leter i sekken min etter boka og tar den opp.
"Da skal vi ha om vitenskap" sier læren og smiler stort. Æsj jeg hater når lærerne smiler, liksom hva er meningen?
Døren til klasserommet åpnes og Lasse kommer inn med Alex og Danu bak seg.
"Bra at dere kom da!" Sier læren og smiler en gang til.
Blikket til Lasse havner på meg. Han sender drepeblikk mot meg før han setter seg ned på plassen sin.
Lærern begyner å snakke om noe uviktig som jeg bryr meg jævlig lite om...