Jeg og Danu var på butikken for å kjøpe drikke til i kveld. Vi skulle ikke ha fest eller noe, bare en rolig kompis samling igjen.
"Skal vi kjøpe øl?" Spør Danu og pekker på hylla med fult av ølbokser og flasker.
Jeg ser nølende på han.
"Han der idioten der vil jo ikke at vi skal kjøpe det" sier jeg og peker på mannen i kassa.
"Isac! Han ser jo eldre ut en han er" sier Danu.
"Men Isac er ikke her" sier jeg og sukker.
"Hva med de?" Spør Danu og peker bak meg. Jeg snur meg fort, og der sto de største gutta på skola og farligste.
De var jo bare to år større en oss.
"Det er ikke en god idé" sier jeg og ser beskymringsfult på Danu.
"Jo kom igjen" sier Danu og går bort til dem.
Jeg følger bare nøye med fra her jeg står.
Prutselig kommer guttene kommer mot meg.
"Er du ho derre Zoe?" Spør han ene. Jeg nikker forsikig.
"Vi har hørt mye om deg" sier han andre.
"Jaha?" Sier jeg.
"viste ikke at drikker" sier den tredje.
"Jeg drikker no da litt, men ikke mye" svarer jeg og prøver å virke kul.
"Vennen din her ville at vi skulle kjøpe alkohol til mindreåriger" sier den ene og dytter Danu mot meg.
"Seff, kjøper vi til dere" sier den andre.De går og kjøper 2 sekspakker med øl til oss. Ikke det meste, men det holder nok.
"Takk dere" sier vi og går ut av butikken.
Det hadde begynt å bli litt mørkt ute og mye kaldere enn det var. Det var mye vind også som gjøre det MYE kaldere.
"Faen det er kaldt" sier jeg og trekker hetta over hodet.
"Hvor kaldt tror du det er?" Spør Danu.
"Minst -46" svarer jeg og ler.
"Akkurat det tenkte jeg og" ler Danu.
Vi går en liten stund helt til vi kommer til huset.
Jeg åpner døren og går inn.
"Isac er du her?" Roper jeg.
"Ja" roper Isac tilbake fra stuen.
Jeg tar av meg jakken og skoen og vi går inn til stuen.
"Her var det varmt" sier jeg og setter meg fremfor varmovnen.
"Hvorfor er Danu her?" Spør Isac.
"Lasse, Alex og William skal komme hit snart" svarer jeg.
"Da gidder ikke jeg å være her ivertfall" sier Isac og reiser seg opp fra sofaen.
"Kom igjen da Isac! Du kan no være med, ikke sant Danu?" Spør jeg og ser på Danu.
"Ja.. Bli her sammen med oss" sier Danu og smiler fake med det fake smile hans.
"Sikkert" sier Isac og legger seg ned i sofaen igjen.
"Flott" sier jeg og reiser meg opp.
"Danu, du kan legger ølet på kjøkkenet" sier jeg og lager plass til meg selv i sofaen.
Danu forsvinner til kjøkkenet.
Trodde at Isac skulle reagere på at jeg sa at vi hadde øl, men han sier ingenting.