PINTU bilik dihempas kuat oleh gadis itu. Nafasnya yang termengah-mengah cuba dikawal sehabis baik. Dia panik! Pistolnya entah kemana melayang. Lama-kelamaan, bibirnya menayang senyuman sinis.
"Huh, padan muka kau, Kang Daniel-ssi." Ujarnya sendirian bersama tangisannya. Sekali pandang, seperti orang tidak siuman rupanya.
Tok! Tok! Tok!
Laju gadis itu menoleh ke arah pintu kamarnya yang diketuk itu.
'K-kalau polis macam mana?' Desisnya.
"Siapa tu?!" Jeritnya untuk menanya.
"Your one and only Jeon JK." Heleh, acah betul arnab sekor ni. Kemudian, bibir Jiyeon menguntum senyuman manis. Ekspresi mukanya dikawal supaya tidak mencurigakan abangnya itu.
"Sekejap! Aku nak tukar baju." Lantas, gadis itu mengorak langkah ke dalam walk-in-closet nya. Dress ketat yang dipenuhi darah itu digantikan dengan hoodie bersama short pants miliknya. Tidak lupa juga, badannya disembur minyak wangi supaya bau darah hilang.
Apabila selesai, barulah gadis itu membuka pintu biliknya. Kelihatan, Jeon Jungkook yang sedang elok bersandar pada dinding di sebelah pintu bilik itu.
"Buka pintu pun berabad ke Jiyeon oi." Ujarnya seraya menolak dahi adiknya itu menggunakan jari telunjuknya. Kemudian, lelaki itu melangkah masuk ke dalam bilik kembarnya itu.
Erm, wangi.
"Kau pergi mana? Omma kata kau baru balik?" Tanya Jungkook memulakan perbualan.
Jeon Jiyeon hanya mengetap bibirnya kuat. Takkanlah dia nak beritahu yang dia baru lepas bunuh orang kot. Uish, naya.
"A-aku pergi rumah kawan. Ha rumah kawan." Jawapan yang tidak masuk akal itu diberinya. Jeon Jungkook menatap adiknya tajam.
"Siapa kawan kau selain Sofia?" Ha ambik kau. Jangan memain dengan JK muahahaha.
"Ada lah. Classmate aku. Hyun Soo A. Kau bukan kenal pun. Kau kan mamat beku." Bidas Jiyeon pula.
"Oh." Jawab Jungkook sepatah.
Posto! Posto!
Bunyi yang terhasil daripada telefon Jungkook itu menandakan ada mesej masuk. Lalu, lelaki itu berlalu ke jendela bilik adiknya bersama telefon di tangan. Jiyeon pula hanya memandang dengan ekor matanya.
Setelah memastikan dirinya tidak diperhati Jiyeon, Jungkook lantas membuka mesej tersebut.
Naeun
+aku nampak adik kau keluar dari apartment daniel tadi
+and now, banyak polis and also ambulance dekat rumah lelaki tuJungkook mengerutkan keningnya pelik. Apa Jiyeon buat dekat sana?
Mesej ditaip buat Naeun. Berguna juga ada ex bijak IT ni. Hahaha.
kau rileks dulu
siasat apa yang patut
jangan bagi kes ni pecah dekat orang
especially sofia dengan taehyung
please, make it secretNaeun
+alright
+you can trust meSelepas itu, Jungkook terus menutup ruangan chat nya bersama Naeun. Wajah Jiyeon yang masih berada di dalam bilik tersebut di pandang curiga.
Apa yang kau buat belakang aku ni, Yeon?
Seketika, lelaki itu melangkah keluar dari bilik adiknya itu meninggalkan Jiyeon yang terpinga-pinga dengan tindakan abangnya itu. Kunci motorbike diambil Jungkook. Sempat juga dia mesej seseorang untuk berjumpa.
Min, lepak dekat lorong jap.
●══════⋆☆⋆══════●
"YOW, Kook." Sapa Jimin kepada Jungkook yang baru tiba itu.
"Aku ada hal penting ni." Ujar Jungkook tiba-tiba. Tak sempat nak bersapa bagai. Halah, Jimin ni.
"What is it? Spill it out." Balas Jimin bersama wajahnya yang diseriouskan.
"Aku tak tahu nak explain dari mana but it seems complicated lah bro." Rambutnya dikusutkan dan digenggam kuat. Stress dengan semua yang berlaku kebelakangan ini.
"Take it slow. Nanti balik rumah aku, cerita. Overnight rumah aku malam ni. Esok weekend. Call omma kau." Akhirnya, Jimin mengambil jalan penyelesaian.
"Habis tu apa function aku jumpa kau dekat sini? Baik on the phone je tadi. Halah si pendek ni." Rungut Jungkook bersama suara keanak-anakannya. Membulat mata Jimin dibuatnya.
"Eh, stupid. Kau panggil aku pendek? Aku senior kau tau." Tidak mahu kalah, Jungkook hanya menjelirkan lidahnya pada Jimin. Lol, ada aku kisah?
"Dah lah. Jom la cau balik rumah aku
Duduk sini buat apa. Bukan ada makanan pun." Ajak Jimin. Matanya meliar memandang sekeliling lorong yang gelap itu. Ini semua anak Jeon punya pasal lah ni. Nak jumpa dekat tempat gelap ni.●══════⋆☆⋆══════●
TAEHYUNG menghempaskan badannya ke atas katil miliknya. Siling biliknya ditenung tanpa berkelip. Mindanya asyik memikirkan tentang tawaran yang diberikan Jungkook tempoh hari.
'Lupakan perasaan kau pada Sofia dan terima adik aku.'
Apa ingat senang-senang dia boleh lupa ke? Mestilah tidak lagi-lagi ianya melibatkan adiknya, Sofia Evans Kim.
"Should I? Lagipun Fia suka Jungkook." Tanyanya kepada diri sendiri sambil mengukir senyuman hambar.
Telefon disebelahnya dikerling sekilas sebelum dia bertindak untuk menelefon seseorang.Ttutt ttutt...
Panggilan bersambung.
"Yeon, boleh aku jumpa kau sekejap esok?"
"Sure. Dekat mana?" Tanya gadis itu dihujung talian.
"Nanti aku kasi location." Balas Taehyung pula.
"Alright. Thanks, Jiyeon." Dan panggilan diputuskan oleh Kim Taehyung.
I hope this is the best decision. And I hope you won't dissapointed me, Jeon Jungkook. Aku terpaksa korbankan perasaan aku untuk tengok kau dan adik aku bahagia.
●══════⋆☆⋆══════●
┌─────────────────┐
⸙: ✰ 𝐓𝐨 𝐁𝐞 𝐂𝐨𝐧𝐭𝐢𝐧𝐮𝐞𝐝 ❀ ⋆
└─────────────────┘775 words
Keep reading, vote and comments ❤️
YOU ARE READING
✓ Second Chance | JJK
Fanfiction❝Yah! Jeon Jungkook! Tunggulah saya!❞- Sofia Evans Kim ❝Aku kata berhenti ikut aku kan?! Kau degil sangat kenapa?❞ - Jeon Jungkook ⋆┄┄┄✦┄┄┄┄⋆ Kisah seorang gadis yang cuba ambil hati jejaka idamannya or should it be called 'cru...