" BUANG perasaan kau pada Sofia Evans Kim dan terima adik aku."
Terngiang-ngiang ayat itu dalam fikiran Taehyung. Otaknya pusing. Perasaannya berbelah bahagi. Kalau dia confess dekat Sofia, berkemungkinan dia akan ditolak. Jika dia menerima Jiyeon, erm. Dia tidak cintakan gadis itu.
"Huh." Keluh lelaki itu. Penat dengan semua benda yang berlaku.
Pada masa yang sama, Sofia berjalan melalui bilik abangnya itu. Terdengar keluhan yang keluar dari nafas Taehyung. Gadis itu melangkah masuk ke dalam bilik berwarna kelabu hijau itu.
Kakinya dibawa melangkah ke arah balkoni bilik.
"Mama kata, tak elok mengeluh." Ucap gadis itu untuk menyedarkan Taehyung akan kehadirannya.
Terkejut lelaki itu dibuatnya apabila mendengar suara yang menyapanya secara tiba-tiba itu.
"Mana ada mengeluh." Balas Taehyung, hambar.
"Kau fikir apa? Nampak serabut semacam je."
"Tak ada apa lah. Sibuk je hal orang." Seraya itu, Taehyung mencubit hidung adiknya itu.
"Fia."
"Erm."
"Kalau aku cakap aku suka kau, apa reaction kau?" Tanya lelaki itu spontan. Langsung tidak terjangka dek akal.
"Apa kau merepek ni? Kita kan adik-beradik. Nothing more and nothing less. Kalau betul pun, it's enough to like me as your little sister."
Zzup!
Balasan itu cukup membuatkan Taehyung tersenyum hambar. Sudah agak, ini jawapan si gadis.
"Eyy janganlah serious sangat. Kau ni. Cakap macam aku suka kau betul-betul pula." Kata Taehyung untuk mematikan suasana janggal diantara mereka.
"Dah kau tanya. Aku jawab lah."
"Dah dah pergi tidur. Esok first day kau sekolah kan? Welcome back to school hahaha." Nampak palsu pada gelak tawa lelaki itu.
"Malasnya. Kau lah ni suggest dekat papa macam tu. Kesian aku."
Taehyung hanya tersenyum petak mendengar rungutan adiknya itu. Ya, adik. Mulai hari ini, dia akan cuba padam nama Sofia Evans Kim dalam hatinya.
Mungkin akan digantikan dengan Jeon Jiyeon ataupun...entahlah.
"Dah shooh shooh keluar." Belakang badan gadis itu ditolak keluar dari biliknya. Kemudian, pintu bilik itu ditutup rapat dan dikunci.
"Haih. Kalaulah kau tahu yang aku memang betul-betul sukakan kau dari kita kecil lagi."
●══════⋆☆⋆══════●
MATAHARI menerangi bumi Seoul menandakan sudah tibanya waktu pagi.
"PIYYAAAAA! Cepat sikit boleh tak?! First day dah buat hal." Jerit Taehyung dari tingkat bawah.
YOU ARE READING
✓ Second Chance | JJK
Fanfiction❝Yah! Jeon Jungkook! Tunggulah saya!❞- Sofia Evans Kim ❝Aku kata berhenti ikut aku kan?! Kau degil sangat kenapa?❞ - Jeon Jungkook ⋆┄┄┄✦┄┄┄┄⋆ Kisah seorang gadis yang cuba ambil hati jejaka idamannya or should it be called 'cru...