"EISH cepatlah!" Rungut gadis itu sambil menjinjit beg rodanya. Dari tadi abangnya itu duduk diam di dalam wadnya itu. Katanya menunggu panggilan dari seseorang.
"Sabarlah." Jawab si lelaki. Seketika, telefonnya berdering. Lantas, kakinya dibawa keluar dari wad untuk menjawab panggilan.
"Haish. Time time ni la ada orang nak call nya pun." Rungut gadis itu lagi. Lelaki itu hanya membiarkan.
Incoming call from Jiyeon🌼
Accept | Decline
"Hah Yeon. Macam mana? Dah siap belum?" tanya lelaki itu setelah panggilan disambungkan.
"Lagi sikit. Hah boleh dah kut kau gerak sekarang, Tae. Drive save." Kata si pemanggil.
"Okay. Thanks Yeon."
Kemudian, panggilan itu diputuskan oleh Kim Taehyung sendiri.
Kakinya melangkah masuk kedalam wad adiknya kembali.
"Let's go." Ajak Taehyung.
"Finally." Sofia menarik nafas lega.
●══════⋆☆⋆══════●
SUASANA di dalam kereta itu sunyi sepi. Tiada seorang pun mahu bersuara. Janggal.
Krik krik
Sofia tidak betah lagi dalam keadaan begitu. Awkward!
"Erm, Taehyung." Panggil gadis itu memulakan perbualan.
"Hm."
"K-kau--" Mulutnya ditampar perlahan.
'Apehal gagap tiba-tiba ni aish' rungutnya dalam hati.
"Kau tak sekolah ke hari-hari datang melawat aku dekat hospital?" tanya gadis itu.
"Kau lupa? Sekarang cuti musim panas?"
"Oh ya, kau amnesia. Mana nak ingat kan?" sambungnya lagi.
"Tch. Kau perli aku?" soal gadis itu seakan-akan berkecil hati.
"Kau terasa?"
Gadis itu hanya diam. Pandangannya dibuang ke luar tingkap. Menikmati permandangan kota Seoul.
Kim Taehyung juga turut diam. Tidak ada topik mahu dibualkan. Lagipun, apa yang boleh dibualkan? Gadis itu bukan ingat apa-apa.
YOU ARE READING
✓ Second Chance | JJK
Fanfiction❝Yah! Jeon Jungkook! Tunggulah saya!❞- Sofia Evans Kim ❝Aku kata berhenti ikut aku kan?! Kau degil sangat kenapa?❞ - Jeon Jungkook ⋆┄┄┄✦┄┄┄┄⋆ Kisah seorang gadis yang cuba ambil hati jejaka idamannya or should it be called 'cru...