040🍁

855 131 63
                                    

SOFIA keluar dari kamar mandinya lengkap berbaju tidur

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

SOFIA keluar dari kamar mandinya lengkap berbaju tidur. Rambutnya dikeringkan menggunakan tuala. Sesekali, matanya tertancap pada telefonnya yang berbunyi bertalu-talu menandakan ada mesej masuk.

Telefonnya diambil dan gadis itu melabuhkan punggung pada sisi katilnya. Dahinya berkerut saat membuka ruangan mesej tersebut. Unknown number.

+82 32 6595 3642
+Sofia
+Fia
+Kim
+Baby
+Evans

Gadis itu teragak-agak mahu membalas. Kalau scam number macam mana? Tapi, mana mungkin scam number tahu namanya. Setelah agak lama meninggalkan bluetick, gadis itu akhirnya membalas.

You
+who are you?

Sofia menggigit bibir bawahnya. Nervous. Tidak tahu mengapa. Nombor unknown itu disave sebagai 'anon'.

Anon
+i thought you already know me
+tak save nombor aku, huh?

You
+penting ke?

Anon
+hm tak apa lah
+bye

Last seen at 9:40 pm

"Eh merajuk ke dia ni?"

●══════⋆☆⋆══════●

JEON Jungkook menghempaskan telefonnya pada katil. Kemudian, lelaki itu menghempaskan badannya pada katil sambil merenung siling biliknya.

"Dia memang betul-betul tak ingat ke?" Lelaki itu termenung panjang.

"Tak ingat apa, Jeon?" Jungkook terkejut. Kepalanya diangkat dan hm, Jeon Jiyeon rupanya.

"Tak ada apa." Jawab lelaki itu.

"Eleh kau. Dengan aku pun nak berahsia. Aku ni dah kenal kau dari dalam perut omma tau."

"Diam boleh? Aku serabut lah." Keningnya berkerut mendengar bebelan adik kembarnya itu.

"Atoto kesian dia. Serabut dengan Sofia. Hahahaha. Itulah kau. Time dia terhegeh dekat kau, kau buat tak tahu. Sekarang, kau yang hm."

"Kau menyesal tak, Jeon?" Tanya Jiyeon. Sedikit sebanyak dia cuba mengorek rahsia tentang hati dan perasaan abangnya itu.

"Entah. 50-50." Jawab lelaki itu.

"Pelik aku dengan kau ni Jeon."

"Stop calling me, Jeon. Kau pun Jeon juga lahnet." Kepala Jiyeon ditolak menggunakan jari telunjuknya.

"Biarlah. Hah ni. Aku pelik dengan kau. Sofia tu, cantik kot. Pandai lagi. Asal kau tak tertarik dengan dia?" Jungkook diam.

"Kau still tak boleh move on dengan minah tu ke?" Lelaki itu diam lagi.

✓ Second Chance | JJKWhere stories live. Discover now