019🍁

859 151 14
                                    

"ADA apa nak jumpa ni?"

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"ADA apa nak jumpa ni?"

"Macam ni, korang tak ingat ke birthday Jungkook dah nak dekat. So, aku nak ajak korang celebrate and buatla majlis kecil-kecilan sikit." terang Jiyeon.

"Aku tak nak join." bantah Sofia.

"But--why?! Selalu kau yang paling excited kalau birthday dia nak dekat." tanya Taehyung pula. Pelik melihat adiknya itu. Pms ke apa?

"Aku cakap tak nak, taknak lah! Korang nak buat, buatlah. Jangan libatkan aku."

"Oi oi. Perlahan sikit. Ramai tengah tengok kita ni sebab suara petir kau tu." tegur Jiyeon. Ya, mereka bertiga sekarang berada di Starbucks. Kononnya nak mencuba air baharu keluaran Starbucks iaitu Fantasy Mermaid Tail Frappucino.

Alang-alang, bincang sekali tentang birthday party abangnya itu.

"Okay, macam ni lah. Kau tak nak join, terserah. Tapi kita akan adakan party tu dekat rumah kita. So, nak tak nak kau kena turun juga nanti." kata Taehyung meredakan keadaan.

"Whatever."

"Okay, plan dia macam ni--"

●══════⋆☆⋆══════●

"MAMA, mana Tae dengan Jiyeon? Kook tak nampak diorang pun. Dalam bilik pun tak de." tanya lelaki itu.

"Oh, tadi diorang kata nak keluar kejap pergi Starbucks sebab nak cuba air yang baru keluar tu." terangan wanita berumur itu.

Mulutnya dibentuk 'O'.

'Kenapa tak ajak aku. Ish!' kakinya diatur melangkah naik ke biliknya semula. Jungkook melangkah pergi ke meja belajarnya. Sebuah buku berwarna coklat diambil.

'Betul ke apa aku buat ni?' tanyanya pada diri sendiri.

Flashback

"Let's get back." senafas ayat itu dilafazkan.

"Boleh, langkah mayat aku dulu."

"Awak cintakan saya dan saya masih cintakan awak Jungkook!"

"Aku tak boleh. Aku dah ada pengganti kau." jawab lelaki itu.

"Si-siapa?" mata gadis itu mulai kabur dengan air matanya yang bakal mengalir tak lama lagi.

"Sofia Evans Kim." Terkejut gadis itu dibuatnya. Bukankah Sofia itu classmatenya? Ya, dia masih ingat kerana Sofia lah gadis pertama yang menegurnya.

"No! It can't happen."

"It already happened, bitch." selepas mengucapkan ayat itu, Jungkook mengatur langkahnya meninggalkan Son Naeun yang masih tidak boleh menerima kenyataan itu.

✓ Second Chance | JJKWhere stories live. Discover now