015🍁

895 161 10
                                    

"HEY, Jungkook! Wait! Dengar saya explain dulu! JEON JUNGKOOK!" Jungkook terus memberhentikan langkahnya apabila gadis itu tidak henti memanggil namanya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"HEY, Jungkook! Wait! Dengar saya explain dulu! JEON JUNGKOOK!" Jungkook terus memberhentikan langkahnya apabila gadis itu tidak henti memanggil namanya. Rimas tau tak!

Tubuh lelaki itu dipusingkan menghadap si gadis.

"Dengar saya explain. Please." rayu gadis itu atau lebih tepat, Son Naeun.

"1 minute." kata Jungkook.

"Okay, look. Saya tak de niat pun nak break dengan awak. I-i just have to! Saya terpaksa! I'm stuck between you and my dream. Please, maafkan saya. Awak tahu saya still sayangkan awakkan?" kata gadis itu. Nada suaranya direndahkan menunjukkan dia benar-benar menyesal akan perbuatannya.

"Stop! Aku jijik la dengar perkataan sayang dari kau! Jijik tau tak jijik! And yeah, 1 minute is done." setelah ayat itu dituturkan, Jungkook mengatur langkahnya untuk pulang ke kelasnya.

'Saya manyesal, Jungkook.' keluh Naeun.

●══════⋆☆⋆══════●

"KAU kenapa ni Fia?" sepi. Soalan Jiyeon tidak mendapat sebarang jawapan.

"Mesti pasal Naeun dengan Jungkook kan?" tanya gadis itu lagi. Namun, hanya keluhan yang dia dapat sebagai jawapan.

"Haih. Entahlah Yeon. Aku rasa macam dah fed up." jawab Sofia.

"Aku dah putus asa nak kejar dia. Nak raih cinta dia. Aku dah fed up nak tengok dia." Kemudian, mukanya disembamkan di atas meja.

"Sabarlah Fia. Aku yakin, one day someone will deserves you." Jiyeon hanya mampu menggosok belakang rakannya itu. Konon-kononnya menenangkan lah tu.

●══════⋆☆⋆══════●

"SIAPA yang patut aku pilih? Arghhh serabutnya!!"

"Kenapa kenapa?" seseorang menerjah masuk ke dalam bilik lelaki itu.

"Kenapa apa kau? Sukahati je masuk bilik aku." lelaki itu menjeling adik kembarnya itu. Geram.

"Tak de lah. Aku dengar ada orang menjerit macam sakit mental tadi. Tu yang aku terjah tu." kata gadis itu selamba. Kedua belah tangannya dilipatkan di dada.

"Heh. Kau fikir lawak? Dah keluarlah. Tak de orang sakit mental dalam ni. Sakit hati je ada. Dah pergi pergi."

"Yah! Yah!" gadis itu menjerit apabila tubuhnya ditolak secara paksa oleh abang kembarnya itu untuk keluar dari bilik.

"Jangan jerit la gila. Pekak telinga aku. Kau tu adik hormat sikit abang ni." kata si lelaki.

"Hek eleh. Setakat 5 minit awal. Kalau aku tau, aku tarik kau masuk balik dalam perut omma tau. Biar aku keluar dulu." jawab si gadis pula.

✓ Second Chance | JJKWhere stories live. Discover now