017🍁

914 164 34
                                    

"SOFIA?"

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"SOFIA?"

"Da-daniel." terkejut gadis itu apabila Daniel yang muncul secara tiba-tiba.

"We need to talk." Daniel lantas menarik pergelangan tangan Sofia.

"Ish apa ni?! Lepas lah!" Jihoon yang dari tadi diam cuba untuk bersuara.

"Bro, bro. Apa ni? Tak gentle lah paksa-paksa. Dah dia tak nak. Jangan paksa." dengan sekali rentap, tangan Sofia kini dipegang oleh Jihoon pula.

'Fikir aku ni barang ke?!' kata Sofia dalam hati.

"Kau siapa jantan?! Dia girlfriend aku."

"Aku? Aku tunang dia."

Ha sudah. Tunang? Boyfriend? Euw.

"Sejak bila? Setahu aku lepas kitaorang break, Sofia tak pernah dekat dengan mana-mana lelaki selain kelapa tu."

Menjegil mata Sofia apabila crushnya, Jeon Jungkook dipanggil kelapa oleh si Daniel.

"Oh, jadi kau dah mengaku korang dah break. So, kau tak de kaitan dan tak de hak nak rapat dengan dia!" tengking Jihoon tiba-tiba. Terperanjat semua pelajar yang berada di cafe itu.

Dari jauh, tiga sekawan itu memerhati drama yang berlaku itu.

'Apa benda la panggil aku kelapa. Dasar mamat sepet.' gumam Jungkook dalam hati.

Jiyeon yang duduk semeja dengan tiga lelaki tersebut cuba untuk bangun dan melangkah pergi ke arah Sofia. Namun, Taehyung menahan lengannya dan mengarahkannya duduk kembali.

"She know how to handle it. Don't worry."

'You go, girl! Aku tahu kau boleh settle dua ekor tu.'

Back to Sofia situation,

"Eh kau tu, dahlah ex. Acah-acah macam still couple pula. Pergi mampus lah!"

"Kau tu ei. Dahlah newbie dekat sini. Ada hati nak cari gaduh dengan aku."

"Kau?!"

"Apa apa?"

"Senyap!! Korang berdua tak de apa-apa kaitan dengan aku! Korang tak de hak nak kawal aku!" setelah berkata demikian, Sofia lantas melangkah keluar dari kawasan cafe dan pergi ke taman belakang sekolah. Tempat itu sahaja yang buatkan dia tenang.

●══════⋆☆⋆══════●

"HAIH. Apa benda lah. Sorang mengaku tunang. Sorang mengaku boyfriend. Fikir aku apa." Sedang gadis itu membebel sorang-sorang, dia merasakan seseorang duduk di sampingnya.

"Kau okay?" tanya lelaki tersebut.

"Kenapa awak kisah."

"Kalau Taehyung tak suruh aku kejar kau, aku takkan buat." Ceh, padahal dia yang nak pujuk Sofia. Pandai kau guna nama abang dia eh(。ŏ_ŏ)

✓ Second Chance | JJKWhere stories live. Discover now