004🍁

988 180 41
                                    

BAMM!!

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

BAMM!!

"Omo! Sofia! A-aku langgar orang ke?" Sofia disebelahnya hanya diam. Masih terkejut dengan apa yang jadi.

"K-kau pergilah keluar tengok." kata Taehyung lagi.

Memandang Sofia yang hanya mendiamkan diri itu, Kim Taehyung membuat keputusan untuk keluar dan lihat.

Lelaki itu mencangkung disebelah 'manusia' yang terbaring di jalan raya itu.

"O-oi. Bangunlah. Kau dah mati ke?" Taehyung menolak-nolak badan manusia itu untuk melihat mukanya. Betapa terkejutnya dia apabila manusia yang dikatakan itu ialah sahabat baiknya. Jeon Jungkook. Membulat terus matanya. Niatnya untuk memanggil Sofia diteruskan.

"SOFIA EVANS KIM! KAU KELUAR KERETA SEKARANG! TENGOK NI SIAPA!" jerit Kim Taehyung.

Sementara itu, Sofia yang berada didalam kereta itu terus keluar apabila mendengar teriakan abangnya itu.

Apabila keluar sahaja dari kereta...

"KOOKIE!" matanya terus mencerlung memandang Taehyung. Ye lah kan, siapa je tak risau tengok crush cedera (¬_¬).

"Kookie, jangan tinggalkan Fia. Nanti siapa nak kahwin dengan Fiaaaa!! Kookie bangunnn!!"

"Hoi. Aku tak mati lagilah. Yang kau beria sangat ni kenapa. Buang tebiat?"

"KOOKIE DAH BANGUN!!" jerit Sofia. Gembiranya tak terkata melihat crush pujaan masih bernafas. (ayat aku tak boleh blah betul HAHAHA -_-+)

Kim Taehyung yang dari tadi hanya memerhati memutuskan sesuatu.

"Alang-alang kita dah lambat sangat nak pergi sekolah ni, ponteng je lah."

"Aku bagitau mama!" kata Sofia.

"Chill, bukan selalu kita ponteng. Lagipun ada alasan. Kita hantar anak Jeon ni pergi hospital." Kim Taehyung menjongket kan keningnya.

"Hm okaylah macam tu. Jom Kookie, pergi hospital. Mari saya pimpin awak masuk kereta." Nampak tak gedik Sofia kat situ. Tapi dia gedik untuk lelaki bernama Jeon Jungkook saja.

"Eh tak payah, tak payah. Biar Kim Taehyung yang pimpin aku." tolak Jeon Jungkook dan menekankan nama sahabatnya itu.

"HAHAHA kena reject dengan crush. Uwuu~" Taehyung apa lagi, menganjing je la kerja dia.

"Hish! Dasar gay!" Sofia menghentakkan kakinya sebelum masuk kedalam kereta.

"Uhuk! Uhuk! Dehek? Gay? Dengan kau? Euwww." ha amekkau tersedak terus anak Jeon ni apabila dirinya di'ship'kan dengan sahabatnya itu. Siapa lagi, Kim Taehyung lah.

"Ha dah. Jangan nak membebel macam nenek kat sini. Jom cepat." Taehyung memimpin rakannya itu masuk ke dalam kereta sebelah penumpang.

●══════⋆☆⋆══════●

✓ Second Chance | JJKWhere stories live. Discover now