024🍁

901 158 27
                                    

HARI yang ditunggu-tunggu oleh pelajar Dayeon Highschool sudah semakin hampir

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

HARI yang ditunggu-tunggu oleh pelajar Dayeon Highschool sudah semakin hampir. Latihan sukan buat hari pertama sudah tiba.

"Haish! Malasnyaaa nak datang latihan sukan petang ni!" rungut gadis itu.

"Ek eleh kau. Bukan buat apa pun. Setakat masuk beberapa acara je pun." balas Jiyeon.

"Ei kau bukan tau apa. Sir Lion tu suruh aku masuk 200 meter. Mampus aku, Yeon! Aku ni dah lah dah bolot semua acara lari. Tiba-tiba ada orang tarik diri, aku pulak yang kena ganti!" rungutnya lagi.

"Relax lah. Aku masuk banyak acara kot. Sama je macam kau. Fair and square."

"Kepala hotak kau." wajah gadis itu disembamkan pada mejanya.

"Weh, Sofia. Kau perasan tak, Naeun dah lama tak datang sekolah." Mula dah nak membawang tu.

"Mana ada. Dia pindah kelas lah." jawab Sofia.

"Jjinja?! Kelas mana siot?!"

"11/A-1." jawabnya sepatah.

"Weh! Best gila sia! Kelas Jungkook tu! Dahlah kelas tu ramai handsome handsome! Byun Baek aku pun kelas tu."

Maklumlah, kelas mereka sekarang tiada cikgu. Guru-guru ada mesyuarat untuk hari sukan yang akan datang. Pelajar-pelajar apa lagi, bising la. Ada yang menyanyi, ada yang main smartphone yang diseludup masuk ke sekolah. Ada juga yang tidur. Kalau Sofia dengan Jiyeon? Apa lagi, membawang lah.

"Aish. Bisinglah! Cakap tu cuba perlahan sikit. Nak bagi satu sekolah dengar ke?"

"Ee kau ni kenapa berubah sangat? Biasa elok je aku cakap macam ni juga. Kau diam je tak complain apa-apa!" jelas tidak puas hati pada wajah Jiyeon itu.

"Dulu lain, sekarang lain."

"Apa yang lain, bagitau aku sekarang. Ha bagitahulah."

"Nothing." mukanya kembali disembamkan pada meja.

"Aish perempuan ni complicated betul."

●══════⋆☆⋆══════●

"SOFIA! Cepatlah! Aku excited ni hanat."

"Andwae! Aku tak nak pergii!"

"Aduh, perempuan ni buat hal betullah." Taehyung melangkah kakinya ke bilik adiknya. Tombol pintu itu dipulasnya.

"Fiaaa cepatlahhh! Nanti cikgu marah aku la odo. Aku ni dahlah kapten Gryffindor yang bertanggungjawab." terselit riak dalam ayat lelaki itu.

"Piirah. Aku pun penolong kapten Ravenclaw yang comel, rajin, baik. Lawa lagi tu." Sofia flip hair di hadapan abangnya itu.

"Dah tu. Cepatlah setan. Lagi 15 minit latihan sukan dah nak mula!

"Malaslah hanat. Ei kau ni. Pergi je lah."

✓ Second Chance | JJKWhere stories live. Discover now