043🍁

650 107 19
                                    

PERMANDANGAN yang berada di hadapan mata dipandang tenang

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

PERMANDANGAN yang berada di hadapan mata dipandang tenang. Padang sekolah. Ya, dia kini berada di padang. Malas nak masuk kelas.

"Haih. Kalau lah kau tahu sekarang kita ada musuh dalam selimut." Lelaki itu mengeluh perlahan.

"Nampaknya, memang aku lah yang kena ambil langkah dulu." Buat kesekian kalinya, lelaki itu atau lebih tepat lagi Jeon Jungkook mengeluh berat.

Tak terkira berapa banyak kali dia mengeluh harini. Hm.

"Jeon Jungkook!" Terkejut. Lantas Jungkook menoleh memandang gerangan yang memanggilnya.

"Apa?"

"Tak masuk kelas ke?" Tanya gadis itu, Sofia Evans Kim seraya melabuhkan punggungnya di sebelah lelaki itu.

"Aku...tak ada mood nak masuk kelas. Kau?" Jika dilihat, lelaki ini sudah tidak terlalu dingin pada Sofia seperti sebelumnya. Ajaib? Ya, sangat ajaib.

"Samalah. Banyak benda yang mengganggu pemikiran aku kebelakangan ni. Tapi, semua jumpa jalan buntu." Gadis itu menunduk. Sedih dan kecewa barangkali.

"A-aku boleh tolong kau."

"Huh?" Sofia mengerutkan keningnya.

"Yes, I can help you to remember everything. Tapi itulah. Aku takut kau benci aku kalau kau tahu kebenarannya." Jungkook tersenyum hambar.

"Kenapa pula?"

"Tunggulah bila kau dah ingat segalanya nanti. Termasuk tentang aku. Masa itu, hanya kau saja boleh tentukan sama ada terus membenci atau memaafkan." Sejurus itu, Jungkook bangun untuk beredar.

"But sometimes, there's something that we can forgive but hard to forget."

Itulah ayat terakhir yang didengari Jungkook sebelum dia betul-betul meninggalkan gadis itu keseorangan.

●══════⋆☆⋆══════●

SEDANG gadis itu keseorangan, dia didatangi seorang lelaki.

"Sofia, someone ask me to give you this." Kata lelaki itu.

"Who?" Tanya gadis itu.

Hasilnya, lelaki itu hanya mengangkat bahunya tanda tidak tahu.

"Okay, thank you." Lelaki itu mengangguk lalu melangkah pergi.

Dari jauh, seseorang memerhati segala perilaku gadis itu.

Bibirnya mengoyakkan senyuman sinis.

Setelah memerhati sekeliling, Sofia memutuskan untuk membuka kotak hadiah tersebut.

Plastik hitam? Ya, di dalam kotak tersebut mengandungi plastik hitam.

"Arghhh! What the fvck?" Gadis itu berdiri secara mengejut seraya membaling kotak itu jauh dari dirinya. Jijik. Nak tahu, dalam plastik hitam tu ada darah hanyir.

✓ Second Chance | JJKWhere stories live. Discover now