"OMMAAAA"
"Omma pergi kejap je sayang." Puan Jeon menggosok kepala anak gadisnya itu.
"Itu Yeon tak kisah. Tapi perlu ke duduk rumah family Kim tu." perlu ke duduk rumah Kim Taehyung! Namun, kata-kata itu hanya diluahkan dalam hatinya.
"Perlu sayang. Nanti siapa yang nak jaga makan minum Yeon dengan Kook? Nak harapkan korang berdua ni memang omma tak percaya lah."
"Ala, Yeon. Relax lah. Aku kan ada." Sofia menghampiri rakannya itu lalu bahunya dipeluk.
"Yeon, omma dengan appa nak pergi dah ni. Behave duduk rumah orang, okay? Kalau Kook buli Yeon terus call omma. Nae?" pesan Puan Jeon. Sekadar untuk menggembirakan hati anak gadisnya itu.
"Apa omma cakap macam tu. Kook baik tau!"
"Ee penipu! Kau selalu buli aku!"
"You, liar!!"
"Kook, Yeon. Sudah-sudahlah gaduh tu. Jadi twins yang baik okay masa omma takde. Nanti kesian keluarga Kim kena layan perangai kamu berdua ni." pesan wanita tua itu lagi.
"Okay, omma!" tangan kanan kedua-dua kembar itu diangkat seperti berikrar.
"Sayang, jom!" Tuan Jeon yang baru berborak dengan Tuan Kim itu memanggil isterinya apabila flight nya telah dipanggil.
"Bye omma appa."
●══════⋆☆⋆══════●
"JUNGKOOK, Jiyeon."
"Nae, Puan Kim?" jawab mereka
serentak."Panggil mama je."
"Nae ma-mama." kata mereka lagi.
"Sebulan dari sekarang, Yeon dengan Kook boleh anggap kami berdua mama papa korang okay?" ramah Tuan Kim pula.
"Okay!"
"Esok bangun awal. Pergi sekolah sekali dengan Sofia dan Taehyung. Dah pergi naik atas, rehat."
Maka, pasangan kembar tersebut berlalu ke bilik mereka. Bilik Jiyeon terletak selang satu dari bilik Taehyung manakala bilik Jungkook pula terletak dihadapan bilik Sofia.
Interesting, right? (∩o∩)
●══════⋆☆⋆══════●
"YEON!!"
"Terkejut aku bodoh. Slow sikit suara tu. Hish kau ni!"
"Hehe sorry. Aku excited gila bila tau kau kena stay dengan aku. Wuhuuu tak de lah aku menyendu sorang-sorang." kata Sofia. Excited sangat gamaknya.
YOU ARE READING
✓ Second Chance | JJK
Fanfic❝Yah! Jeon Jungkook! Tunggulah saya!❞- Sofia Evans Kim ❝Aku kata berhenti ikut aku kan?! Kau degil sangat kenapa?❞ - Jeon Jungkook ⋆┄┄┄✦┄┄┄┄⋆ Kisah seorang gadis yang cuba ambil hati jejaka idamannya or should it be called 'cru...