020🍁

919 154 24
                                    

TIGA hari telah berlalu semenjak peristiwa dimana Sofia menjadi fake girlfriend Jeon Jungkook

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

TIGA hari telah berlalu semenjak peristiwa dimana Sofia menjadi fake girlfriend Jeon Jungkook. Gadis itu pelik, Jungkook semakin manja dan tidak keras hati seperti selalu. Kemana pergi ego lelaki itu?

"Ish tepilah Jungkook. Kau kenapa?!" meninggi suara gadis itu apabila berasa rimas kerana Jungkook asyik melekat dengannya. See, Jungkook tidak habis-habis ingin mendekati gadis itu. Terselit juga perasaan menyampah dalam hati Sofia.

"Tak nak. Nanti Naeun datang dekat aku." jawab lelaki itu.

Tiba-tiba, Sofia mendapat satu idea. Hehe kau tunggu Jeon. Apabila ternampak kelibat Naeun di cafe itu, terus sahaja Sofia memanggilnya.

"Naeun!" panggil gadis itu sambil melambai-lambai kepada Naeun. Jungkook pula sudah membulat matanya melihat Naeun datang menuju ke arah mereka.

"Kenapa panggil saya, Fia?" tanya Naeun polos.

"Saya nak ajak awak join saya dengan Jungkook makan. Hehe. Bosanlah asyik makan dengan dia ni." kata Sofia. Sengaja mahu melihat reaksi lelaki itu.

"Oh. Erm, boleh je. Tapi, Jungkook okay ke?" tanya Naeun takut-takut. Ye lah, bukan dia tidak tahu bahawa lelaki itu sangat anti dengan dirinya tika ini.

"Alah, Jungkook okay je. Lagipun, berani dia lawan cakap saya? HAHA saya kerat jari dia nanti."

Jungkook pula hanya redha di sebelah Sofia. Mahu melawan, nanti Sofia dedahkan perkara sebenar. Apa yang dia mampu buat, hanya turuti kehendak gadis itu.

Naeun mula mengambil tempat di hadapan Sofia. Sedikit sebanyak, wajah Jungkook ditiliknya sekilas.

Jujur dia katakan, lelaki itu semakin kacak. Perasaan menyesal mula menyelinap masuk dalam hatinya kerana perbuatannya yang melulu. Tetapi itu bukan kehendaknya. Itu kehendak ibu bapanya. Katanya, mahu gadis itu fokus pada pelajaran.

"Naeun? Naeun? Hellooo." panggil Sofia sambil melambai-lambaikan tangannya dihadapan wajah gadis itu.

'Berangan pula'

"Son Naeun!"

"Na-nae?" gadis itu mula tersedar dari lamunannya.

"Kenapa awak termenung pandang Jungkook? Dan, kenapa awak menangis?" tanya Sofia tanpa teragak-agak.

"Oh, hehe maaflah. Saya cuma teringat bekas kekasih saya. Muka dia mirip Jungkook."

'Heh, kau fikir aku tak tahu? Pigidah.'

"Oh. Hehe awak janganlah sedih. Mungkin awak akan dapat lelaki yang lebih baik daripada bekas kekasih awak tu." nasihat Sofia.

"Erm, boleh saya tahu apa hubungan awak dengan Jungkook?" tanya Naeun.

"Actually-- dia girlfriend aku. Wae?" belum sempat Sofia ingin memberitahu, Jungkook sudah memotong percakapannya. Tangannya juga dililitkan di bahu si gadis.

✓ Second Chance | JJKWhere stories live. Discover now