7.

2.6K 41 0
                                    

"HAYLEY WORDT WAKKER" zoals altijd springt Tom op mijn bed "ik ben al wakker" ik duw mijn broertje van het bed af en hij komt met beide voeten neer en loopt dan weg, ik stap van mijn bed af en doe mijn ochtend routine

'shit vanaf vandaag moet ik bij Alex wonen hoe ga ik dit overleven'

"goedemorgen lieve schat gaat het beter met je" zegt mijn moeder zodra ik beneden ben, ik zeg dat alles goed gaat

'natuurlijk gaat het niet goed met me mijn hart is letterlijk gebroken' maar dat zeg ik niet al weet ik niet zo goed waarom ik het niet zeg.

"Hayley ik heb een broodje voor je gemaakt" Tom geeft me een bord met brood erop "ik wist niet dat je lief kon zijn" ik grinnik en hij kijkt nep boos. Ik pak mijn telefoon  en open mijn insta ik besluit om Mackenzie te ontvolgen want ik mag haar toch niet en ze plaats 24/7 foto's van Alex en zij dus dat hoef ik ook niet te zien "Tessa staat voor de deur" roept Tom ik loop naar de hal en ze geeft me meteen een knuffel "hoe gaat het met je" vraagt ze wanneer ze me heeft losgelaten "het gaat" ik grinnik en ik zie aan haar gezicht dat ze medelijden heeft met me "laten we gaan" ik trek mijn schoenen en jas aan en neem mijn rugzak mee en zet hem op mijn fietsen rek.

"Als ik Alex zie geef ik hem een klap in zijn gezicht, zo vaak totdat zijn neus is gebroken en dan in zijn noten" terwijl we fietsen vertelt ze me de hele plan om hem in elkaar te slaan "meen je het serieus" ik kijk haar gek aan "en niet te vergeten ik ga aan Mackenzie's haar trekken" ze giechelt en ik kijk haar nog steeds raar aan "ik hoop maar dat je het niet meent" zeg ik lachend. We zien de rest van de groep op het schoolplein en we lopen daar naar toe Madelief geeft me meteen een knuffel. "Hayley niet omdraaien" zegt Madelief als ze de knuffel los laat natuurlijk draai ik me om en Tessa doet het zelfde "shit" zegt Madelief zachtjes ik zie Alex met zijn vrienden de schoolplein op lopen en Tessa loopt op Alex af ik ren achter haar aan om haar tegen te houden maar dat lukt me niet en ze geeft een klap aan Alex meteen rennen Henry en Jackson naar Tessa toe en zij kunnen haar wel tegen houden "die heb je verdient" roept Tessa tegen Alex en hij kijkt verward naar ons. We lopen met zijn allen weer terug en ik probeer mijn tranen in te houden "het was dus toch geen grapje" zeg ik paar minuten later als Tessa is bij gekomen "de volgende is Mackenzie" ze kijkt boos voor zich uit "wat is er aan de hand" zegt Jackson en Henry kijkt ons vragend. Nadat ik het hele verhaal heb verteld kijken ze net als Tessa heel boos "ik ga hem in elkaar slaan" zegt Jackson boos "nee niet doen Jackson ik moet nog bij hem gaan wonen" ik probeer hem over te halen niet iemand in elkaar te slaan "en je kan flink in de problemen komen" ga ik verder ik zie Jackson denken "maar hij heeft je pijn gedaan daar moet hij voor boeten" hij kijkt boos voor zich uit "het hoeft niet met geweld" ik sta op en kijk ze allemaal aan "de bel is gegaan we moeten naar onze klas" zegt Henry die een tijdje stil was we knikken allemaal en lopen de school in. We nemen afscheid van elkaar en lopen dan naar onze klassen ik heb wiskunde samen met Jackson en ik moet het hem echt duidelijk maken dat hij Alex niet in elkaar moet gaan slaan.

"Hayley Brown ik wil niet dat je naast Jackson gaat zitten" zegt mevrouw van der berg "hoezo  niet" zegt Jackson geïrriteerd "niet zo'n grote mond" mevrouw van der berg kijkt streng onze kant op "jullie praten te veel in mijn les" geeft ze als antwoordt ik loop naar een leeg plekje achterin en ga daar zitten

"Je bent te laat Alex Wooden" zegt de docent nog steeds boos als Alex mijn kant op komt kijk ik Jackson bang aan hij heeft het door en seint dat alles goed komt en ik hem gewoon moet negeren. "Hallo" zegt Alex als hij is gaan zitten ik voel meteen vlinders in mijn buik maar die negeer ik.                                                       

Ik probeer naar de uitleg te luisteren maar Alex praat helemaal doorheen met een van zijn vrienden. Ik zucht geïrriteerd hij kijkt me aan en stopt het gesprek "waarom kijk je me de hele tijd aan" zeg ik als ik er niet meer tegen kan "je bent mooi" zegt hij fluisterend "je hebt het tegen het verkeerde meisje" zeg ik geïrriteerd en hij kijkt me vragend aan "je hebt een vriendin weet je nog" zeg ik hij kijkt me nog steeds vragend aan "ik heb geen vriendin" hij leunt achterover zijn stoel "jawel Mackenzie toch" nu kijk ik hem vragend aan "hoe kom je daar nou bij" hij kijkt me gek aan "ik zag Mackenzie's post" zeg ik nu rustig "welke foto's Hayley" hij weet het echt niet "Mackenzie had op insta foto's van jou en haar gepost" ik krijg een brok in mijn keel  en probeer hem weg te slikken "Hayley ik en Mackenzie hebben niks met elkaar die foto's die je zag was vast van vroeger" ik kijk hem raar aan  "maar... als jullie niet meer bij elkaar zijn waarom plaatst ze die foto's dan" ik kijk voor me uit "Hayley dacht je echt dat ik met haar was nadat ik met je gekust heb "je bent een badboy wat moet ik anders van je verwachten" zeg ik zonder hem aan te kijken hij zucht.

Na de les loop ik en Jackson naar ons groepje en vertel ik wat er allemaal was gebeurt tijdens de wiskundeles "moet ik hem geloven" zeg ik na mijn verhaal "ik weet het niet" hoofd schuddend kijkt Madelief mij aan "ik denk dat je hem moet geloven" zegt Jackson we kijken hem allemaal raar aan "ik zag hoe hij naar je keek in de les en volgens mij wist hij er helemaal niks vanaf" gaat hij verder met zijn verhaal "we zien het wel" zeg ik maar snel voordat ik nog denk dat Alex ook gevoelens heeft voor mij want dat is niet zo hij is een badboy en badboy's veranderen niet.

His eyes found hersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu