Hayley
"Mama, ik ben thuis." Ik trek mijn schoenen uit en loop de woonkamer in, waar ik mijn moeder op de bank zie zitten met een boek op haar schoot. "Goedemiddag, Hayley, hoe was school?" Ze legt het boek opzij en kijkt me aan.
Op het boek dat mijn moeder leest, staat "Hoe leef je gezond." Ze is geobsedeerd door gezond eten, het tegenovergestelde van mij.
"Zoals altijd." Ik plof naast haar op de bank.
"Hoe ging het op werk?"
"Zoals altijd," zegt ze grinnikend.
"Ik heb een vraagje." Ik kijk haar met een lieve glimlach aan. "Mag ik vanavond met mijn vrienden naar een feest?" Ik hoop dat ze ja zegt.
"Wat voor feest is het, Hayley?"
"Gewoon, een normaal feest," zeg ik, zonder precies te weten wat ik moet antwoorden. "Ik moet er even over nadenken," zegt ze zuchtend. Ik knik en sta op. Ik merk dat ik honger heb gekregen en loop naar de keuken om een snack te halen. "Hayley, kom eens terug," roept mijn moeder vanuit de woonkamer. Ik pak snel een appel uit de fruitschaal en loop terug naar mijn moeder. "Je mag van mij gaan," zegt ze, en ik glimlach opgelucht.
"Dank je wel." Ik geef haar een stevige knuffel. "Maar er zijn wel regels," zegt ze. "Geen alcohol, geen drugs, geen seks, en je moet om 02:00 uur thuis zijn." Ze kijkt me waarschuwend aan, als een soort moderne Assepoester.
"Ja, ja, komt goed," zeg ik zo overtuigend mogelijk.
Ik ren naar boven en app meteen de groep.
teletubbies
Ik: ik mag naar het feest!!!
Tessa: yasss, dan zie ik je straks bij mij thuis.
Henry: chill, tot vanavond.
Madelief: shit, mijn ouders doen heel moeilijk. Weet niet of ik kan komen.
Jackson: ga gewoon stiekem ofzo. En wat is deze groepsappnaam?
Tessa: niet zo dramatisch doen, Jackie. Het is een leuke naam.
Jackson: jij hebt het bedacht, of niet?
Tessa: ja, misschien ;)
Madelief: ze zeggen dat ze erover moeten nadenken 😒
Ik: Ik hoop dat je kunt komen.
Jackson: Ja man, je moet echt vanavond komen.
Madelief: ik app wel als ik niet mag.
"Madelief, schiet eens op! Je bent een halfuur te laat," roept Tessa naar haar telefoon. "Doe niet zo zenuwachtig," zeg ik rustig terwijl ik een stukje pizza eet. "Nee, ze is te laat, we hadden om 20:00 uur afgesproken en het is al 20:30 uur." Ze ijsbeert door de kamer terwijl ze blijft bellen om Madelief te bereiken.
"Ze komt er zo wel aan, wees eens een beetje kalm." Ik kijk naar de jurken die ik heb meegenomen om aan te trekken. "Doe de deur open," roept Tessa vanuit de badkamer wanneer de bel gaat. "Hey, Madelief," zeg ik wanneer ze voor de deur staat. "Hey schat, sorry dat ik zo laat ben, mijn vader moest weer moeilijk doen," zucht ze. "Maakt niet uit." Ik stap opzij zodat ze naar binnen kan.
"Madelief, waar bleef je nou?" Tessa geeft haar een blik van 'ga niet met me dollen, ik ben al gestrest genoeg.' Wat een stresskip zeg, jeetje. "Mijn vader," zegt Madelief, terwijl ze met haar ogen rolt. "Maakt niet uit. Heb je je spullen bij je?" vraagt Tessa.
"Yes." Ze laat haar grote tas op het bed vallen. "Jullie moeten me helpen kiezen welke jurk ik aan moet doen, zwart of blauw." Ik laat de twee jurken zien. "Doe maar de zwarte, die past beter bij je. De blauwe is net iets te kort," zegt Madelief terwijl ze de zwarte jurk uit mijn hand pakt. "Nee, doe de blauwe jurk, je hebt een mooi figuur en dat mag gezien worden," zegt Tessa en ze pakt de blauwe jurk uit mijn hand.
"Zwart," besluit ik. Ik pak de zwarte jurk uit Madeliefs hand en bekijk hem. "Mag ik dan de blauwe jurk aan?" vraagt Tessa terwijl ze een stuk pizza pakt. "Ja, natuurlijk mag dat," zeg ik grinnikend. "Ik had al besloten om een zwarte broek en een donkerblauw glittertopje aan te doen," zegt Madelief en laat haar kleding zien. "Superleuk, Madelief," zeggen Tessa en ik tegelijkertijd, en daarna schieten we meteen in de lach.
"Ik ben klaar," zeg ik als ik uit de badkamer kom. "Wow, meid, wat ben je een hottie," roept Tessa. "OMG, supersexy," lacht Madelief. "Moet ik mijn haar zo laten?" vraag ik. "Het staat goed zo," zegt Madelief. "Ja, laat het maar gewoon zo," zegt Tessa. Ik kijk in de spiegel naar mijn bruine, lange, stijle haar. "Oké, ik hou het zo." Ik haal mijn elastiekje eruit en kam mijn haar nog even.
Tessa trekt haar donkerblauwe hakken aan, terwijl ik, zoals altijd, gewoon mijn Nike-schoenen aantrek. Madelief doet de deur beneden open omdat de jongens zijn aangekomen. "Nee, Hayley, jij gaat die schoenen niet aandoen," zegt Tessa, wijzend naar mijn schoenen. "Hoezo niet?" vraag ik terwijl we naar beneden lopen. "Trek deze zwarte hakken aan." Ze wijst naar de hakken die op de gang liggen. "Maar ik kan niet op hakken lopen," zeg ik twijfelend. "Ze zijn niet hoog."
"Oké," zeg ik nog steeds twijfelend en trek de hakken aan. We stappen de auto in, waar Madelief en de jongens al zitten.
"Eindelijk," zucht iedereen, en ik giechel. "Let's go to the party," zegt Henry. "Yes!" roept Jackson, en Tessa juicht mee.
"Wat een groot huis," zeg ik terwijl ik met grote ogen naar de villa voor ons kijk. "Oh ja, had ik al gezegd dat de ouders van Alex superrijk zijn?" zegt Jackson terwijl hij de autodeur voor ons opent. We lopen samen naar binnen, en meteen ruik ik de geur van alcohol en zweet. Ik trek een vies gezicht, en Madelief lacht wanneer ze mijn reactie ziet.
Tessa en de jongens lopen naar de bar om shotjes te drinken, en ik blijf achter met Madelief. "Hey schoonheid," zegt de vriend van Madelief. "Hey schat," zegt ze terwijl ze hem een kus geeft. "Zullen we iets gaan drinken?" vraagt hij. "Wil je mee, Hayley?" vraagt Madelief aan mij, maar ik schud mijn hoofd om aan te geven dat ik liever hier blijf. "Weet je het zeker?" vraagt ze. "Ja, ik weet het zeker, ga maar," zeg ik, en Madelief loopt met haar vriendje weg. Ik besluit naar buiten te gaan, want het is veel te warm binnen.
Ik loop naar het zwembad en ga op een van de ligstoelen zitten. "Hallo, schoonheid," fluistert Alex plotseling in mijn oor. "Ga weg, Alex," zeg ik geïrriteerd. Ik wil nu echt niet bij hem zijn. "Doe niet zo moeilijk, prinses." Hij staat op en struikelt bijna. "Ben je dronken, Alex?" vraag ik en sta op om hem te helpen. "Ja, natuurlijk ben ik dronken, ik ben altijd dronken op mijn feestjes." Ik rol met mijn ogen. "Wil je er ook een?" Hij steekt een sigaret op. "Nee, gatverdamme, natuurlijk niet." Ik wil weglopen, maar dan pakt hij mijn arm vast. "Loop niet weg van me, schoonheid," zegt hij terwijl hij me aankijkt.
Hij gooit zijn peuk op de grond en trapt hem uit. Dan gaat hij zitten op een ligstoel. "Stop met mij schoonheid te noemen," zeg ik, waarop hij met zijn ogen rolt en ik geïrriteerd zucht.
"Mag je hier eigenlijk wel zijn van je ouders?" vraagt Alex opeens. "Ja," grinnik ik. "Weten ze dat er alcohol is op dit feestje?" vraagt hij door, en ik grinnik. "Waarom wil je dit allemaal weten?" vraag ik hem. "Gewoon," zegt hij en knikt. "Ik wil je beter leren kennen." Hij kijkt me aan. "Wat is je lievelingseten?" vraagt hij, en ik lach. "Ik denk pizza," antwoord ik. "Wat doen je ouders voor werk?" vraagt hij verder. "Mijn moeder werkt op een groot kantoor. Ik heb eigenlijk geen idee wat ze precies doet," zeg ik lachend. "En je vader?" vraagt hij. "Ik heb geen vader," zeg ik en kijk hem aan. "Ik bedoel, ik heb wel een vader, maar hij is overleden." Ik voel tranen opkomen, maar houd me in. "Sorry dat ik over hem begon," zegt hij en kijkt naar beneden. "Maakt niet uit, je wist het niet," zeg ik.
JE LEEST
His eyes found hers
RomanceEen naïef meisje en een gevaarlijke badboy. Zij is voorzichtig met alles. Hij heeft schijt aan alles. Zij zoekt naar ware liefde Hij kent geen liefde Zij weet dat hij gevaarlijk is. Hij wilt haar beschermen. Allebei een traumatische verleden d...