Hayley
"Wakker worden, Hay Day!" roept mijn broertje terwijl hij op mijn bed klimt en erop begint te springen. Ik wrijf over mijn vermoeide ogen en zeg: "Ga van mijn bed af, Tom."
Hay Day het kut boerderij spelletje dat hij op zijn ipad speelt. Mijn naam lijkt geen eens op Hay Day.
Hay-ley.
Hay DayOké ik snap waar het vandaan komt. 3edc
Met tegenzin stap ik uit mijn veel te comfortabele bed en duw Tom mijn rommelige kamer uit. Ik moet echt eens tijd maken om mijn kamer op te ruimen.
Hij rent de kamer uit zodra ik hem vertel dat ik zijn Kinder Bueno op ga eten als hij in mijn kamer blijft. Wat hij niet weet, is dat die Bueno al lang verteerd is in mijn buik. Ik lach in mezelf en denk dat ik gewoon de beste zus ooit ben. Na mijn binnenpretje besef ik dat het tijd is om mijn ochtendroutine te beginnen.
Ik loop de badkamer in en bekijk mezelf in de grote spiegel. Mijn lange haren staan alle kanten op, en mijn wallen zijn dikker dan normaal door een tekort aan slaap.
Ik heb dringend een verfrissende ochtenddouche nodig om wakker te worden en er een beetje fatsoenlijk uit te zien voor school. Ik kleed me uit en stap onder de warme douche. Mijn verstijfde spieren ontspannen en mijn lichaam warmt op door het stromende water.
Na mijn douche verzorg ik mijn huid, droog ik mijn haar en stijl ik het in model. Ik ga terug naar mijn kamer om een outfit uit te kiezen en mijn make-up te doen.
Uit mijn kast pak ik een mom jeans en een Under Armour top. Ik trek mijn outfit aan en ga aan mijn make-uptafel zitten. Ik breng mijn basis make-up aan en spuit daarna wat Good Girl-parfum op mijn polsen en in mijn hals. Ik pak mijn schooltas, die in de hoek van mijn kamer ligt, en loop naar beneden.
"Goedemorgen, Hayley," hoor ik mijn moeder zeggen vanuit de keuken. "Goedemorgen, mam," antwoord ik terwijl ik naar haar toe loop en een kus op haar wang geef. "Ik heb een groentesmoothie gemaakt, wil je ook wat?"
"Nee, dank je," probeer ik vriendelijk te zeggen, terwijl ik de sterke geur van spinazie probeer te negeren. Misselijkmakend.
Ik smeer een broodje voor mijn broertje. Ik ben echt veel te lief voor Tom. Zelf ontbijt ik nooit in de ochtenden.
Ik ga aan de eettafel zitten om te ontbijten. Mijn broertje komt er ook bij zitten en eet van zijn broodje. "Goedemorgen, Hay day" zegt mijn 7-jarige broertje met een glimlach en ik rol overdreven met mijn ogen. Als ik klaar ben met ontbijten, zet ik mijn bord op het aanrecht en loop naar de hal om mijn schoenen en jas aan te trekken.
"Ik ga naar school," roep ik vanuit de hal. "Tot vanmiddag, lieverd," antwoordt mijn moeder, en Tom doet haar na met een hoog stemmetje: "Tot vanmiddag, lieverd." Ik zucht en grinnik. De deurbel gaat, en ik doe de deur open. "Hey, bebes!" roept Tessa terwijl ze me een knuffel geeft. "Hey Tess," begroet ik haar.
We stappen op onze fietsen en rijden samen naar school.
Op school zijn de groepjes duidelijk verdeeld: je hebt de Barbiepoppen (je begrijpt wel hoe ze eruitzien), de Badboy – hij staat bekend als meidenverslinder, dus ik blijf liever uit zijn buurt. Verder zijn er de nerds, emo's en de grappenmakers (ze denken dat ze grappig zijn) die 24/7 grapjes uithalen met leerlingen en docenten.
Tessa, Madelief, Jackson en Henry zijn mijn beste vrienden. Tessa noemen we meestal gewoon 'Tess'. Ze is uitdagend en zegt nooit nee tegen een avondje uit. Madelief is compleet het tegenovergestelde van Tessa; ze heeft een overbezorgd vriendje, leest non-stop romantische fictie en is dol op dieren. Jackson is de knappe jongen van de groep, zijn ouders komen uit Turkije en zijn geweldig. Elke keer dat ik bij hem langsga, krijg ik het lekkerste eten ooit. Tess en Jackson lijken veel op elkaar; ze houden van uitgaan, nemen risico's en denken niet na over de gevolgen. Het zou me niet verbazen als die twee ooit iets met elkaar krijgen. En dan hebben we Henry, de vergeetachtige flapdrol. Hij heeft altijd de sappigste roddels van de school en is geobsedeerd door zanger Harry Styles. Maar wie houdt er nu niet van Harry?
We lopen de school binnen en de rest van ons groepje voegt zich bij ons. "Laten we het eerste uur skippen," zegt Jackson met zijn bekende grijns. Ik schud lachend mijn hoofd en zeg: "Ik doe niet mee." "Welk vak hebben we nu?" vraagt Henry. "Geschiedenis, en ik ga niet spijbelen," antwoord ik, terwijl ik me realiseer dat ik niet echt een spijbeltype ben. "Ik denk dat ik ook dit keer ga overslaan, maar gym wil ik wel skippen," zegt Madelief, wat de stilte doorbreekt. "Ja, ik doe hetzelfde als Madelief," vult Henry aan terwijl hij zijn arm om Madelief heen legt.
Ik heb geschiedenis samen met Henry en Madelief. Tessa en Jackson zijn nergens te bekennen, dus ze zijn waarschijnlijk aan het spijbelen.
De deur gaat open, en ik schrik op uit mijn gedachten. "En waar kom jij vandaan, Alex Wooden?" zegt de docent geïrriteerd. De geschiedenisleraar is snel boos of geïrriteerd. "Uit de hemel," grijnst Alex, de ergste en irritantste badboy. "Nee, Alex, je komt uit je moeder, weet je nog?" zeg ik iets te hard en sla snel een hand voor mijn mond. Henry en Madelief liggen helemaal dubbel, en ik voel mijn wangen rood worden. Als blikken konden doden, zou ik nu een hoopje as zijn. Waarom kan ik ook nooit mijn mond houden?
"Ga maar ergens anders zitten, Alex, ik wil verder met mijn les," zegt meneer Van der Huizen zuchtend. Ik kijk naast me en zie een lege plek, want Madelief moest weg omdat we te veel praatten.
Natuurlijk moet hij naast mij komen zitten. Geweldig.
Na een tijdje stilte begint hij te praten.
"Ik ken jou ergens van," zegt hij, en ik kijk hem aan. "Dat zou kunnen." Hij grijnst. Ik irriteer me nu al aan hem. Gatverdamme, die grijns wil ik van zijn gezicht slaan. "Ik ken jou ook ergens van," zeg ik. "Oh ja?" Zijn grijns blijft zitten. "Ja, Alex toch? De player van onze school, van het ene meisje naar het andere. Het stopt nooit."
"Dat ben jij toch?" maak ik mijn zin af. Eindelijk verdwijnt die grijns van zijn gezicht, en de rest van de les vliegt voorbij.
"Omg, Hayley, wat een bad bitch ben je toch," zegt Madelief zodra de les is afgelopen. "Het was niet eens mijn bedoeling om dat hardop te zeggen," antwoord ik lachend terwijl we het lokaal verlaten.
"Hebben we nu pauze?" vraagt Henry, die zich bij ons voegt. "Ja, duh!" roepen Madelief en ik tegelijk.
"Laten we naar Tessa en Jackson gaan," zegt Madelief. We lopen naar buiten en zien Jackson en Tessa op een bankje zitten. "Daar zijn jullie weer, Tess en Jackson," zeg ik en kijk hoe ze haar peuk op de grond gooit en erop staat. Jackson gooit een zakje chips naar me, en ik maak het open. "Hebben jullie zin om vanavond naar het feest te gaan?" vraagt Jackson aan iedereen terwijl hij drinkt van zijn blikje energiedrank.
"Welk feest?" vraag ik en prop daarna een hand chips in mijn mond. "Het feest van Alex. Zijn vader is dit weekend niet thuis, dus hij geeft een groot feest," antwoordt Jackson. "Ik ga mee!" schreeuwt Madelief enthousiast. Zij leeft voor die feesten, ook al mag ze niet vaak gaan omdat haar ouders streng zijn, ik kan het beter verwoorden met ze droomt voor die feesten. "Ik kom ook, en Hayley gaat ook mee," zegt Tessa, en ik zucht. Ik weet niet echt of het slim is om te gaan. Tessa ziet dat en zegt: "Hayley, je bent 17 en hebt echt geen sociaal leven, dus dit is goed voor je." Ik weet dat ze gelijk heeft, maar na wat er net gebeurde met Alex, twijfel ik nog.
"Weet je wat? Ik ga gewoon mee," zeg ik voordat ik van gedachten verander. "Leuk! Ik ga ook, en Jackson ook. Dan gaan we met z'n allen," zegt Henry en geeft Jackson een high five. "Oké, vanavond om 22u verzamelen bij mij, en de meiden komen om 20.00u," zegt Tessa vol enthousiasme.
Nu hebben we gym. Henry en Madelief besloten toch niet te spijbelen, dus we zitten allemaal bij elkaar. "Vandaag gaan we voetballen," zegt onze gymdocent enthousiast. Ik kijk direct naar Jackson en glimlach naar hem; hij doet hetzelfde. We zitten allebei al sinds we klein zijn op voetbal. "Alex en Mackenzie mogen de teams kiezen," vervolgt de gymdocent. Mackenzie loopt heupwiegend naar voren.
Je raadt het al: ze is een van de Barbiepoppen. "De meiden mogen beginnen," grijnst Alex. "Ik kies Rosalie," zegt Mackenzie met een hoog, schel stemmetje. Het verbaast me niks; Rosalie is ook een Barbiepop. "Ik kies Hayley," grijnst Alex.
JE LEEST
His eyes found hers
RomanceEen naïef meisje en een gevaarlijke badboy. Zij is voorzichtig met alles. Hij heeft schijt aan alles. Zij zoekt naar ware liefde Hij kent geen liefde Zij weet dat hij gevaarlijk is. Hij wilt haar beschermen. Allebei een traumatische verleden d...