4.

3.1K 39 4
                                    

Hayley

"Hayley, je moet echt iets anders aandoen, want dit kan niet," ze wijst naar mijn kleding. "Je kan echt niet naar het huis van je vriend gaan met een joggingbroek en een hoodie," zegt Madelief en ze loopt naar mijn kledingkast. "Hmm... Madelief, Alex Wooden is niet mijn vriend," zeg ik geïrriteerd. "Sorry hoor," grinnikt Madelief. "Wat ga je aandoen?" vraagt Tessa. Ik haal mijn schouders op, en Madelief komt terug met een outfit. "Jij gaat een broek aandoen met een trui," ze geeft het aan mij. "Madelief, is dit niet iets te casual?" Tessa trekt haar wenkbrauwen op. "Nee, dit is perfect," zeg ik enthousiast. "Klopt, dit is casual, maar we gaan Hayley een make-up look geven," beantwoordt Madelief. "Nee hoor, dit outfit is genoeg voor mij," en ik wijs naar de kleding. "Maak je geen zorgen, Hayley, het wordt een rustige make-up look," zegt Madelief en ze neemt me mee naar de kaptafel. "Je moet je haar invlechten, dat staat verdomd mooi bij jou," Tessa pakt mijn haar en begint met invlechten zonder dat ik ja heb gezegd. "Hmm, Tessa, hoe moet ik haar make-up nu gaan doen?" Madelief kijkt vragend naar Tessa. "Makkelijk, ga gewoon wachten totdat ik klaar ben, ik ben zo klaar," zegt Tessa, en Madelief gaat op mijn bed zitten en zet de televisie aan. "Nee, ga niet nog een keer After kijken," zucht Tessa. "Laat me dit kijken, Hardin is freaking knap," ze rolt met haar ogen. "Dat is een feit," zegt Tessa en ik grinnik. 

"Klaar," zegt Tessa. "Wow," zeg ik en ik kijk vanuit de spiegel naar mijn haar. "Alsjeblieft schat," Tessa ploft op het bed, en Madelief doet mijn make-up.

"Je bent klaar, Hayley," ik doe mijn ogen open en kijk naar de spiegel. "Omg, hoe heb je dit voor elkaar gekregen?" Het make-up look ziet er rustig uit, en mijn bruine ogen glinsteren letterlijk. Ik geef Madelief een knuffel en bedank haar. "Hmm, ik heb je haar gedaan, mag ik ook geen knuffel?" Tessa staat op en beukt ons neer. "Jeetjes, man Tessa," Madelief staat weer op, en ik probeer mijn lach in te houden, en Tessa ook. "Hayley, Madelief, en hoe heet jij ook alweer?" vraagt mijn broertje wanneer hij letterlijk mijn kamer is binnengestormd. "TESSA, hoe kan je dat niet weten?" schreeuwt ze geïrriteerd. "Sorry hoor," giechelt Tom, ik en Madelief barsten in lachen uit. "Ik wou even zeggen dat we bijna naar Henk moeten, dus je vriendinnetjes moeten dan naar huis," zegt hij sarcastisch. "Rot op Tom," roep ik, en hij gaat rustig weg. "Trek je kleding snel aan," zegt Madelief, en ze duwt me met mijn outfit naar de badkamer. Daarna ploft ze op het bed waar Tessa al zat.

Ik huppel de badkamer uit en geef hen een rare modeshow, en ze lachen me uit. "Hayley," roept mijn moeder vanuit de hal. "We komen al," roep ik, en we lopen de trap af. "Veel plezier, Hayley," knipoogt Tessa naar mij, en Madelief grinnikt. We geven elkaar een knuffel, en dan gaan ze weg. "Tom, doe even je plasje dan hoef je het daar niet meer te doen," zegt mijn moeder. Ik trek mijn schoenen en jas aan en loop alvast naar buiten. Ik bibber meteen, het is ijskoud buiten. "Kom je, Hayley?" Mijn moeder loopt langs me heen, en Tom rent achter haar aan, en we stappen de auto in.

"Goedenavond, schat," zegt Henk wanneer hij de deur opent. "Hallo Henk," zie ik mijn moeder blozen. "Kom binnen," zegt hij, en wij stappen naar binnen. "Leuk om met jullie kennis te maken," Henk kijkt mij aan, en ik wil niet onbeleefd zijn, dus ik zeg "dank je," niet wetend hoe ik daarop moet reageren. Tom is verlegen en zegt niets. "Laten we maar verder lopen," hij brengt ons naar de woonkamer, en ik herken het nog van het feestje. "Alex zit nu op het terras, dus als je wilt, Hayley, mag je wel even naar hem toe," zegt Henk, en hij gaat zitten op de bank. Ik knik en loop naar het grote zwembad. Ik zie hem zitten op een ligbed. Zonder iets te zeggen, ga ik naast een ander ligbed zitten. Hij draait zich om en doet zijn capuchon af. "Je ziet er depressief uit," ik zucht, en hij zegt niets. Ik staar naar het zwembad. "Hayley," ik kijk hem aan. "Je ziet er leuk uit," hij kijkt mij aan. "Dankjewel," ik kijk weg zodat hij niet ziet dat ik bloos. "Ik bedoel, zonder make-up ben je veel mooier," zegt hij, en ik grinnik wetend dat hij het niet meent. "Even serieus, schoonheid, je bent zonder make-up zo veel mooier dan die barbiepoppen, ze zijn fucking lelijk," hij kijkt me aan, en we hebben oogcontact. "Dankjewel, Alex, maar je hoeft die andere meisjes niet lelijk te noemen," ik zucht en verbreek het oogcontact. "Maar het is wel een feit," grinnikt Alex, en ik kijk weer naar het zwembad.

"Komen jullie nog?" roept Henk vanuit de schuifdeur. Ik knik en loop naar binnen. Alex loopt achter mij aan. "Was het niet koud buiten?" vraagt mijn moeder wanneer ik naar binnen loop. Ik schud mijn hoofd, en ik ga naast haar zitten. "Hallo Alex, ik ben Maria," zegt mijn moeder beleefd als Alex binnenloopt. Negeert hij haar en loopt naar boven. "Alex, kom naar beneden," schreeuwt Henk, maar Alex negeert hem en komt niet terug naar beneden. "Het spijt me," zegt Henk teleurgesteld. "Nee, maak niet uit, kan gebeuren," zucht mijn moeder. Na een paar minuten stilte, "wil je wat drinken, Hayley?" vraagt Henk. "Nee, dankjewel," ik schud mijn hoofd. "Ik ga wel even naar Alex toe," zeg ik. "Hij zit boven, eerste deur rechts." Ik knik en loop naar boven. Ik klop aan zijn deur, ik hoor geen geluid. "Alex," zeg ik rustig. "Nee," zegt hij terug. "Alex, doe de deur open," ik hoor hem lopen naar de deur en doet hem open. Hij kijkt me aan, en ik zie meteen dat hij heeft gedronken, hij heeft waterige ogen, die had hij ook bij dat feest. "Kijk me niet zo aan," zucht hij geïrriteerd. "Waarom heb je gedronken?" Ik heb het nu pas door dat hij geen shirt aan heeft, en ik wend mijn blik snel af. Hij grinnikt en gaat weer op zijn bed zitten.

His eyes found hersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu