21.

1.9K 35 9
                                    

Ik word wakker door mijn stomme wekker en stap mijn warme bed uit.
Als ik mezelf in de spiegel zie schrik ik.
Ik heb dikke rode wallen onder mijn ogen van het huilen en mijn haar plukt alle kanten op.

Ik kleed me uit en stap de douche in. Ik ontspan me in het warme water en negeer de flashbacks van gisteravond.

Ik doe mijn ochtend routine en trek simpel kleding aan. Ik pak mijn tas en loop naar beneden "goedemorgen Hayley ik heb ontbijt gemaakt" zegt de kokkin en ik zet mijn beste nep glimlach op " ik heb geen honger nu sorry" zeg ik en zij knikt voordat ze de woonkamer weer uitloopt. Ik hoor iemand achter me zuchten en ik draai me om. Het is Alex die hier zit te zuchten.

"Waarom heb je geen honger" vraagt Alex "wat gaat jouw dat aan" zeg ik bot terug en loop dan weg geen zin om bij hem in de buurt te zitten. "Goedemorgen Hayley" Tom komt de hal binnen "hey Tom" zeg ik met mijn neppe glimlach die blijkt te helpen want hij merkt niks op. Er wordt aangebeld en ik doe de deur open.

"Hey Hayley" begroet Tessa mij als ze voor de deur staat "hey Tess" ik loop naar buiten en pak haar helm aan "hoe gaat het" vraag ik haar "goed met jouw" ze kijkt me aan "Alex is vreemdgegaan maar voorderest gaat het wel goed" zeg ik lachend al zit er een dikke brok in mijn keel en kan ik elke moment huilen. "Wat heeft die gedaan" roept Tessa boos "hij heeft Mackenzie gezoend" zucht ik en Tessa stapt op haar scooter en ik ga achter haar zitten "ik ga die gast vermoorden" zegt ze boos.

Wanneer we op school aankomen heeft Tessa nog steeds de zelfde moordblik als toen we bij mij waren en als ik eerlijk ben word ik er een beetje bang van.

"Hey Hayley waarom was je gister zo vroeg weg" vraagt Henry wanneer ik en Tessa bij het groepje aansluiten "ik was moe" lieg ik en ik kijk Tessa aan dat ze niks moet zeggen.
Als ik zeg dat ik vroeg ben weggegaan omdat Alex zat te zoenen met Mackenzie dan gaan ze helemaal gek worden.

"Welke vak hebben jullie" vraagt Jackson "ik heb Geschiedenis" zucht ik "wiskunde" roepen Tessa en Madelief tegelijkertijd en ze schieten daarna in de lach "Jackson en ik hebben natuurkunde" zegt Henry en Jackson knikt.

We nemen afscheid en ik loop naar de geschiedenis lokaal.
Ik besluit om gewoon helemaal achterin te gaan zitten tegen het raam aan.

"Hayley wat is het antwoordt op nummer 2" vraagt mijn geschiedenis docent die niet al te blij kijkt, ik schrik wakker van mijn gedachtes en kijk onbegrijpend naar het bord.

Voordat ik wil zeggen dat ik het niet weet stormt iemand de klas binnen "weer te laat Wooden" zegt docent geïrriteerd. Hij negeert haar en gaat naast me zitten. Shit.

"Hayley weet je het antwoordt nu" vraagt de docent met een rode boze kop "1917" fluistert Alex in mijn hoor.

"Alsjeblieft" zegt hij zachtjes en ik negeer hem. "Het spijt me Hayley" hij legt zijn hand op mijn boven been. De vlinders kriebelen in mijn buik en ik word helemaal warm, wat doet die toch met me. Ik wil hem zo graag vergeven. Ik wil hem in mijn armen hebben.

"Raak me niet aan" zeg ik zachtjes en duw zijn hand weg.
Voor de rest van de les praten we niet meer tegen elkaar.

"We hebben gym" roept Jackson enthousiast "beter gaan we voetballen" zegt hij en ik grinnik.
We lopen de kleedkamers binnen en zie Mackenzie met haar groepje me grijnzend aankijken. Tessa ziet dat en wilt op haar afkomen maar ik stop haar.

Ik kleed me om en hoor Mackenzie praten "Ik heb gister met Alex gezoend hij kan het zo goed en die tong ook wow" zegt ze en ik zucht. "Rot toch op slet" roept Tessa en ik schrik en ik ben niet de enige die is geschrokken alle meisjes in de kleedkamer zijn ook geschrokken. 

Mackenzie kijkt ons boos aan en loopt dan de kleedkamer uit. "Serieus Tessa" ik kijk haar aan "ze is het ook" zegt ze zo neutraal mogelijk "je hebt echt schijt soms aan dingen" grinnikt Madelief "maar waarom was je opeens zo boos" vraagt Madelief "Alex is vreemdgegaan met Mackenzie" zegt ik zachtjes zodat niet iedereen het hoort in de kleedkamer "had je een relatie met Alex" ze kijkt me met grote ogen aan "ik moet je nodig bij praten" zeg ik en zij grinnikt "vanavond doen we meiden avond" zegt Tessa en Madelief schiet in de lach "goed idee" zeg ik "bij wie" Tessa kijkt ons aan "bij mij" zegt Madelief uiteindelijk.

"Vandaag gaan we trefbal doen" zegt de gym docent en een paar kinderen uit de klas zuchten.

"Lekker gespeeld" ik geef Jackson een high five "we hebben verloren" zucht hij geïrriteerd.
Jackson kan dus helemaal niet tegen zijn verlies. "Boeien" grinnik ik.

Na school loop ik naar een cafeetje om te gaan leren want er komt een toets week aan en ik moet me goed voorbereiden.
Ik ga aan een ronde tafel zitten ergens achterin en begin met leren.

We hadden pas met de meiden om 19:00 afgesproken dus ik heb nu 3 uur de tijd om te gaan leren.

"Goedemiddag mevrouw heeft u een bestelling" zegt een ober en ik kijk van mijn boek "hoi mag ik een ice tea" ik kijk de ober aan, hij heeft een grote bril die hem perfect past en een ketting die me doet denken aan het strand.  De ober loopt weer weg en ik ga weer terug naar mijn boeken.

"Mevrouw de café gaat nu sluiten" zegt een andere ober en ik pak mijn telefoon uit de tas "het is al 18:00 uur" ik sta op en doe al mijn boeken in de tas, de ober lacht heel even voordat hij ook weer wegloopt.

Ik betaal snel mijn ice tea en ren naar de bushalte en kijk wanneer de volgende bus komt 'over een uur' lees ik op het grote bord en ik zucht geïrriteerd. Ik ga zitten op het bankje en begin te wachten.

"Hayley" hoor ik iemand zeggen vanuit de auto "Alex" zeg ik verbaasd.
"Wat doe jij hier" hij stapt zijn auto uit en gaat voor mij staan "die vraag kan ik beter aan jouw stellen" ik doe mijn armen over elkaar en kijk hem aan "wacht je op een bus" hij kijkt naar het grote bord "yep" zucht ik en hij grinnikt "ik breng je wel naar huis" hij pakt me hand vast en neemt me mee naar de auto. Ik wil tegen stribbelen maar ik bedenk me dan dat ik te laat kom bij de meiden.

We stappen de auto in en ik kijk hem aan "waar wou je naartoe gaan" vraag ik "gaat je niks aan" zegt hij bot en ik zucht "wat ben je lief zeg" ik kijk hem sarcastisch aan en hij grijnst, geen idee waarom hij grijnst eigenlijk. "Je bent morgen jarig of niet" zegt hij en ik knik "ik heb er heel erg zin in" zeg ik sarcastisch.

"Ga je het me ooit vergeven" vraagt hij opeens en ik kijk hem aan. Ik denk na over zijn antwoordt "ik denk het" zeg ik twijfelend.

His eyes found hersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu