"GEFELICITEERD HAYLEY JE BENT 17 JAAR" mijn broertje springt op mijn bed en mijn moeder staat bij de deur "goedemorgen Hayley" ze loopt naar mij toe en ik geef haar een glimlach "ik heb een cadeau voor je" roept Tom en hij geeft me een tekening. Er staat een meisje die op een voetbalveld staat met een bal aan haar voeten. "Ben ik dat" vraag ik "ja natuurlijk wie moet ze anders zijn" lacht hij en ik lach met hem mee.
"Wat mooi Tom" ik geef hem een knuffel "ik heb natuurlijk ook een cadeautje" zegt mijn moeder en ze pakt een klein doosje met een strikje erop en ze geeft het aan mij. Ik haal het strikje ervan af en maak het doosje open.
"Wow" zeg ik zachtjes en mijn moeder glimlacht. Het is een ketting met in het midden een naam.
"Mike" lees ik en ik krijg tranen in mijn ogen
"Dat is papa's naam" roept Tom en ik knik "dankjewel" ik geef haar een knuffel en zij kust mijn wang.
"De kokkin heeft wat eten gemaakt dus kleed je snel om en kom naar beneden" zegt mijn moeder en loopt dan samen met Tom mijn kamer uit.
Ik stap uit mijn warme bed en loop de badkamer in. Ik neem een snelle douche en doe zoals altijd mijn ochtend routine.
Ik trek een broek met een t shirt aan. Casual.
Ik doe ook meteen mijn nieuwe ketting om."Goedemorgen" begroet ik de kokkin "goedemorgen jarig job" zegt ze en ik grinnik "ik heb lekkere ontbijt gemaakt ga maar naar de eetkamer" we lopen samen naar de eettafel en zie dat er pancakes en wafels op tafel liggen.
Ik ga naast Alex zitten en leg op mijn bord een wafel en wat fruit.
"Gefeliciteerd schoonheid" fluistert hij in mijn oor en ik begin te blozen. "Ik heb iets voor je" hij kijkt me aan en ik haal mijn wenkbrauw op.
Hij haalt een cadeau tas te voorschijn en geeft het aan mij.
"omg" zeg ik zachtjes wanneer ik de boeken in mijn handen heb "Wuthering Heights en the Great Gatsby" zegt hij met een glimlach en ik kijk met grote ogen naar de boeken "hoe wist je dat ik deze wou" vraag ik en Alex kijkt me aan met een grijnst "je vindt Pride and Prejudice een leuk boek dus ik dacht dat je deze boeken ook wel leuk zouden vinden" zegt hij en ik kijk hem blij aan "dankjewel" ik geef hem een knuffel en en hij knuffelt me meteen terug. Ik ruik zijn sterke cologne. Ik denk dat het mijn lievelingsgeur is.
Ik wil hem nooit meer loslaten het voelt zo vertrouwt aan.
We laten meteen los als we voetstappen horen van de trap. "Goedemorgen" Henk komt aan tafel zitten "goedemorgen" zeg ik "trouwens gefeliciteerd Hayley" zegt Henk met een glimlach en ik grinnik "dankjewel".
"Waar is Tom en Maria" vraagt Henk en hij kijkt ons aan "Mama is Tom naar school brengen" beantwoordt ik zijn vraag en hij knikt.
Er wordt aangebeld en ik sta op "dat is volgens mij Tessa" zeg ik en loop de eetkamer uit.
"Hey Tess" begroet ik haar wanneer ik de deur heb opengemaakt "GEFELICITEERD" ze geeft me een knuffel en knuffel haar lachend terug.
We stappen op de fiets en fietsen naar school.
"Goodmorning" zeg ik vrolijk
"HAPPY BIRTHDAY" roepen ze allemaal tegelijkertijd.
Madelief knuffelt me strak "ik kan niet ademen" zeg ik stikkend "sorry" lacht Madelief en ze laat me los "voel je al wat beter" vraag ik aan Madelief "ja veel beter" zegt ze en ik knik "wat is er gebeurt" vraagt Jackson en Madelief grinnikt "we zouden gister gaan afspreken maar ik had een erge buikgriep en kotste alles onder" legt Madelief uit en Jackson knikt "fijn dat je weer beter bent".
"iyi ki doğdun" zegt Jackson in het Turks en hij geeft me een knuffel "ik heb geen idee wat je net zei maar dankjewel" grinnik ik en hij schiet in de lach "ik zei gefeliciteerd" legt hij mij uit en ik knik "iyi ki doğdun" zeg ik hem na en hij knikt blij "goed zo" hij geeft mij een high five.
"We moeten naar gym" zucht Madelief "waarom hebben we gym twee dagen achter elkaar" zeurt Henry en ik grinnik "ik weet niet wat jullie allemaal zeggen maar ik hou van gym" zegt Jackson en Henry kijkt hem raar aan.
We lopen met ze alle naar de gymzaal.
We hebben met ze allen gym dus dat is wel leuk.Ik kleed me snel om en ren de zaal binnen. Ik zie Jackson en Henry al zitten op de bank dus ik ga snel naast hun zitten. Ik kijk om me heen en zie Alex de zaal inlopen met zijn vrienden. We hebben oogcontact en ik glimlach naar hem, maar hij kijkt weer weg. Mijn blik negerend.
"Ik had dus een heel leuk idee" zegt Henry enthousiast "laten we vanavond logeren met ze alle" Henry kijkt ons aan en ik knik "leuk hebben we al lang niet meer gedaan" zegt Jackson. Tessa en Madelief ploffen naast ons neer op het bankje en Henry kijkt enthousiast naar hun "laten we vanavond een slaap feestje houden" zegt Henry "jaa leuk" gilt Tessa en een paar leerlingen kijken ons raar aan. "mijn moeder heeft lekkere eten gemaakt dus laten we het bij mij doen" zegt Jackson "ik hou van je moeders gerechten" zeg ik en iedereen zegt het zelfde.
"Vandaag gaan we voetballen" roept de gym docent hard om boven de lawaai van de leerlingen te komen "let's goo" roept Jackson en ik schiet in de lach.
De docent maakt de teams en natuurlijk zit ik weer bij Alex.
De hele gym uur heeft Alex me genegeerd en ik word helemaal gek.
Vanochtend was alles nog goed en nu negeert hij mij.Oké misschien overdrijf ik een beetje.
Ik schud mijn negatieve gedachtes van mij af en loop mijn volgende les in."Hey Madelief" begroet ik haar als ik naast haar ben gaan zitten "hey Hayley" zegt ze en ik zie aan haar gezicht dat er wat is "gaat het" ik kijk haar aan "ik heb ruzie met m'n vriendje" zucht ze "het komt wel goed" zeg ik tegen haar en zij schud haar hoofd "ik denk het dit keer niet" zucht ze.
"Madelief en Hayley uit elkaar" roept de docent en ik zucht
"Hayley ga jij maar naast Alex zitten" zegt de docent en ik kijk haar boos aan.
"Maakt niet uit Hayley we praten zo wel weer" zegt Madelief zachtjes.
Ik sta op en pak mijn tas en ik ga met tegen zin naast Alex zitten.
Omggg mijn boek zit gewoon op nummer 1 bij #friends ik kan het gewoon niet geloven.
Mijn vriendinnen hebben me geholpen in dit hoofdstuk dus credits naar hun.
Heel erg bedankt voor de 1,6k
JE LEEST
His eyes found hers
RomanceEen naïef meisje en een gevaarlijke badboy. Zij is voorzichtig met alles. Hij heeft schijt aan alles. Zij zoekt naar ware liefde Hij kent geen liefde Zij weet dat hij gevaarlijk is. Hij wilt haar beschermen. Allebei een traumatische verleden d...