13.

2.2K 37 2
                                    

Ik schrik wakker van het onweer en kijk om mij heen "Hayley" zegt Alex zachtjes "gaat het" ik kijk hem aan en ik schud mijn hoofd "nee" piep ik bang "kom hier" fluistert hij ik leg mijn hoofd op zijn borst "ik haat onweren en stormen" zucht ik "het doet me denken aan" ik stop met praten moet ik het zeggen "waar moet je aan denken" vraagt hij "nee niks" zeg ik snel "Hayley" smeekt hij "nee er is niks" zeg ik "Hayley je kan het me gewoon zeggen" hij geeft nog steeds niet op "waarom wil je het weten Alex zo bijzonder is het niet" ik ga van zijn borst af en ga naast hem liggen "dan doen we het zo ik vertel je over mijn verleden en jij vertelt waarom je zo bang bent voor het onweer" zegt hij en ik denk na over zijn bod "oké jij begint" zeg ik "waarom heb je die nachtmerries" ik kijk hem aan en hij zucht "toen ik 15 was had ik een auto-ongeluk" hij stopt even met praten "mijn vader, moeder en zusje kwamen om bij het ongeluk en ik was de enige die het had overleeft" ik hap naar adem "is Henk.... ik bedoel ben je" ik kom niet door mijn woorden "Henk heeft me sort van geadopteerd hij was een goede vriend van mijn vader en nadat ze waren overleden nam hij mij onder zijn hoede" ik probeer het te begrijpen "hij zij dat alleen je moeder en zusje was overleden" nadat ik het heb gezegd heb ik meteen spijt "heeft Henk dit al gezegd tegen jouw" zegt hij boos "nee hij heeft niks gezegd" lieg ik "Hayley ga niet liegen" hij staat op van bed "wat maakt het uit Alex" ik sta ook op van bed "het maakt heel veel uit hij zou toestemming aan mij moeten vragen" hij kijkt geïrriteerd "zo erg is het niet Alex" hij kijkt me boos aan "jawel Hayley hij loog tegen je" hij loopt naar de deur "Alex waar ga je naar toe" zeg ik "naar Henk" ik loop naar hem toe en hou hem tegen "nee Alex je gaat niet om 04:00 uur naar hem toe" zeg ik tegen hem "laat maar Hayley" hij loopt weer naar zijn bed en gaat liggen ik zucht en loop de kamer uit en ga naar mijn eigen kamer. Als ik in bed lig lukt het me niet om te slapen.

Mijn wekker gaat af om 06:00 uur en ik sta op van bed om me klaar te maken voor school terwijl ik me haren kam belt Madelief me

'Goedemorgen schattiee" zegt Madelief als ik heb opgenomen

'heyy Madelief" begroet ik haar terug

'Om half 8 haal ik en Tessa jouw op oké' zeg ze

'Ja om half 9 sta ik voor de deur' grap ik

'haha heel grappig' zegt ze sarcastisch.

Ik poets mijn tanden voordat ik de badkamer uit loop. Ik maak me dan klaar voor school en loop dan naar beneden "goedemorgen schat" mijn moeder geeft mij een knuffel "goedemorgen mam" zeg ik en ik knuffel haar terug daarna loop ik naar de eettafel waar mijn broertje al zit "hey Tom" zeg ik en ik neem plaats aan tafel.

"Hayley je vriendinnen staan voor de deur" roept Alex die de deur had opengemaakt "ik kom er al aan" roep ik terug en neem nog de laatste slok van mijn sap. "Hey meiden" ik geef Madelief en Tessa een knuffel.

"Lets go" zegt Tessa als we los hebben gelaten en ze loopt naar buiten. Ik doe mijn jas en schoenen aan en loop naar buiten "Hayley" ik draai me om "ja Alex" hij twijfelt "nee laat maar" ik knik en stap dan de auto in en Madelief rijdt weg "wat wou Alex zeggen" vraagt Tessa "weet ik niet" ik haal mijn schouders op.

His eyes found hersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu