Hayley
"Hayley," zegt Tessa dronken terwijl ze naast me op de ligstoelen gaat zitten. "Hey Tessa," zeg ik afwezig, met mijn gedachten bij Alex. "Waar denk je aan?" mompelt ze. "Niks bijzonders." Ze is te dronken om erop te reageren, dus neem ik haar mee naar binnen en zoek ik de anderen op. Als ik hen gevonden heb, besluiten we om naar huis te gaan.
"Hey schat, je bent vroeg thuis," zegt mijn moeder, terwijl ze naar de klok kijkt. "Het is al 00:30 uur, mam, dat is laat," zeg ik terwijl ik mijn hakken uittrek en met pijnlijke voeten naar de bank loop. "Hoe was het op het feest?" vraagt ze, terwijl ik met mijn hoofd tegen haar schouder leun. "Saai," mompel ik vermoeid.
Na een tijdje in stilte te hebben gezeten, begint mijn moeder te praten. "Ik weet niet hoe ik het moet zeggen, maar ik heb iemand gevonden," ze stopt even met praten. "Hoe bedoel je?" denk nou niet dat je een vriend hebt, mama, please, niet zeggen, ik ben er nog niet aan toe.
"Ik heb een vriend."
"Hayley, we hebben een tekort aan geld, en ik weet niet hoe lang ik dit huis nog kan betalen," zegt ze, terwijl ze me aankijkt.
"En mijn vriend heeft aangeboden dat wij bij hem kunnen wonen," gaat ze verder. Ik zak steeds dieper in mijn gedachten. "En jij hebt het aanbod geaccepteerd," mompel ik, en zij knikt.
"Wanneer gaan we verhuizen?" vraag ik.
"Zondag is onze maandhuur voorbij, dus maandag zijn wij al in hun huis," zegt ze. Ik probeer mijn woede en verdriet in te houden. "Hij heeft ook een zoon," gaat ze verder. "Ken ik hem?" vraag ik.
"Hij heet Alex, volgens mij," zegt ze.
Shit, is het de Alex die ik ken?
"Wat is zijn achternaam?" vraag ik. Please zeg niet Wooden, please zeg niet Alex Wooden.
"Alex Wooden," zegt ze.
SHIT FUCK GODVERREDOMME KLOTE ZOOI
Na een tijdje stil te zijn en alles proberen te verwerken, begin ik weer te praten tegen mijn moeder.
"Ik ga naar boven."
--
"HAYLEY, WAKKER WORDEN!" schreeuwt mijn broertje terwijl hij op mijn bed springt. "TOM, GA VAN MIJN BED AF," schreeuw ik. Wat fijn om zo wakker te worden, zeg, voel de sarcasme. Mijn broertje loopt mijn kamer uit, en ik loop de badkamer in om te gaan douchen.
Ik stap onder de douche, en opeens begin ik te huilen. Ik heb lang niet zo hard gehuild sinds het overlijden van mijn vader.
Na de lange douche kleed ik me aan en vraag ik me af waarom ik heb gehuild, maar ik wuif die gedachten weg en loop naar beneden.
"Goedemorgen, schat," zegt mijn moeder als ik de keuken binnenloop. "Goedemorgen, mam," zeg ik.
"Vanavond komen de vrachtwagens al. Ik en je broertje hebben alles al ingepakt in dozen," zegt mijn moeder, terwijl ze naar de dozen in de woonkamer wijst.
"Na het ontbijt pak ik ook in." Het gaat allemaal zo snel, ik wil dit niet. Ik kijk op Instagram en zie dat Alex Wooden mij wil volgen. Ik accepteer zijn volgverzoek en volg hem terug. Daarna app ik de vriendengroep.
Teletubbies
U: Hey, ik heb gehoord dat ik ga verhuizen deze week.
Tessa: WTF, waarom weet je dat nu pas?
Henry: Is het ver van ons?
U: Alex woont niet zo ver van jullie, dus ik woon dan ook niet zo ver 😐
Madelief: NEE, GA JE BIJ ALEX WONEN OMG!!!
Jackson: Oeh, dat is kut.
U: Yep, mijn moeder en zijn vader hebben een relatie en ze willen bij elkaar wonen, dus ik moet bij Alex wonen. Ik weet niet hoe ik dit ga overleven.
Tessa: Heb je al ingepakt?
U: Nee hahah, ik heb het pas gisteravond na het feest gehoord. Ik wist geeneens dat ze een relatie hadden.
Madelief: Ik en Tessa helpen je wel mee met inpakken. We komen over een kwartiertje jouw kant op.
Tessa: Ja, we komen meteen, ook met eten eraan.
Jackson: Uhm, waarom zijn wij niet uitgenodigd?
Henry: Ja, echt he.
Madelief: Is een meisjesding.
Tessa: HAHAH.
U: Laten we morgen afspreken.
Tessa: Ja, leuk.
Jackson: Maar zondags is alles dicht.
Henry: We kunnen ook woon bij iemand thuis chillen.
U: Ja, laten we dat gewoon doen.
Madelief: Bij wie?
Jackson: Bij mij kan het wel.
U: Top, tot morgen.
"Heyyy poepie," zegt Tessa als ik de deur openmaak. "Hey diarreetje," zegt Madelief. "Leuke bijnamen verzonnen hoor," ik grinnik erbij, en de anderen moeten ook lachen. "We hebben eten bij ons." Ze laten de zakken chips en het snoep zien, en ik schud lachend mijn hoofd. "TOPPERS." Grinnikend lopen we naar boven. "Wat voor muziek moet ik opzetten?" vraag ik hun. "ONE DIRECTION!" schreeuwt Madelief, en Tessa juicht mee. Ik zet de muziek op en zing keihard mee.
"What Makes You Beautiful" van One Direction is het beste lied," zegt Tessa overtuigd.
"Nee, nee, "Midnight Memories" is het beste," zeg ik, en Madelief kijkt ons allebei raar aan. "Ik weet niet hoor, maar "Olivia" is het beste liedje," zegt ze daarna.
__
"We zijn eindelijk klaar," zeg ik als ik de laatste doos heb dichtgemaakt. "En het eten is ook op," giechelt Madelief. "Oh shit," lacht Tessa, en ik begin te lachen. "Mama heeft pizza besteld, komen jullie naar beneden?" zegt mijn broertje nadat hij mijn kamer is binnengestormd. "Ja, we komen eraan," zeg ik. "Hallo dames," mijn moeder legt de pizza's op tafel, en wij gaan aan tafel zitten. "Hayley, om 20:00 uur gaan we een kop koffie drinken bij Henk, dus zorg ervoor dat je klaar bent," zegt mijn moeder en ze pakt een stukje pizza.
"Wie is Henk?" Ik kijk haar aan. "Henk Wooden," zegt ze. Ik knik en eet een stukje pizza. Mijn vriendinnen kijken me aan, en ik zie aan hun gezicht dat ze iets gaan doen wat ik niet leuk ga vinden.
Na het eten lopen we naar boven. "Hayley, vind je Alex leuk?" vraagt Tessa. "Nee, natuurlijk niet," voel dat ik meteen rood word. "Hayley, denk je niet dat we doorhebben wat er tussen jou en Alex speelt?" zegt Madelief. "Hij wil met mij naar bed, zoals hij dat bij ieder ander meisje doet," ik kijk hen aan. "Ja, klopt, maar hij heeft bij mij al heel snel opgegeven," zegt Tessa. "Ja, bij mij ook," knikt Madelief. "Bij mij dus niet," zeg ik met een verward gezicht. "EN HIJ IS ZELFS LIEF TEGEN MIJ," laat ik me vallen op mijn bed. "Hayley, hij vindt je leuk," zegt Madelief. "Wat?" in shock ijsbeer ik rond mijn kamer. "Niemand kan mij leuk vinden, en zeker de badboy niet," ik schud met mijn hoofd, hij kan mij niet leuk vinden. "Hij is de grootste player van de school, hij doet niet aan relaties en ook niet aan liefde," zeg ik.
"OMG, dit is net als de boeken die ik altijd lees. De badboy wordt verliefd op het onschuldige meisje, en het meisje maakt hem weer beter of zo," zegt Madelief. "Madelief, we zitten in de realiteit. BADBOYS worden niet verliefd," ik stop met lopen door mijn kamer. "Hayley, vind jij hem leuk?" vraagt Tessa na een tijdje.
"Ik weet het niet," zeg ik eerlijk.
JE LEEST
His eyes found hers
RomanceEen naïef meisje en een gevaarlijke badboy. Zij is voorzichtig met alles. Hij heeft schijt aan alles. Zij zoekt naar ware liefde Hij kent geen liefde Zij weet dat hij gevaarlijk is. Hij wilt haar beschermen. Allebei een traumatische verleden d...