🥀
Selepas insiden tersebut, Anne dan Jimin menjadi semakin rapat. Namun kemesraan mereka membuatkan seseorang dengki dengan mereka.
" Jimin! " Jimin yang sedang berborak rancak bersama Anne berpaling ke arah suara tersebut.
" Sini kejap " Panggil Adora. Jimin hanya menurut perintahnya lalu meninggalkan Anne. Anne hanya memerhati Jimin dan Adora pergi meninggalkannya.
Sweet betul!
Dengan itu, Anne pun mula melangkah pergi ke kelas yang bakal bermula. Langkah terhenti apabila seorang lelaki durjana tiba-tiba menerjah di hadapannya. Lancar sahaja matanya menjeling.
" Amboi, garangnya. Gigit kang! " Kata Chanyeol. Anne membuat muka jijik.
" Euww menyampah bodoh! Kau nak apa lah sial!? Blah! " Anne melagakan bahunya dengan Chanyeol lalu meneruskan perjalanan.
" Jap! " Chanyeol yang masih tidak mengalah menghalang jalan Anne menggunakan tangan. Pantas sahaja Anne menolak tangan tersebut dengan kasar dan segera masuk ke kelasnya.
Buang masa betul!
Chanyeol menggenggam tangannya erat. Seakan-akan maruahnya tercalar setelah ditolak oleh seorang gadis.
Anne memusingkan kepalanya 90°. Jimin yang sedang tekun belajar dipandang dengan senyuman misteri. Gadis itu bangun dari duduknya dan mengangkat kerusi.
Perlahan dia menghampiri Jimin. Kerusi diletak betul betul bersebelahan Jimin. Lelaki itu memandang Anne kepelikan. Anne segera menghenyakkan punggungnya di sebelah Jimin.
" Why? " Tanya Jimin.
" Awak serious ke tak couple ngan Adora? " Tanya Anne yang masih sangsi. Jimin mengeluh perlahan.
" Tak! This is 100 time awak tanya saya. You still don't get it!? " Balas Jimin geram.
" Woww chill man.. "
" Awak suka dia tak? " Tanya Anne lagi.
" Asal tanya? " Tanya Jimin pula.
" Eh awak ni saya tanya tu jawab je lah " Anne menepuk bahu Jimin perlahan.
" Lagipun tak perlu kot saya cakap sebabnya. I mean, she's beautiful, hot, popular, kaya!! Awak kan kaya jugak so kaya mestilah kahwin dengan orang kaya kan? " Hujah Anne. Dengan geram Jimin membuka kaca matanya kasar.
" TAK! Puas hati? " Betul betul depan muka Anne dia menjawab. Setelah itu dia segera memakai cermin matanya semula. Anne membuat muka tidak percaya.
" Eiii tipu ni.. takde takde ni tipu ni.. " Kata Anne sambil menuju ke tandas untuk gosok gigi sebelum masuk ke alam mimpi. Jimin hanya melihat Anne tiada perasaan. Kepalanya digeleng seketika lalu dia kembali memulakan pembelajaran yang tergendala.
Jimin mendekati locker miliknya. Dahinya berkerut apabila sebuah kad bersampul putih melekat di pintu lockernya. Segera dia membuka kad tersebut.
Jimin, actually I dah lama suka awak. I really love you. Before balik, can you meet me at rooftop? I'll wait for you - Adora♡
What is this?
Meanwhile Adora~
Adora, actually I dah lama suka awak. I really love you. Before balik, can you meet me at rooftop? I'll wait for you - Jimin♡
What the fuck!?
Dari jauh seseorang sedang memerhati Jimin dengan senyuman riangnya.
🥀
YOU ARE READING
T H E N E R D
Fanfiction" Aku nak balas dendam " " We will make you a badass then. I'm sure you will like it! " - THE NERD ONE ; TAEHYUNG VER 🥀 Season 2 in progress... - Jimin ver - Storyline is different from S1