Chapter Fourteen

158 20 0
                                    

Taehyung p.o.v

Aku mengendahkan Sana yang berada di sampingku. Mataku hanya memandang Myeonjee dan Jackson yang sedang menari sambil bergelak ketawa. Aku rasa marah sekali. Aku bertekad untuk pergi ke arah mereka dan meninggalkan Sana.

" Tae! " Aku menghiraukan jeritan Sana.

Author p.o.v

" Hai " Sapa Taehyung. Myeonjee menjelingkan mata.

" Kau nak apa? " Tanya Jackson.

" May I.. Dance with her? " tanya Taehyung.

" Boleh! Have fun! " Myeonjee membulatkan mata. Dasar anak Wang ringgit! Kau tunggu lah nasib kau.

" Bye Yeon aku gi cari Dahyun jap! TATA! " Bisik Jackson.

" Thanks! " Taehyung mula mengambil tempat Jackson. Dia memegang pinggang Myeonjee dengan kemas.

" Hai.. We met again " Kata Taehyung sambil senyum ke arah Myeonjee.

" Kau nak apa? " Tanya Myeonjee kasar. Dia tahu ada sesuatu yang ingin diberitahu oleh Taehyung.

" A-aku.. Aku nak mintak maaf " Kata Taehyung.

Myeonjee tersenyum sinis.

" Tak semudah tu " balas Myeonjee.

" Tolonglah maafkan aku Yeon! " Rayu Taehyung lagi.

" Jangan panggil Yeon! Aku tak suka " Kata Myeonjee lalu meninggalkan Taehyung dan pergi ke arah Chanyeol yang sedang duduk sambil minum jus.

" Oppa! Yeon nak balik " Kata Myeonjee.

" Why so sudden? The event is not over yet? " Tanya Chanyeol.

" I will explain to you. I just wanna rest " kata Myeonjee lagi.

" Okay let's go " Ajak Chanyeol lalu keluar dari Hall tersebut.

SKIP

Myeonjee menceritakan segala yang terjadi sewaktu dia bersama dengan Taehyung di ball room tadi.

" Tapi.. Sampai bila Yeon tak nak maafkan dia? " Tanya Chanyeol.

" Sampai Yeon puas " Kata Myeonjee sambil menghirup minuman keras di rumahnya.

" Okay lah Oppa dah bagi tahu Mama, Papa and the girls yang Yeon dah balik. Kejap lagi beruk 4 ekor tu sampai lah. Oppa balik dulu eh. Bye take care. Jangan minum banyak sangat tau " Kata Chanyeol sambil serabutkan rambut Myeonjee.

" Hmm bye " Balas Myeonjee.

Taehyung p.o.v

Aku melihat pemandangan di rooftop sambil memegang sebuah cawan yang mengandungi minuman keras.

" Aku akan sakitkan kau Myeonjee! Tak kira apa jadi sekalipun kau tetap lemah di mata aku " Aku tersenyum sinis.

" Sayang you pergi mana? Penat tau I cari you " Sana tiba-tiba muncul di belakangku dan memelukku. Aku tersenyum ke arahnya

" I tak pergi mana-mana pon lah. Just nak tengok pemandangan ni jer " Balasku lalu memeluk erat pinggangnya.

" Tae.. I nak tanya something boleh? " Tanya Sana.

" Tanya lah " Balasku.

" You still sayangkan I kan " Tanya Sana.

" Of course! " balasku dengan penuh jujur.

" Tapi.. Myeonjee kan-- " Aku memotong percakapan Sana dan memandangnya lalu memegang erat kedua-dua belah bahunya.

" Shh.. I tak akan curang dengan you. Pasal Myeonjee tu I tahu lah nak buat apa " Kata Taehyung. Lalu dia memandang ke hadapan semula.

" Okay " balas Sana.

Author p.o.v

Sana tersenyum sinis.

" Lembab " Kata Sana di dalam hati.

SKIP

" Tae! Kau tak nak try takel Myeonjee? " Tanya Jimin kepada Taehyung.

" Memang tak lah! aku dah ada Sana buat apa nak terhegeh dekat Myeonjee tu. For me, Nerd is still nerd " Balas Taehyung lalu menyumbatkan sekeping roti ke dalam mulutnya.

" Ishh kau ni. Kalau aku dah lama aku tinggalkan si Sana tu pastu pergi dekat Myeonjee. Eh jap aku dengar cerita masetu ada budak cakap diorang nampak Sana bercium dengan apa nama budak tu? Kai! dekat rooftop " Kata Jin.

" Apa?! " Taehyung terkejut.

" Aku dengar cerita je lah. Tak tahu lah betul ke tak " Kata Jin lagi.

" Ishh tak kan lah Sana nak curang dengan aku " Balas Taehyung tidak percaya.

" Tapi... tak mustahil " Kata Jungkook.

" Wey! sejak malam semalam aku tak nampak Chan! Mana dia? aku nak tanya pasal dia dengan Myeonjee " tanya RM.

" Haah la mana dia? " kata J-hope.

" Hai guys! " Tiba-tiba Chanyeol memunculkan diri.

" Ha! panjang umur " Kata Jungkook.

" Wey aku nak tanya something ni dekat kau " Kata Jin kepada Chanyeol.

" Aku tahu! pasal Myeonjee kan! kenapa aku selalu ikut Tae buli dia even dia adik aku? " Kata Chanyeol.

" Haah. Asal kau buat gitu? tak sayang adik eh? " Tanya Suga.

" Aku buat macam tu sebab... "

FLASHBACK ( 17 TAHUN DAHULU )

Myeonjee dan Chanyeol bermain bersama-sama. Tiba-tiba..

" Chan oppa! Yeon nak patung tu lah! " Myeonjee memberontak.

" Mana boleh! ni oppa punya lah! " Marah Chanyeol.

" Hishhh Yeon nak main kejap je!! " Myeonjee memberontak lagi.

" Mana boleh! " Kata Chanyeol.

" Eh apa gaduh-gaduh ni! " Marah Puan Park.

" Oppa ni! tak nak kongsi mainan dia! Yeon nak main jugak " Ngadu Myeonjee.

" Aishh Chanyeol ni kena lah mengalah ini kan adik kamu " Puan Park mengambil mainan yang berada di tangan Chanyeol lalu memberikan kepada Myeonjee.

" Yay!! " Myeonjee suka.

Sejak itu Chanyeol mulai benci dengan Myeonjee kerana merasakan dirinya tidak penting bagi ibu bapanya. Baginya, Jikalau Myeonjee tiada, pasti ibu bapanya hanya menyayangi dirinya sahaja.

T H E   N E R DWhere stories live. Discover now