Myeonjee menyelak bukunya di taman sekolah. Dia sengaja datang setengah jam lebih awal ke sekolah. Tiba-tiba seorang lelaki datang dan duduk di sebelahnya.
" Myeonjee " Panggil lelaki tersebut. Myeonjee memandang wajahnya dan menjeling.
" Kau nak apa lagi Taehyung? " Tanya Myeonjee dingin.
" Myeonjee.. tolonglah maafkan aku. Aku menyesal. K-kita get back? " Tanya Taehyung.
" Kau ingat aku Myeonjee yang dulu ke? Cukuplah Taehyung! aku dah tawar hati dah dekat kau! " Marah Myeonjee.
" Tolonglah Myeonjee.. kalau kau tak nak.. Maafkan aku pon jadilah " Taehyung merayu. Dia memegang tangan Myeonjee. Tapi Myeonjee menepisnya.
" Sudahlah Taehyung! aku dah masak dah dengan helah kau " Myeonjee bangun dari duduknya lalu pergi dari situ.
Taehyung semakin tercabar jadi dia mengikut Myeonjee dan berterusan meminta maaf.
" Myeonjee tolong lah maafkan aku " Rayu Taehyung lagi.
Myeonjee mengendahkannya dan melajukan lagi langkahnya. Taehyung tidak berputus asa. Dia terus menerus mengejar Myeonjee. Rasa bersalah tiba-tiba muncul di hatinya. Rasa bersalah ini sebenarnya sudah lama bertandang di hati tetapi dia menepis segalanya. Tapi kalini tak. Dia harus menurunkan egonya yang tinggi itu. Dia dah tak sanggup lagi nak menyimpannya.
" Yeon! tolonglah! aku merayu sangat dekat kau. Kau cakap je apa yang kau nak aku sanggup tunaikan asalkan kau maafkan aku " Kata Taehyung penuh ikhlas.
Kali ini dia memang betul-betul ingin Myeonjee memaafkannya. Dia berjaya menurunkan egonya. Dia menyesal sangat atas perbuatannya terhadap Myeonjee dahulu. Sekarang baru dia sedar Myeonjee bukan seperti wanita yang dia sangka.
Myeonjee memberhentikan langkahnya dan memandang tepat ke arah Taehyung.
" Betul aku boleh mintak apa-apa je? " Tanya Myeonjee.
Taehyung mengangguk. Biarlah orang nak kata dia butuh kemaafan ke apa dia tak kisah asalkan Myeonjee maafkannya.
" Aku nak kau jangan ganggu hidup aku lagi " Kata Myeonjee lalu pergi meninggalkan Taehyung. Tapi Taehyung tetap berdegil. Dia mengejar Myeonjee dan berhenti di hadapannya. Secara automatik langkah Myeonjee terhenti.
" Selain tu? " Tanya Taehyung.
" Kau cakap aku boleh mintak apa-apa je kan. Tu je lah " Myeonjee berjalan melepasi Taehyung.
Taehyung tetap mengejarnya lagi. Dia memegang kemas lengan Myeonjee.
" Tapi-- " Dia tersentak kerana Myeonjee menepis tangannya.
" Pergi sebelum aku buang kau dari sekolah ni " Jari telunjuk Myeonjee di hala tepat ke arah mata milik Taehyung. Dia menundukkan mukanya. Dengan langkah malas dia berjalan meninggalkan Myeonjee. Taehyung terpaksa. Kalau tidak dia akan memalukan keluarganya sendiri kerana sesiapa yang dibuang dari sekolah ini maka, dia tidak boleh masuk ke dalam sekolah lain kerana sekolah ini berkuasa terhadap sekolah lain. ( Kalau tak faham biar je sebab ayat ni tak penting pon sebenarnya )
××××××××××
" Myeonjee? are you okay? " Tanya Jennie. Mereka berada di cafe kerana sekarang adalah waktu rehat.
" Yeah are you okay? Dari masa exam tadi unnie nampak Yeon macam ada problem " Ucap Jisoo pula.
" Yeon okay je " Balas Myeonjee.
" Betul ke? " Tanya Dahyun.
Myeonjee sekadar menganggukkan kepalanya.
" Yeon please... tell us you problem " Pinta Chanyeol.
Myeonjee melihat wajah abangnya. Di menghembuskan nafas dan memberitahu mereka.
××××××××××
Taehyung terasa hendak menenangkan fikiran di rooftop pada waktu rehat. Dia menaiki anak tangga dengan begitu lemah. Tiba-tiba dia terdengar suara yang amat dia kenali.
" Plan kita menjadi sayang. Taehyung tetap masuk dalam perangkap I "
" Bagus. Taehyung tu memang lembap "
YOU ARE READING
T H E N E R D
Fanfic" Aku nak balas dendam " " We will make you a badass then. I'm sure you will like it! " - THE NERD ONE ; TAEHYUNG VER 🥀 Season 2 in progress... - Jimin ver - Storyline is different from S1