Chapter Six

151 21 2
                                    

" Finally balik " Myeonjee meregangkan otot tangannya dan mengemas bukunya yang berselerak di atas meja lalu simpan di dalam beg.

" Myeonjee " Panggil Dahyun di sebelah yang sedang buat perkara yang sama seperti Myeonjee.

" Ya kenapa? " Tanya Myeonjee sambil mengemas buku-bukunya.

" Dari pagi tadi saya nak tanya awak yang... " Dahyun tiba-tiba mendekatkan mukanya telinga Myeonjee dan berbisik.

" Awak pemilik sekolah ni kan " Tanya Dahyun. Myeonjee membulatkan mata.

" Macam mana awak tahu!? " Kata Myeonjee separuh menjerit nasib baik di dalam kelas itu hanya mereka berdua sahaja kalau tidak confirm kena kecam.

" Pagi tadi kan kita dengar ada budak membawang tadi " Jelas Dahyun.

" Ohh "

" Jadi.. betullah awak pemiliknya? " Tanya Dahyun sekali lagi.

" U-u-ummm yeah that's true " Myeonjee menundukkan muka.

" Lah kenapa awak tak bagitahu awal-awal " kata Dahyun lagi.

" S-saya tak sedia lagi nak bagitahu awak " balas Myeonjee.

Tiba-tiba Taehyung datang ke kelas Myeonjee dan menghampirinya.

" Hai Baby " Sapa Taehyung.

" Eo h-h-hai " Hati Myeonjee terasa berdebar yang teramat.

" Umm okay lah saya balik dulu bye " Kata Dahyun. Lalu dia keluar dari kelas tersebut.

" Harini saya hantar awak balik tau " Kata Taehyung.

" Aah tak payah la saya naik basikal je " Myeonjee menolak pelawaan Taehyung. Dia menolaknya kerana tidak mahu statusnya terbongkar walaupun Taehyung adalah boyfriendnya.

" Alaa tak apa lah kalau saya hantar awak nanti saya boleh jumpa mama dan papa awak. " Pujuk Taehyung lagi.

" Lain kali jer lah nanti basikal saya tertinggal dekat sekolah nanti siapa nak ambil? " Tolak Myeonjee lagi.

" Hmm ye lah kalau awak dah cakap macamtu. Bye saya balik dulu "

++++++++++

Sedang Myeonjee mengeringkan rambutnya tiba-tiba sebuah notification masuk. Dia membuka iphone 8 plusnya itu.

?????

????? : Hai jagi

Myeonjee : Siapa ni?

????? : It's me Taehyung.

Myeonjee : Oh awak nak apa?

Tae : Besok Jumaat kan.

Myeonjee : Haah so?

Tae : Saya ada masalah dalam math boleh tak awak datang rumah saya besok ajarkan saya math. Boleh?

Myeonjee : Oh boleh tapi.. saya seganlah nak datang rumah awak

Tae : Alah esok mama dengan papa saya pergi Jepun. Diorang ada kerja dekat sana. And jangan risau kita bukan berdua maid saya ada. Please !

Myeonjee : Okay lah saya pergi.

Tae : Nanti besok saya bagi location.

T H E   N E R DWhere stories live. Discover now